Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد درجمع نخبگان:

استخدام در ادارات دولتی خلاقیت نخبگان را از بین می برد/نخبگان؛کارآفرینان اصلی کشور


استاندار یزد درجمع نخبگان گفت:فرد نخبه در صورت استخدام در ادارات در چرخه سیستمی قرا رگرفته و به جای بروز خلاقیت هایش درگیر انجام کارهای معمولی و روتین می شود.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ استاندار یزد در جمع نخبگان و استعدادهای برتر یزدی با تبریک ایام الله دهه فجر،نخبگان را افراد سرآمد در زمینه یک فعالیت دانست و گفت: نخبگی یک جریان زنده و پویاست و نخبگان باید همواره نخبه بودن خود را حفظ کنند

سید محمد میرمحمدی ادامه داد: کسی که در یک المپیاد یا کنکور سراسری حائز رتبه برتر می شود تنها در همان مقطع نخبه به حساب می آید مگر اینکه جریان نخبگی وی مداومت داشته باشد.

میرمحمدی ادامه داد: نخبگان نسبت به جامعه و جامعه نسبت به نخبگان مسئولیت و رسالت  متقابل دارند.

وی رسالت نخبگان نسبت به جامعه را ارائه ایده های نوآورانه و راهگشا  دانست و افزود: ایده ها و خلاقیت های نخبگان باید در ابتدا عملی بوده و سپس سرعت عمل در کارها را افزایش دهد.

استاندار یزد در ادامه احترام به نخبگان و ارزش قائل شدن در برابر خدمات آنان را وظیفه جامعه دانست و اظهار داشت: مردم و مسئولان باید قدردان نخبگان باشند و تا سرحد ممکن آنا را حمایت و پشتیبانی کنند.

میرمحمدی راهگشایی و دست یابی به فن آوری های جدید رابخشی از انتظارات جامعه از نخبگان عنوان کرد وخطاب به آنان گفت: من تعجب می کنم برخی نخبگان به دنبال استخدام در دستگاه های دولتی هستند در حالی که اولا نخبگان در حقیقت کارآفرینان اصلی کشور هستند و دوما فرد نخبه در صورت استخدام در ادارات در چرخه سیستمی قرا رگرفته و به جای بروز خلاقیت هایش درگیر انجام کارهای معمولی و روتین می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به جذب نخبگان ایرانی توسط کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: اگر در کشورهای نخبه پذیر هزینه های خوبی می شود به دلیل آن است که این کشورها در مقابل هزینه های اندک از افکار و ایده های برتر آنان استفاده کرده و درآمدهای کلان کسب می کنند و این درحالی است که در کشور نیز اگر نخبه ای طرحی ارائه کند که صرفه اقتصادی داشته و ارزشمند باشد دولت از آن حمایت می کند.

میرمحمدی درپایان به نخبگان توصیه کرد به جای اینکه به دنبال مساعدت ها و کمک های مالی باشند و خود را کوچک کنند به فکر بالابردن کیفیت ایده ها و اختراعات خود باشند تا سرمایه گذاران با کمال اطمینان از جواب دهی طرح ها و ایده هایشان به آنان پیشنهاد سرمایه گذاری بدهند.






آخرین اخبار آخرین اخبار