ID : 25412201
خطیب این هفته نماز جمعه مهریز:

اگر اهل تسنن همکاری کنند وحدت شیعه و سنی امکانپذیر است


حجت الاسلام والمسلمین علی برهان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: افزون بر 40 منبع درخصوص وحدت بین مسلمین وجود دارد و اگر اهل تسنن همکاری کنند وحدت شیعه و سنی امکانپذیر است.

به گزارش صبح مهریز، حجت الاسلام والمسلمین علی برهان در خطبه های نماز جمعه این هفته  با گرامیداشت ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام و آغاز هفته وحدت بیان کرد:

پیامبر بهانه آفرینش است و همه هستی به خاطر وجود نازنین حضرت محمد صلوات الله علیه و آله ایجاد شده است و فلسفه سلام به پیامبر در نماز های یومیه این است که هر روز می بایست پیوندمان را با پیامبر عظیم الشان اسلام مستحکم نماییم.

وی با تبریک ولادت امام جعفر صادق علیه السلام افزود: مکتب ما شیعیان مکتب جعفری است و بیشتر روایاتی که به دست ما رسیده است  از علی اباعبدالله نقل شده که کنیه امام جعفر صادق است.

برهان  با تاکید  بر موضوع وحدت مسلمین تصریح کرد: افزون بر 40 منبع درخصوص وحدت بین مسلمین وجود دارد و اگر برادران اهل تسنن  برای ایجاد وحدت شیعه و سنی همکاری و تعامل لازم را با شیعیان داشته باشند ان شاءالله  این مهم عملی خواهد شد.

امام جمعه مهریز در خطبه های اول نماز جمعه این هفته نیز با تفسیر دعای حضرت موسی علیه السلام در سوره مبارکه طه افزود: اولین درخواست حضرت موسی از خداوند شرح صدر و صبر زیاد بود و بعد آسانی در امر رسالت. ترتیب آیات و حتی کلمات در قرآن حکمت دارد و خداوند می خواهد با این آیات به ما بفهماند که رمز موفقیت و گشایش در کارها، سعه صدر و صبر و تحمل و ایستادگی بسیار است. 

انتهای پیام / ج


 






آخرین عناوین آخرین عناوین