Skip to Content

مولاوردی:

ثبت روز ملی زنان روستایی ازسوی معاونت امورزنان ریاست جمهوری پیگیری می شود


شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پست اینستاگرامی و تلگرامی خود به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد ثبت روز ملی زنان روستایی از سوی این معاونت در حال پیگیری است.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایرنا؛  مولاوردی در این پیام افزود: به نظر می رسد اختصاص روزی در تقویم ملی به این نام و ترجیحا آخرین روز هفته ملی روستا می تواند مناسب باشد که پیگیری آن در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.
وی تصریح کرد: 15 اکتبر برابر با 24مهر ماه روز جهانی زنان روستایی نام گرفته است، زنان روستایی که یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند و 42درصد نیروی کار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه هستند، نقش مهمی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی خانواده و جوامع ایفا می کنند.
وی ادامه داد: همچنین 16و 17 اکتبر به ترتیب روز جهانی غذا و روز جهانی کاهش فقر نامگذاری شده اند که توالی این سه روز نقش تعیین کننده زنان روستایی و پیوند میان این سه رویداد را یادآور می شود، بدین معنا که در صورت توانمندسازی زنان روستایی و رفع چالش های فراروی آنان، خانواده و جوامع با دسترسی پایدار به منابع غذایی گام های بلندی در مسیر کاهش فقر برخواهند داشت.
مولاوردی اضافه کرد: در سند توسعه پایدار تا سال 2030، در میان اهداف 17گانه، پایان دادن به فقر در تمامی اشکال آن در سراسر جهان، پایان دادن به گرسنگی و دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار،از جمله اهدافی هستند که نقش و تاثیر زنان روستایی را به عنوان عاملان کلیدی دستیابی به تغییرات اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی را در تحقق آن نمی توان نادیده گرفت.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از سوی دیگر این روز فرصتی است برای توجه و ارج نهادن به اهمیت نقش و تاثیر حیاتی این گروه از زنان در مدیریت منابع طبیعی و نیز حفظ و پاسداری از هویت های بومی و دانش سنتی و هنری محیط روستایی که البته و ظاهرا تاکنون در جامعه ما چندان که باید و شاید این روز مورد توجه قرار نگرفته است.

انتهای پیام/ص

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری