ID : 21931311

سخنان موهن وزیر بهداشت و بخشنامه نانوشته دولت یازدهم


به نظر می‌رسد علاوه بر روحیه اشرافی و نگاه از بالا به پایین مدیران تکنوکرات که موجب بیان سخنانی از این دست می‌شود؛ عامل دیگری که موجب شده وزیر بهداشت موضعی در این حد ناشیانه و بی‌اساس را اتخاذ کند...

به گزارش یزدرسا؛ سخنان دو روز قبل وزیر بهداشت پیرامون وضعیت زایمان قبل از دولت یازدهم، با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و کاربران فضای مجازی انتقادهای گسترده‌ای به آن وارد کرده‌اند. این سخنان که نه از نظر منطقی و عرف و نه از نظر آماری و واقعیت، قابل دفاع نیست؛ موجب شده تا کسی نتواند از آن دفاع کند.

با این همه، سئوال این است که چطور وزیر بهداشت که اتفاقا از او به عنوان وزیری کم‌حاشیه‌تر نسبت به دیگر اعضای کابینه نام برده می‌شود، چنین موضعی را اتخاذ کرد و این‌گونه مردم را مورد اهانت قرار داد؟

به نظر می‌رسد علاوه بر روحیه اشرافی و نگاه از بالا به پایین مدیران تکنوکرات که موجب بیان سخنانی از این دست می‌شود؛ عامل دیگری که موجب شده وزیر بهداشت موضعی در این حد ناشیانه و بی‌اساس را اتخاذ کند؛ نهادینه شدن سیاه‌نمایی علیه گذشته و کینه نسبت به دولت قبل در دولت‌مردان فعلی است. در واقع هجمه به دولت قبل توسط دولت‌مردان کنونی حد و مرز خاصی ندارد و مختص برخی از اعضای کابینه هم نیست، بلکه این یک نوع بخش‌نامه نانوشته است که یه واسطه آن بر همه اعضای دولت لازم است از سیاه‌نمایی نسبت به گذشته دریغ نکنند!

بر همین اساس وزیر بهداشت هم که احتمالا تا کنون نتوانسته بوده مورد خاصی را برای سیاه‌نمایی علیه گذشته پیدا کند، موضعی اینچنین انتحاری می‌گیرد و سخنانی را به زبان می‌آورد که علاوه بر اینکه، تخریب دوران گذشته است، اهانتی کم‌سابقه به مردم نیز محسوب می‌شود.

البته جناب وزیر باید بداند دوران مسئولیت وی بر وزارت بهداشت قرار نیست تا ابد ادامه داشته باشد و یقینا بعد از وی دیگرانی سکان این مسئولیت را عهده‌دار خواهند شد و عملکرد جناب قاضی‌زاده هاشمی نیز زیر ذربین آن‌ها قرار خواهد گرفت. 

برخی از کاربران فضا مجازی، اینچنین به سخنان قاضی زاده واکنش نشان دادند:

* مردم پیش از دولت یازدهم با دود با هم ارتباط برقرار می‌کردن!

* علاوه بر اینکه مردم پیش از دولت یازدهم کف زمین زایمان می‌کردند(!)، حتی مردم توی غارها زندگی می‌کردن و لباساشونو از برگ درختان می‌ساختن، تا اینکه شما اومدین...

* مردم پیش از دولت یازدهم به جای لیوان با دست آب می‌خوردن!!!

* اصلا مگه توی دولت قبل مردم زایمان می‌کردن؟ تخم میذاشتن!

* آقای وزیر! شما یکی از وزرای خوب این دولت هستید و ما از زحمات شما تشکر می‌کنیم اما، الان «همه ملت» روی زمین زایمان می‌کنند واقعا رکود و حقوق‌های نجومی همه را به زایمان انداخته است!!




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.