ID : 24520111
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

مسئولین بی‌اعتنا به ولنگاری فرهنگی، شایستگی مسئولیت در نظام را ندارند


رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: مسئولانی که در برپایی چنین مجالس ابتذال و ولنگاری نقش داشته‌ و یا نسبت به آن بی توجه هستند، شایستگی و ویژگی‎های یک مسئول نظام اسلامی را ندارند.

به گزارش یزدرسا، رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با بیان اینکه در هر مکتبی برای اینکه یاوران آن به طور صحیح بتوانند حرکت سیاسی اجتماعی خودشان را دنبال کنند چارچوب‌های حرکت، مشخص و اهداف ترسیم شده است، اظهار کرد: شاید در بعضی موضوعات مانند تعبیر اجتماعی شادی و نشاط و یا مسئله‌ای مانند غنا برخی این توهم را داشته باشند که این مباحث در اسلام دارای ایهام وابهام است و مرزها و فلسفه اجتناب از آن مشخص نیست که این ادعا به معنای وجود نقص در این مکتب است ولی با وجود جامعیت در اسلام توقع است این چارچوب‌ها و اهداف و خط مشی تبیین شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ابویی گفت: در کوچک‌ترین حرکت‌های دینی و اجتماعی هدف گذاری را از سوی قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) شاهد هستیم و حتی گاهی اوقات برای کوچکترین ماموریت پیامبر(ص) نیز هدف و چارچوب آن را مشخص می‌کردند و ایشان ملزم به حرکت در آن چارچوب‌های تعیین شده بودند؛ در طول تاریخ زندگی اهل بیت(ع)، مخاطبان و مراجعان سوالات زیادی داشتند که مطمئنا مجالس لهو و طرب و مجالسی که در آن به ترویج و تهییج حالت گستاخی پرداخته می‌شود مورد برخورد ائمه اطهار بوده است.

وی با اشاره به داستان بشر حافی و امام موسی کاظم (ع) گفت: زمانی که امام موسی کاظم(ع) از در خانه منزل بشر حافی که مرکز عیش و نوش و رقص و غنا بود و صدای از آن از بیرون شنیده می‌شد، رد می‌شدند، ایشان از کنیز خانه که به بیرون از خانه بود پرسیدند صاحب این خانه بنده است یا آزاد؟ که کنیز جواب داد که البته که آزاد و آقا است و امام (ع ) فرمود: راست گفتى ؛ زیرا اگر بنده خدا بود از مولاى خود مى ترسید این چنین در معصیت گستاخ نمى‌شدو این وضعیت مجلس خانه‌اش نبود؛ که این پیغام به «بشر» داده شد و موجب انقلاب روحی و توبه او شد.

دکتر ابویی تصریح کرد: اگر هیچ جریانی در طول تاریخ اهل بیت(ع) و از اسلام نسبت به موضع گیری مجالس  لهوو لعب وجود نداشت این جریان بشر حافی و امام موسی کاظم (ع) برای اتمام حجت کافی بود و بنابراین موضع ائمه اطهار(ع) نسبت به مجالس لهو و طرب روشن است.

وی با بیان  اینکه اگر این مجالس لهو و طرب ذره‌ای برای انسان‌ها و نشاط روح و سعادت بشر تاثیر مثبتی داشت اسلام در این مسائل پیشتاز بود، افزود: تمام طرح خلقت برای سعادت و خوشبختی و نجات بشر است و اگر کسی چاقوی جراحی را برای خود ضرر بداند و غذای چرب و شیرین که منجر به مرگ او می‌شود برای خود مفید بداند و در تشخیص اشتباه کند مسئولیت آن به شارع مقدس برنمی گردد و خدا که قانونگذار و شارع است و پیامبراسلام و هیچ کدام از اهل بیت(ع) به این مسائل و مجالس دستور ندادند و بلکه مخالفت و موضع گیری کردند و تکلیف مشخص است.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد در واکنش به برگزاری برنامه‌های مصداقی ولنگاری فرهنگی در یزد گفت: چنانچه در مجلس خصوصی گناهی صورت گیرد شقاوت و عذاب فردی در پی دارد اما گناه در مجالس رسمی و علنی و حکومتی مسئولیت آن به مسئولین برمی‌گردد و اگر مسامحه و به نوعی اعتنایی و حتی تعمدی در کار باشد به این معنی است که مسئولین نسبت به این مسائل توجه ندارند و یا حتی مروج ابتذال نیز هستند و شرایطی و شایستگی‌هایی که باید در یک فرد در نظام اسلامی برای سپردن مسئولیت وجود داشته باشد در آنها رعایت نشده است.

ابویی با تأکید بر اینکه مسئولانی که در برپایی چنین مجالس ابتذال و ولنگاری نقش داشته‌اند، شایستگی و ویژگی‎هایی که یک مسئول نظام اسلامی باید داشته باشد را ندارند، افزود: امام علی(ع) در نامه 51 به مالک اشتر در بیان شرایط مسئولان تقوا و اجتناب از محرمات را اولین مسیر و خط مشی برای مالک در تعیین یک مسئول عنوان کرده‌اند و عمل به واجبات وانجام وظیفه را از دیگر ویژگی‌های یک مسئول نظام اسلامی برشمرده‌اند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) دلسوزی برای اسلام و نظام اسلامی و خالی بودن از تمایلات نفسانی و عدم پیروی از آنها  را از دیگر ویژگی‌های یک مسئول برشمرده‌اند، تصریح کرد: اگر مسئولان نظام اسلامی به جای اینکه برای این نظام دل بسوزانند دغدغه منافع حزبی و گروهی و هواداران و هم جبهه‌ای‌ خود را داشته باشند بر نظام اسلامی خدشه وارد می‌کنند و فضای نامناسبی را در آن به وجود می آوردند.

دکتر ابویی تأکید کرد: مصیبت و مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی و حتی اقتصادی مانند اختلاس‌ها و غیره به وجود می‌آید به دلیل عدم رعایت شرایط در تعیین مسئولان و سپردن مسئولیت‌های یک نظام اسلامی به افرادی است که به جای اینکه دغدغه‌شان سراسر دین باشد دغدغه حزبی و باندی دارند و کارنامه دنیوی آنها از رضای خدا و دغدغه‌های دینی اهمیت بیشتری دارد.

وی با تاکید بر باورها و ایمان در افراد گفت: ما در ولایت، اطاعت و  دنباله روی از سبک زندگی، تفکر، ایمان و باورهای پیامبر(ص) هیچ رخصتی نداریم و اگر این اصل اساسی رعایت نشود و فردی برای لحظه‌ای ایشان و اوامرشان را قبول نداشته باشد و ماموریت و ولایت اهل بیت و سبک زندگی آنها را نقد کند و قبول نداشته باشد از دایره ایمان خارج می‌شود و لذا بر تقویت باورها تاکید می‌شود.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد با تاکید برایجاد موجی برای ترویج مسائل اخلاقی و تهذیب نفس و رویکرد به اندیشه دینی خاطرنشان کرد: تلاش مخالفان، معاندان و دشمنان درست عکس این موضوع است و آنها برای اینکه شیرازه نظام اسلامی را از هم بپاشند به ترویج ابتذال می‌پردازند و در پی تضعیف اندیشه و اعتقاد برای دین و دیانت قدم برمی‌دارند و تلاش می‌کنند تا روح بی بند و باری را ترویج کنند.

دکتر ابویی با اشاره به برگزاری مراسم ساختارشکنانه در یزد گفت: شاید برخی بگویند که این مجلس که چیز مهمی نبوده است، آهنگی زده شده و بدون اینکه اختلالی بین زن و مرد صورت گیرد به دست زدن مشغول هستند اما این قدم‌های اول برای به ابتذال کشیدن جامعه است واین اقدامات سخیف به همین جا ختم نمی‌شود.

وی تأکید دارد: این مراسم‌ها آغازی برای ترویج ولنگاری و فساد است و در واقع این اقدامات زمینه‌ای است تا از آن سکوی پرشی برای ابتذال جامعه و جوانان این جامعه ایجاد کنند و مخصوصا برگزاری چنین مراسمات رسمی، دانشگاهی در سالن‌های عمومی و منصوب به حکومت مصیبت این وقایع را مضاعف می‌کند.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.