ID : 8669564

چنار ناز سرزمین دلیر مردان/ روستای با ده شهید


روستای چنار ناز از جمله روستاهایی است که بیشترین شهید را در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب برای دفاع از کشور داده است و این به نوعی افتخاری برای شهرستان خاتم محسوب می‌شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم، 15 مهر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی روستا نامگذاری شده واین تصمیم به منظور تقویت روحیه عزت روستائیان و با تصویب شورای فرهنگ عمومی اتخاذ شده است  وبه طور یقین با نامگذاری این روز توجه و دقت در حل معضلات و مشكلات روستاها بيشتر خواهد شد تا همگان اشراف كامل تري به توانمندي هاي این مناطق بیابند.

به همین منظور پایگاه خبری طنین خاتم   اقدام به معرفی روستایی کرده  است که بیشترین شهید را در طول دفاع مقدس تقدیم به انقلاب کرده است.

چنار ناز روستایی با درخت‌های میوه بسیار و داشتن درختان بنه با قدمتی چندین ساله  و آب فراوان و کوه مرتفع 3820  همیشه مورد توجه گردشگران استانی و کشور بوده است

پدران و مادران این روستا با صدور اولین دستور امام احل برای دفاع از مرز های کشور، جگرگوشه‌هایشان را به جبهه فرستادند و «شهید» تحویل گرفتند .که اگر بعنوان بهترین و روستای نمونه از آن یاد برد اغراق نکرده ایم

 

این روستا ده شهید را تقدیم انقلاب کرده است و با داشتن جمعیتی بالغ بر 560نفر دارای جوانان تحصیلکرده و نخبه است .

این روستا چند فارغ تحصیل دکترا و چندین فارغ تحصیل فوق لیسانس و لیسانس دارد و از این نظر هم جزء روستاهای نمونه شهرستان و حتی استان بشمار می آید .

 






summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.