ID : 38021037
کارشناس مسائل سیاسی:

وضعیت نامناسب اقتصادی آمریکا حاصل سیستم سرمایه‌داری است / فقر علت اصلی غارت در آمریکا


میرحسینی عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد فقر را علت اصلی غارت در آمریکا دانست و گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی آمریکا حاصل سیستم سرمایه‌داری است.

سید محسن سید میرحسینی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اعتراضات کشور آمریکا، گفت: تحولات اخیر آمریکا به سال های بسیار طولانی باز می گردد و به قرن‌هایی اشاره دارد که حکومت‌گران آمریکا آن اعمال را در این سرزمین و در رابطه با مردمان این سرزمین انجام دادند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: دنباله و عقبه حوادث اخیر آمریکا به عملکرد آمریکایی‌ها در قبال مردم خودشان و مردم کشورهای دیگر بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر آمریکا مؤلفه‌های بسیاری دارد، افزود: تسلسل دور باطل فقر در جامعه آمریکا را می‌توان یکی از مؤلفه‌ها در این خصوص دانست چون تبلیغات فراوانی در خصوص آرامش و رفاه مردم در این کشور می‌شود که شاید قسمتی از آن‌هم درست باشد و بخشی از قسمت جامعه آمریکا از اوضاع مالی خوبی برخوردار و در رفاه زندگی کنند اما این را نمی‌توان به‌کل جامعه ربط داد، در این خصوص اصلاً بحث نژادهای مختلف و سیاه‌ و سفیدپوست مطرح نیست و حتی فقر حاکم به سفیدپوستان آمریکا هم تسری داده‌شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد افزود: وضعیت نامناسب اقتصادی آمریکا حاصل سیستم سرمایه‌داری یا لیبرالیسم اقتصادی است که معمولاً به‌عنوان غایت هدف جوامع در نظر گرفته شده است. بسیاری از غربی ها گفتند که لیبرالیسم اقتصادی به‌عنوان مکتب اصلی در مکتب لیبرالیسم است که امروز به این نقطه رسیده و عده‌ای از مردم این جامعه در دور باطل فقر گرفتار شدند و تلاششان هیچ‌گونه سود و حاصلی ندارد.

 

غارت در آمریکا نشان از فقر در این کشور است

میرحسینی شورش در آمریکا و غارت‌هایی به وجود آمده در این کشور را به علت وجود فقر دانست و ادامه داد: مردم آمریکا در فقر قرار دارند و فرآیندی است که حاصل قرن‌ها حکومت و حاکمیت تئوری لیبرالیسم اقتصادی در این جامعه است.

کارشناس مسائل سیاسی به نگاه متفاوت ترامپ در خصوص قومیت‌ها و نژادها در کشور آمریکا اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا با نگاه متفاوتی که به نژادپرستی و دیگر مباحث دارد سبب چالش در این کشور و کشورهای اروپایی شده که نمونه این تفاوت نگرش را می‌توان در اعتراضات اخیر آمریکا به‌خوبی مشاهده کرد که بین سفید و سیاه‌پوستان تفاوت قائل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتراضات امروز آمریکا ناشی از تبعیض نژادی و همچنین نوع حکومت در این کشور است عنوان کرد: نابرابری، فقر و بی‌عدالتی امروز در کشور آمریکا تجلی پیداکرده و سبب بروز اعتراضات به شکل‌های گسترده در شهرهای مختلف آمریکا هستیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


علی پاکزاد مقدم
نظرات آقای دکتر میرحسینی بسیار متقن و علمی بود.
سپاس از شما
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۰۷:۴۸.