ID : 9376595
امام جمعه موقت هرات:

هر کس ولایت فقیه را رد کند طعم فقه را نچشیده است/ مخالفت با ولایت فقیه ، تکذیب ائمه و اسلام است


حجت الاسلام غلامرضا محمودی در واکنش به اظهارات غیر مسئولانه رضوی در مورد ولایت فقیه گفت : امام«ره» مخالفت با ولایت فقیه را تکذیب ائمه(ع) و اسلام دانسته و هر کس ولایت فقیه را رد کند طعم فقه را نچشیده است .

به گزارش یزدرسا، امام جمعه موقت هرات در واکنش به اظهارات غیر مسئولانه رضوی در مورد ولایت فقیه اظهارداشت: هرکس ولایت فقیه را رد کند طعم فقه را نچشیده است.

 

حجت الاسلام غلامرضا محمودی با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «مخالفت با ولایت فقیه ، تکذیب ائمه  و اسلام است» بیان کرد: ولایت فقیه استمرار انبیاء الهی است.

 

امام جمعه موقت هرات سخنان ایم عنصر اصلاح طلب را ناشی از عدم درک مبانی فقهی اسلام دانست و خاطرنشان کرد : خوب است رضوی به نظرات صاحب جواهر و امام خمینی و محقق نراقی و سایر دانشمندان اسلامی مراجعه کند .

 

حجت الاسلام محمودی گفت: اگر ولایت فقیه در دوران غیبت بر جامعه اسلامی حضور نداشته باشد به معنای این است که آن جامعه بی سرپرست است و حال آنکه ما معتقدیم امام زمان (عج) حکیم است واز مقتضیات حکمت امام عصر این است برای جامعه اسلامی سرپرست تعیین کند .

 

کارشناس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: سرپرست همان نائب عام امام عصر(عج) است که اگر جامعه اسلامی بدون سرپرست باشد لازمه آن ایجاد اختلال و هرج و مرج در جامعه است که هیچ عاقلی آن را بر نمی تابد و به معنای به زمین ماندن احکام اجتماعی اسلام است .

 

حجت الاسلام محمودی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه گناه عدم اطاعت از ولایت فقیه در حد شرک به خداست به مخالفین ولایت فقیه  هشدار داد که از عذاب آخرت بترسید .

 

محمودی با توجه به اهمیت مسئله ولایت فقیه خاطر نشان کرد: ولایت فقیه از دیگاه امام خمینی(ره) به قدری عظمت دارد که امام می فرمایند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

 

امام جمعه موقت در ادامه گفت : در شگفتیم که این عنصر خودباخته با وجود آگاهی از این سخنان امام(ره) در مورد این منصب الهی،  چگونه به خود اجازه می دهد در کشور ولایی امام زمان(عج) چنین سخنانی بر زبان جاری کند و به راستی کسی که به قیامت اعتقاد داشته باشد چنین سخنانی را که تضعیف دین پیامبر (ص) است را به زبان جاری می کند؟!

 

وی با توجه به عظمت جایگاه نائب امام زمان (عج) در عصر غیبت و با اشاره به روایتی از امان عصر(عج) ولی فقیه را حجت بر جامعه اسلامی در عصرغیبت دانست و خاطر نشان کرد : حکومت اسلامی ، مشروعیت خود را از خدا می گیرد و مقبولیت خود را از مردم.

 

حجت الاسلام غلامرضا محمودی در پایان اظهارامیدواری کرد که در آینده نه چندان دور پرچم انقلاب اسلامی توسط نائب امام زمان (عج) حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب به صاحب پرچم یعنی وجود مقدس حضرت مهدی تحویل داده شود.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.