ID : 37416376
استاندار یزد:

شفافیت و پاسخگویی مهمترین شاخص مدیریتی در حکمرانی خوب است


محمدعلی طالبی گفت: گفت: شفافیت ، پاسخگویی ، مشارکت و سایر شاخص های مدیریتی در حکمرانی خوب باید به دقت و از طریق مدیران عملی شود.

به گزارش یزدرسا، محمد علی طالبی استاندار یزد شب گذشته در نشست ستاد راهبردی استان یزد با اشاره به تصویب کمیته راهبری نظام شفافیت اداری، گفت: یکی از شاخص های اصلی حکمرانی خوب، شفافیت و بخش بسیار حساسی روی ارتقا اعتماد مردم به نظام دارد.

وی افزود: شفافیت می تواند به اعتمادسازی، همراهی و همدلی بیشتر مردم با نظام کمک می کند و از فساد و مشکلات این چنینی که باعث ناراحتی مردم می شود، جلوگیری می کند.

استاندار یزد مدیران نقش بسیار مهمی در استفاده از منابع ایفا می کنند و سرمایه انسانی مهمترین منابع هر مجموعه ای به شمار می شود، اظهار داشت: شفافیت، یک محیط سالم اداری را در فعالیت مجموعه دستگاه های استان را ایجاد می کند، ظرفیت های ویژگی در استان فراهم است و همراهی مسئولان و مردم در این موضوع وجود دارد و ارتباط خیلی خوبی را می توانیم از سوی جامعه شاهد باشیم.

طالبی در ادامه بیان داشت: شفافیت هزینه دارد و ما پای بعضی از هزینه های آن ایستاده ایم ولی در مواقعی ما مجبور به چند قدم عقب رفتن هستیم هر چند دنبال این روند نیستیم اما در بحث شفافیت باید با تدبیر کار شود  تا ما هم هزینه را برای نظام ایجاد نکنیم و هم هزینه ای برای دستگاه های خدمات رسان درست نشود.

وی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی مهمترین شاخص مدیریتی در حکمرانی خوب است، ابراز داشت: آنچه در مقوله شفافیت اهمیت دارد این است که ما باید، شفافیت را با نگاه به آینده دنبال کنیم و نه با واکاوی گذشته یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کنیم؛ پیام در شفافیت به جامعه باید این باشد که ما از الان همه فعالیت و اقدامات را با شفافیت کامل در اختیار مردم می گذاریم. در این حوزه باید قراردادها، امتیازها و به طوری مسائلی که مردم دوست دارند از درون سیستم اداری از آن مطلع باشند باید در اختیار عموم قرار گیر؛ این رویه قطعا از مشکلاتی که در اثر عدم وجود شفافیت ایجاد می شود جلوگیری می کند.

استاندار یزد در پایان با تاکید بر این موضوع که در کنار همه الزامات شفافیت ما باید عرف جامعه را هم در نظر بگیریم چراکه بسیاری از موارد ممکن است ظرفیت آن در جامعه وجود نداشته باشد، اذعان داشت: پاسخگویی آن روی سکه شفافیت است که ابزار مناسب و هم روحیه خاصی را در مدیران می طلبد که یک فرهنگ سازی خاصی باید برای پاسخگویی صورت بگیرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.