ID : 10867365
با همکاری سه نهاد؛

مرکز رشد هنر در استان یزد راه اندازی می شود


با همکاری سه جانبه پارک علم وفناوری، دانشگاه یزد و معاونت فناوری ریاست جمهوری مرکز رشد هنر در استان یزد راه اندازی خواهد شد.

پارک علم و فناوری و دانشگاه یزد با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز رشد هنر را ایجاد خواهند کرد. به گفته دکتر پورسراجیان (رییس پارک علم و فناوری یزد)، تفاهمنامه راه اندازی این مرکز در جلسه ای با حضور دکتر کریمیان اقبال (رئیس دفتر هماهنگی پارک ها و مراکز فناوری کشور) و دکتر قاضی نوری (رئیس ستاد فناوری های نرم در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری )به امضای طرفین رسید.

رئیس پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت مرکز رشد هنر با توجه به سابقه فعالیت های پارک علم و فناوری یزد در حوزه فناوری های نرم و با ملاحظه ظرفیت ها و توانمندی های ویژه استان یزد در حوزه های فرهنگ، هنر و صنایع دستی ایجاد خواهد شد. این مرکز به طور تخصصی، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های فناور و کار آفرین در حوزه های هنری همچون نگارگری، سفال و سرامیک، معماری طراحی پارچه، رسانه­های تصویری، سینما، صنایع دستی و.. را در دستور کار قرار خواهد داشت و نسبت به ارایه انواع خدمات مالی، مشاوره ای، آموزشی، تبلیغاتی و بازایابی به اینگونه موسسات نوپا اقدام خواهد نمود.

دکتر پورسراجیان با اشاره به معضل جدی اشتغال و اقتصاد در بخش فرهنگ و هنر و مأموریت و رسالت پارک علم و فناوری یزد در زمینه کارآفرینی و اقتصاد اظهار امیدواری نمود تا با ایجاد مرکز رشد هنر، به عنوان یک حلقه مفقوده، شاهد نزدیکی "بازار" و "مهارت" و رشد تدریجی و پایدار "اقتصاد هنر" در سطح استان و توانمندی بیشتر بنگاه های فرهنگی در حوزه کار آفرینی و اقتصاد در آینده باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بزرگ و کارکرد کلیدی صنایع فرهنگی و فناوری های نرم در مسیر توسعه استان یزد به ویژه حل معضل اشتغال و نیز کمک به توسعه بخش گردشگری (به عنوان یکی از محورهای توسعه استان) اظهار داشت "متاسفانه تاکنون مقوله راهبردی اقتصاد هنر چنانچه شایسته است مورد دقت قرار نگرفته و شاهد سیاست گذاری و راهبری یکپارچه ای در این حوزه نبوده ایم". 

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به همکاری نزدیک دانشگاه یزد در امضای این سند همکاری و اجرایی ساختن مفاد آن اظهار داشت: قطعاً پارک علم و فناوری یزد امیدوار است با جلب همکاری و حمایت دیگر دستگاه های دخیل نظیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و ... اهداف بلند مرکز رشد هنر را در جهت حفظ و تقویت اعتبار (Brand) بین المللی یزد در حوزه فرهنگ و هنر را محقق سازد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.