ID : 27391616

صنفی کارگری که سیاسی کار کرد/ قسمت دوم


در مجموعه "ما بازیچه شدیم" پرده از حقایق انجمن صنف کارگری برداشته خواهد شد که فقط کار سیاسی کرد.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر؛ در قسمت اول این مجموعه تا آنجا گفتم که انجمن صنفی کارگران تشکیل شد که می توانید از اینجا بخوانید.

اواخر سال 89 بود که فعالیتهای ما تحت عنوان انجمن همبستگی جوانان زیاد شد.روزهایی بود که زمزمه های رفتن احمدیه مدیرعامل سنگ آهن به گوش می رسید.

ما هم به خیال آنکه کسی به مشکلات کارگران رسیدگی نمی کند همراه دیگر اعضا شدیم.ما نمی دانستیم!؟

فروردین 95 حکم ج.ع مدیریت مدیرعامل سنگ آهن توسط پلارک معاون وزیر صنعت و معدن صادر شده و برای شماره شدن به دبیرخانه این وزارتخانه ارسال می گردد.

حکم هنوز شماره نشده بود بدستمان رسید و توسط عده ای در تابلوی اعلانات سنگ آهن نصب کردیم.بلافاصله با بچه ها دور هم نشستیم و برنامه ریزی کردیم تا شهر را از پارچه های تبریک به مدیر بومی پر کنیم.باز هم ما نمی دانستیم!؟

ما که کارگر بودیم و ساده و از کارگری خود فقط کار کردن و پیگیری حقوقمان را می دانستیم.بعدا متوجه شدیم حکم بدون شماره و تاییدیه دبیرخانه وزارت صنعت و معدن بوده و بی اعتبار می باشد.

چند روز بعد فهمیدیم وقتی معاون وزیر حکم را زده که دیگر معاون وزیر نبوده و عملا حکم صادره باطل می باشد و لیدرهای صنفی بدون اینکه جزییات را به ما بگویند در جلسه ای با هم هماهنگ شده بودند تا از ظرفیت کارگری و پیام های تبریک و پارچه ها استفاده کنند.

برای کجا استفاده کنند؟

برای فشار بر معاون جدید وزارت صنعت تا حکم ج.ع را تایید کند.اما نشد.

همزمان شایعه شد که حسین ندافیان بعنوان فرماندار شهر انتخاب نمیشود و قرار است فردی غیربومی به فرمانداری بافق بیاید.پیامکی برایمان آمد و ما بدون اطلاع از نشست های شبانه آقایان 30 نفری جمع شدیم و در مسجد جامع بیانیه خواندیم و از امام جمعه خواستیم تا موضوع را پیگیری کند.

باز هم ما نمی دانستیم چرا؟چون خیال می کردیم با دخالت در امور سیاسی آنهم بازیچه دست افرادی خاص شدن باعث می شود تا به حقوقمان برسیم.

انصافا اتاق فکری که ما آنرا نمی دیدیم خوب کار می کرد.در مدت دو هفته مجموعه ای از نارضایتی ها را در سطح شهر ایجاد کرد و ما هم بعنوان ناراضی ها بودیم تا بحقوق کارگری خود برسیم!

سه روز بعد دوباره پیامکی برایمان ارسال شد...

ادامه دارد...

 

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.