ID : 38791183
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

مردم شب یلدا از دورهمی خانوادگی بپرهیزند


سلمانی گفت: شهروندان از هر گونه برگزاری و حضور در دورهمی ها و تجمعات خودداری کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد افزایش ابتلا به کرونا و از دست رفتن عزیزان خود نباشیم.

ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 55 هزار و 510 آزمایش جهت تشخیص بیماری کووید 19 در استان یزد گرفته شده است که از این تعداد، 26 هزار و 783 نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون 52 درصد مبتلایان به کرونا در استان یزد مرد و بقیه زن بوده‌اند و بیشترین بیماری زمینه‌ای که فوتی‌های ناشی از کرونا به آن مبتلا بودند فشار خون بوده و میانگین سنی فوت شدگان ناشی از این بیماری 72 سال بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: طبق آمار دریافت شده از بیمارستان‌ها، هم اکنون 270 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که 83 نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از هر گونه برگزاری دورهمی در این ایام پرهیز کرده، از حضور در دورهمی و تجمعات نیز خودداری کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد افزایش ابتلا به کرونا و از دست رفتن عزیزان خود نباشیم.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.