ID : 3206799
مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یزد در اشکذر؛

یزد با ۳۰% بیمار دیابتی رکورد دیابتی های جهان را زده است!/ مصرف بیش از حد شیرینی عامل اصلی دیابت


مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه استان یزد با 30% بیمار دیابتی در جهان رکورد دار است، خاطر نشان کرد: ما در هیچ کجای دنیا شاهد چنین آماری نیستیم و دلیل اصلی آن را مصرف بیش از حد شیرینی جات در بین مردم یزد می باشد.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، به مناسبت هفته سلامت همایشی تحت عنوان "مروری بر تغذیه سالم"  با حضور مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یزد، جمعی از پرسنل مرکز بهداشت، رابطین بهداشت، خواهران بسیجی و اولیاء دانش آموزان شهرستان در محل مرکز بهداشت اشکذر برگزار شد.

دکتر مظفری مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان در این هماییش با اشاره به شیوع سوء تغذیه و مشکلات ناشی از آن و اینکه امروزه سوء تغذیه عامل اصلی اضافه وزن در بین مردم کشور محسوب می شود اظهار داشت: متاسفانه اکثر مردم سوء تغذیه را با لاغری اشتباه می گیرد و این درحالی است که سوء تغذیه به دلیل مشکلات مربوط به تغذیه نادرست اعم از سالم غذا نخوردن و غذای سالم نخوردن می باشد که این مباحث به تعادل غذایی، تنوع غذایی و به اندازه خوردن مربوط است.

دکتر مظفری با بیان اینکه نداشتن برنامه غذایی صحیح عامل اصلی بیماری های مختلف در بین مردم یزد است گفت: دیابت مشهود ترین بیماری در بین مردم یزد می باشد.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه استان یزد با ۳۰% بیمار دیابتی در جهان رکورد دار است، خاطر نشان کرد: ما در هیچ کجای دنیا شاهد چنین آماری نیستیم و دلیل اصلی آن را مصرف بیش از حد شیرینی جات در بین مردم یزد می باشد.

وی در پایان افزود: مصرف شیرینی جات به خودی خود مضر نبوده و تنها ایرادی که به آن وارد است مصرف بیش از اندازه آن در بین مردم استان می باشد.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.