ID : 8191141
آیت الله مصباح یزدی:

سیل بی‌دینی از مسائلی است که فرهنگ جامعه را تهدید می‌کند


رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: با وجود گسترش اینترنت دشمنان در حال تزریق مواد ضد اسلامی به روح جوانان هستند/ وضعیت فرهنگی کشور نسبت به سال‌های گذشته در حال تنزل است.

به گزارش یزدرسا به نقل از «نسیم» آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از فرهنگیان شهرستان تاکستان به تبیین جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام ‍‍پرداخت و اظهار کرد: در آیات و روایات زیادی بر موضوع تعلیم و تربیت تاکید شده است زیرا باید نسل آینده به گونه‌ای تربیت شوند که مورد قبول خداوند واقع شود و دستیابی به این مهم نیازمند دقت نظر در مسائل تعلیمی و تربیتی است.


وی با اشاره به بهره‌گیری دشمنان از امکانات و ابزار روز دنیا جهت به ابتذال کشیدن نوجوانان و جوانان ابراز کرد: در شرایط کنونی شاهدیم که با وجود گسترش اینترنت دشمنان در حال تزریق مواد ضد اسلامی به روح جوانان هستند و روز به روز می‌بینیم که وضعیت فرهنگی در کشور نسبت به سال‌های گذشته در حال تنزل است و ارتباط بین نامحرم به وسیله اینترنت و تلفن همراه زیاد شده است.


رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: امروز سیل بی‌دینی از مسائل مهمی است که فرهنگ جامعه را تهدید می‌کند، اسلام برای همه جنبه‌های زندگی بشر دارای روش‌های آموزشی است و سعادت دنیا و آخرت با پیروی از آموزه‌های اسلامی محقق می‌شود.


آیت الله مصباح یزدی توجه دولت‌های اسلامی به مقوله فرهنگ را از مهمترین وظایف آن دانست و تاکید کرد: دولت‌ها در زمینه اصلاح امور فرهنگی نتوانسته‌اند دستاورد‌های قابل توجهی را داشته باشند و این موضوع باید مد نظر همه مسئولین باشد که باید برای تربیت اسلامی نسل آینده کشور به تکلیفی که بر دوش داریم عمل کنیم.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.