ID : 40144191
مدیر کل مدیریت بحران استان یزد:

وضعیت آبی امسال استان یزد نامطلوب است


ملک‌زاده مدیر کل مدیریت بحران استان یز گفت: وضعیت آبی امسال استان یزد مطلوب نیست و از ابتدای امسال سلسله جلساتی در رابطه با مدیریت و تأمین آب استان

به گزارش خبرنگار  یزدآوا، محمد علی ملک زاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع هفته صرفه جویی در آب گفت: مهم ترین دغدغه و بحران اصلی استان یزد موضوع آب است که تمام تلاش نه تنها مدیران وزارت نیرو بلکه سایر دستگاه‌های مرتبط، مدیریت مصرف آب است.
 
وی با بیان اینکه وضعیت آبی امسال استان یزد مطلوب نیست، ادامه داد: از ابتدای امسال سلسله جلساتی در رابطه با مدیریت و تأمین آب استان با اولویت آب شرب و سپس صنعت و کشاورزی در ددستور کار قرار گرفت.
 
مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه تأمین آب شرب روستایی در حال انجام است، افزود: در این زمینه قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام منعقد خواهد شد که اتفاقات خوبی را در تامین اب روستاها رقم خواهد زد.
 
ملک زاده تصریح کرد: تقریبا ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان ما اعم از خوش نشین و دائم با دغدغه کمبود آب مواجه هستند که تأمین آب بخش عمده ای از آنها از طریق تانکر انجام می‌شود و با وجود تنش آبی در زمینه سفره ه‍ای آب زیرزمینی باید تدابیر ویژه‌ای انجام گیرد.
 
وی با اشاره به را‌ه‌اندازی پویش «یزدی قدر آب را می‌داند»، افزود: مردم یزد انصافا قدر اب را می‌داند و حداکثر تلاش خود را در این زمینه دارند اما خرده فرهنگ ها و امکاناتی چون وسایل سرمایشی قدیمی چون کولر مصرف آب را افزایش داده است.
 
‌ملک‌زاده عنوان کرد: استفاده از سایبان برای این کولرها که طی سال‌ها بدون هیچ تغییری به عنوان سیستم خنک کننده استفاده می‌شوند می‌تواند در مصرف اب صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد که این موضوع می‌تواند نفع عموم جامعه را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام/



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.