ID : 32057102

آقای استاندار، منتظر عمل می‌مانیم ؟


استاندار جدید یزد در مراسم تودیع ومعارفه طی سخنانی به گونه ای صحبت کرد که می توان بوی توازن را از آن استشمام کرد.

به گزارش یزد آوا ؛ آنچه مسلم است این که یک استاندار نماینده همه اقشار ،احزاب وگروه ها در استان است وباید برای توسعه وپیشرفت وآبادانی آن نیز همه جوانب ودیدگاه ها وسلایق خوب وشایسته را برای خدمت به این مردم سخت کوش وپرتلاش وقانع به کارگیرد.

جناب "زمانی قمی" در آغاز راه خدمت در این استان تقریبا همه مواردلازم رادربیان در نظر گرفت، از محوریت امام جمعه در وحدت آفرینی سخن گفت تا خدمت به خانواده ایثارگران وشهدا وحوزه های علمیه تا توجه به احزاب وگروه ها ی اصلاح طلب واصولگرا ، تعامل باخبرنگاران و تامین آب برای این سرزمین تاریخی وکهن که به شدت نیازمند وتشنه آب است.

یکی از معضلات مدیریت در کشور واستان ما این است که هر حزب وگروهی که مدیریت اجرایی رادر کشور برعهده می گیرد ،چه اصلاح طلب وچه اصولگرا ، به نوعی تمامی نیروهای توانمند وکارآمد حزب مقابل را از صنحه خارج تا سهمیه ی بخش های کوچک وبزرگ اجرایی بدون در نظر گرفتن شایستگی ها وتوانمندی ها،به هم حزبی ها واعضای ستادهای انتخاباتی وبا دمجان دور قابچین هاوحتی آبدراچی های ستادها به بهانه  همفکر و معتقد به دولت بودن توزیع شودوهمه این توزیع غنا ئم ،خدمت رسانی به مردم ونظام رادرپاره ای از مواقع به انحراف یا فراموشی کشانده است ؟!

وقتی دریزد مشاورورزشی استاندار به دلیل فعال بودن در ستادوبدون نظرمساعد استان به مدیرکلی یک حوزه مهم صنعتی می رسد، وقتی شخصی با پرونده ی سنگین ....وخارج از پست دولتی براریکه معاونت .... تکیه می زند، وقتی یک نماینده می خواهد یکی از فدایانش را از پست نامه رسان یک اداره شهرستان به مدیرکلی برساند ویا وقتی آقای معاون ... برادر خودرا بدون تخصص لازم معاون یک اداره تخصصی می کند و ... وقتی هنوز جناب آقای میرمحمدی باآن همه متانت ،قبل از استاندار شدن لیست انتصاب های مورد نظر آقایان را زیر بغلش می گذارند آنوقت است که این استان در حوزه توسعه که در طول این انقلاب در رتبه های اول کشوری بود به رتبه آخر تنزل پیدا می کند، بدون شک باید برای این مدیریت اجرایی ،فاتحه ای قرائت کرد؟!

جناب آقای زمانی قمی امید داریم که قبل از نشستن در پشت صندلی مقام ارشد استان ، لیست افرادی که به حق یا به ناحق باید در بخش های مختلف اجرایی از داخل استانداری تا پایین ترین مدیران ادارات استان ، برمسند حوزه های مدیریتی تکیه بزنند روی میزتان قرارنداده باشند؟ ! تا به اسم کاشت بذرتدبیر وامید ،بی "تدبیر"ی ونا"امید"ی ،ازآن برداشت گردد؟!

جناب استاندار در مصاحبه مطبوعاتی فرمودید استانداری خانه اهالی رسانه است ، اما مطمئن باشید که زیر مجموعه های شما چنین اعتقادی ندارند به گفته استاندار بردبار ومتین قبل جناب آقای میرمحمدی در یک گفتگوی تلفنی با یکی از دوستان ،برخی افراد حتی تحمل انتقاد یک نشریه محلی رانیز نداشتند وخواستار برخورد جدی با آن بودنند و دیدیم در اولین جلسه نشست با شما نیز برخی افراد به صورت گزینشی برای صحبت ، نامشان از سوی روابط عمومی آورده می شد؟!

بسیاری از مسوولین در ابتدا وشروع فعالیت اجرایی خود از همدلی ، وحدت وخدمت سخن می گویند، اما یا در آغاز یا میانه ویاآخر راه از مسیر خارج شده وحرف های خود رابه دلیل فشارها ، سیاست بازی ها وبرخی منافع و...به  فراموشی  می سپارند؟! اما اینجا نگاه ما به سخنان جناب زمانی قمی در مراسم معارفه ودیگربیاناتشان ،یک نگاه مثبت وخوشبینانه است وانتظار این است که سخنان ایشان با مخلوط شدن باعمل، به عنوان معجونی برای خدمت وآبادانی این مرزوبوم ورفع مشکلات و معضلات‌ معیشتی،‌ فرهنگی‌، اجتماعی‌ واشتغال‌ مردم‌ شریف‌ استان‌ یزد‌ به‌ کار آید. انشاا...                                                                                                                                                           

لیلا فرزانه

منیع: اندیشه یزد

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.