Skip to Content

در نشست تخصصی «ابعاد تهاجم فرهنگی در حوزه زن و خانواده مدلینگ» مطرح شد؛

فشن و مدلینگ پیاده نظام دشمن/ کشور نیازمند مهندسی فرهنگی است


یک کارشناس فرهنگی در خصوص روند موضوعات فرهنگی و اعتقادی در مد و فشن گفت: فشن مودلینگ پیاده نظام دشمن و حاصل نفوذ است و طرفداران آن خواسته یا ناخواسته پیاده نظام دشمن هستند زیرا هر اقدامی بدون استفاده از عوامل داخلی شکست می خورد.

به گزارش یزدبانو به نقل از خبرنگار اعزامی «بسیج جامعه زنان»، از قم، علوی در نشست تخصصی «ابعاد تهاجم فرهنگی در حوزه زن و خانواده مدلینگ» از سلسه نشست های تخصصی چهارمین دوره توانمندسازی مدیران و مسئولان اقشار سازمان بسیج جامعه زنان سراسر کشور در خصوص اهمیت فرهنگ گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند فرهنگ مانند هوایی که نفس می کشیم، در زندگی ما جاری و ساری است و بخشی از فرهنگ که مجموعه ای از باورهای ماست به صورت ثابت و عمومی است و بخشی از آن متفاوت است.

وی افزود: همه در سبک ها و زندگی های مختلف، متفاوت برخورد می کنند به طور مثال مردم استان قم سبک زندگی متفاوتی از کرمانشاه دارند که باید در موضوعات فرهنگی به این موضوعات دقت کرد با این حال معیارها برای ما یکی است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرهنگ چیزی جز دین و شرع نیست و ما باید منطبق با آن زندگی کنیم و با آن نگاه زندگی کنیم.

این کارشناس موضوعات فرهنگی با مقایسه کار فرهنگی با تروریستی، گفت: بعضی نقشه های عملی هر استان به درد دیگری نمی خورد اما در عملیات تروریستی نقشه طراحی یکی است و موانع یکسان هستند و اکثر آیتم ها یکی است اما در فرهنگ اینطور نیست و مقابله با ضد فرهنگ ها به گونه ای دیگر باشد و هر استانی یک نقشه خاص می طلبد.

وی افزود: راهکارهای کار فرهنگی مختلف است و هنر این است که بتوانیم بعضی موضوعات را تبیین کنیم و در محل کار و خانه اثرگذاری داشته باشیم، اما کار تاثیرگذار سیاسی حداقل در حدود شش تا یک سال کار کند تا بتواند در باور فرد تاثیر بگذارد ولی در کار فرهنگی حداقل 2 الی 3 سال و برخی 20 سال کار می کنند تا بتوانند نتیجه بگیرند که البته این روند در قدیم طولانی بود اما الان با وجود فضای مجازی سرعت بسیار بیشتر است.

علوی با بیان اینکه باور پلکانی نفوذ باعث می شود که در دراز مدت افراد به عنوان سربازان خواسته های دشمن را پیاده کنند، گفت: این همانند استراتژی پختن قورباغه صورت می گیرد، تغییرات آرام صورت می گیرد، موضوعات ملموس نیست و بعضی اوقات فرد متوجه نمی شود که سرباز دشمن شده ایم، ما می دانیم که باید کالای ایرانی بخریم اما باور ما تغییر کرده و این اقدامات را انجام نمی دهیم.

وی تصریح کرد: سناریوی دشمن تغییر باورهای ایرانی هاست، زیرا ایران اقدامی را انجام داد و ایده ای را در جهان پیاده کرد که جهان را درگیر کرد و در حال حاضر در اقصی نقاط جهان حداقل یک یا دو شیعه وجود دارد و دشمن می خواهد این باور را تغییر دهد.

این کارشناس فرهنگی در روند موضوعات فرهنگی و اعتقادی در مد و فشن نیز گفت: فشن مودلینگ پیاده نظام دشمن و حاصل نفوذ است و طرفداران آن خواسته یا ناخواسته پیاده نظام دشمن هستند زیرا هر اقدامی بدون استفاده از عوامل داخلی شکست می خورد.

وی افزود: مهمترین عرصه سینما و تئاتر است که تاثیر سعمی و بصری بر افراد دارد و دشمنان هیچ عجله ای در اجرای کار فرهنگی ندارند، زیرا کار فرهنگی تاثیرمعکوس می گذارد و صهیونیست اینطور نیست مهم رسیدن به نتیجه است.

علوی با انتقاد از چند فیلم که به تازگی اکران شده است، گفت: تقریبا 15 سال است که فیلم های سینما چندان فروش نمی کند اما فیلم فروشنده فروش بسیار بالایی داشته است پس یک اتفاق در قشر جوان افتاده که می طلبد افرادی که کار فرهنگی می کنند نسبت به آن آگاه شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید باور خود را حفظ کنیم و برای ایجاد باور در افراد تلاش کنیم  گفت: ما باید بر اثرگذار بودن فکر کنیم و تاثیر تئاتر در زمینه تاثیرگذاری از سینما بیشتر است زیرا فرد زنده نمایش را اجرا می کند و امکان حضور هجویات در آن زیاد است.

این کارشناس موضوعات فرهنگی در پایان تاسیس اتاق فرهنگی را از اولویت ها دانسته و تصریح کرد: باید در هر استان این اتاق فرهنگی ایجاد شود تا بتوانیم موضوعات را رصد کنیم و در مقابل اقدامات دشمن قوی عمل کنیم و در واقع ما نیازمند مهندسی فرهنگی هستیم.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری