Navigation Navigation

محتوا محتوا

صبح امروز و با حضور مسئولین اتفاق افتاد

افتتاح سومین بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی در یزد


بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی یزد صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان ؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و تنی از چند از مسئولین استان در منطقه حسن آبا د یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی یزد صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان ؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و تنی از چند از مسئولین استان  در منطقه حسن آبا د یزد آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این بیمارستان،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به تاریخچه احداث بیمارستان صحرایی در دنیا و ایران گفت: اولین بیمارستان صحرایی در سال 1350خریداری و در منطقه دزفول نصب شد که  در جنگ تحمیلی از آن استفاده شد.

دکتر محمدرضا میرجلیلی  افزود : زمان بستری مجروحین  از سه روز در جنگ جهانی اول به 24 ساعت در دوران دفاع مقدس  رسید و در اواخر جنگ نیز این زمان به کمتر از 1ساعت کاهش یافت و این رکوردی بی نظیر در بحث بیمارستان های صحرایی بود.

میرجلیلی مهمترین علت برپایی بیمارستان های صحرایی را تمرین انجام صحیح کار تیمی  عنوان کرد  واظهار داشت: برپایی چنین بیمارستان هایی در حقیقت برپا داشتن ایثار و فداکاری  است و امیدواریم مردم عزیز این منطقه در طول دوران برپایی این بیمارستان از خدمات آن بهره کافی ببرند.
 





آخرین اخبار آخرین اخبار