Navigation Navigation

محتوا محتوا

بیانیه سازمان بسیج کارمندان یزد؛

عدم رعايت خطوط قرمز موردنظر معظم له ،حركت بر خلاف مسير مصلحت حقيقی نظام مقدس جمهوری اسلامي ايران است


مدتي است كه واژه "تدبير" در گفتمان سياسي كشور، پررنگ گشته و بيش از پيش، در غوغاي گفتارها، نوشتارها و ديدارها موج مي زند. واژه اي كه پيش از سياسي بودن، بايد به اسلامي و الهي بودن آن چشم دوخت.

به گزارش یزد امـــــــروز،مدتي است كه واژه "تدبير" در گفتمان سياسي كشور، پررنگ گشته و بيش از پيش، در غوغاي گفتارها، نوشتارها و ديدارها موج مي زند. واژه اي كه پيش از سياسي بودن، بايد به اسلامي و الهي بودن آن چشم دوخت.بحث فناوري هسته اي و مذاكرات آن نيز مدتي است به تيتر اول افكار عمومي جامعه مامبدل گشته ومتاسفانه بخش اصلي همت و حواس مسوولين ارشد دولتي را نيز به خود معطوف نموده است.


و اما مسئله مهم، آنجا رخ مي نمايد كه پاي ضرورت آغشتگي مذاكرات هسته اي به اصل مهمي چون تدبير به ميان كشيده شده و دولت محترم، داعيه دار حركت مدبرانه در اين مسير است. به بيان بهتر و به زعم ما مناقشه اصلي بر سر تلاقي اين دو امر، يعني "حل و فصل مسأله هسته اي" و "تدبير" از يك سو و چگونگي قرائت اين تلاقي از سوي ديگر است. وگرنه روشن است كه همگان؛ داعيه دلسوزي براي نظام اسلامي و همچنين اهليت تدبير و اتخاذ رويكردي مدبرانه و تامين كننده مصالح نظام اسلامي در اين مسأله را دارند. اينجاست كه پرسشي بسيار خطير و حياتي در ذهن انسان نقش مي بندد و آن اين كه:


" به عبارت دیگر در بحث تدبیر چه کسی حرف آخر را خواهد زد ؟


روشن است كه اگر احدي از اهالي مدعي يا مشهور به اهليت تدبير در اين مملكت باشند كه آرا و تدابير مدنظر ايشان، بهتر و بالاتر از تدابير و مواضع رهبر معظم انقلاب باشد خبرگان رهبري اين حق را دارند كه بلافاصله در صلاحيت معظم له براي تشخيص صحيح منافع و مصالح نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ترديد نمايند.


از سوي ديگر، سابقه مواضع ايشان در طول دوره زعامت و رهبري و در مخاطرات گوناگون مسبوق به اعتراف بسياري از بزرگان و شخصيتهاي مرجع داخلی و خارجی ؛ بويژه اعضاي مجلس محترم خبرگان رهبري در دوره هاي مختلف، به خوبي گواه ان است كه حتي يك بار هم تدابير ايشان با خطا و يا حتي اشكال روبرو نبوده است. بارها و بارها پيش آمده است كه همه مسئولين يا قاطبه آنها بر انجام امري مصر بوده و ايشان مخالفت نموده اند و بعدها مشخص شده است كه موضع ايشان بهترين موضع ممكن بوده است از جمله قضاياي عدم مداخله ايران در جنگ افغانستان، جنگ عراق ، جنگ كويت و حتي پافشاري براي ابطال انتخابات رياست جمهوري سال 88 تنها نمونه هايي از اين قبيل اند.


آري! گر درخانه، كس است، يك حرف بس است..!!


درحال حاضر، با وجود انبوه ادله، براهين و سوابق عهد شكني هاي مكرر طرف هاي مذاكره كننده و در رأس آنها آمريكاي جهانخوار و همچنين شواهد و قرائني كه دال بر عدم اكتفاي دشمنان به صرف مسأله هسته اي و خيز بلند آنها براي بهانه تراشي و افتتاح منازعات جديدي همچون مسأله موشكي و غيره مي باشد و نيز آشكار شدن مجدد نيت هاي پليد اين ايادي كفر و نفاق در خصوص دستيابي به سري ترين اطلاعات و عزيزترين افراد اين مرز و بوم ، يعني دانشمندان و اشخاص مرجع كشورمان در مباحث هسته اي و نظامي و دهها و صدها دليل روشن ديگر، هيچ بهانه­اي براي ادامه مذاكرات به شكل و شيوه كنوني و به فرمايش رهبر معظم انقلاب "در زير شبح تهديد" وجود ندارد.


بر اين اساس،ماکارمندان بسیجی با عنايت به عدم شايستگي عقلي، شرعي و قانوني اشخاص ديگر نسبت به اتخاذ هرگونه تدبير در جايي كه شخص رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به بيان تدبير و موضع صريح نظام پرداخته و به وضوح، آن را تبيين نموده اند اعلام مي داريم عدم رعايت خطوط قرمز موردنظر معظم له در هر مسأله اي؛ بويژه مسأله خطير مذاكرات هسته اي و عبور از آنها اگرچه با لعاب لفظ تدبير و يا تكرار الفاظ اطاعت آميز ظاهري از مقام معظم رهبري(مدظله العالي) تزيين شده باشد، لكن مصداق قطعي و حتمي عدم فهم صحيح معناي بلند تدبيراز يك سو و سرپيچي و نافرماني از امر ولايت و همچنين حركت بر خلاف مسير مصلحت حقيقي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و به هيچ وجه و تحت هيچ عنواني قابل اغماض نخواهد بود.خون گرانقدرشهدای عزیزما و مظلومیت آنها وهمت بالای مهندسین هسته ای وباور دینی ما و فرمایشات پی درپی رهبرعظیم الشان انقلاب مبنی برتلاش بی وقفه درراستای رسیدن به آرمانهای بلند حضرت امام (ره)نشانگر این است که مااجازه نداشته واجازه نخواهیم دادتا دیو صفتان شرق وغرب به هرقیمتی که شده برمردم این مرزو بوم تسلط یافته وبه اهداف پلیدخوددست یابندتجربه سی وچندساله ما بعد از انقلاب نشان داده که دشمنان مااسلام را هدف قرار داده ومی خواهندمارا در جاده ای قرار دهند  که راه برگشتی وجود نداشته باشد اما زهی خیال باطل. البته بایدگفت ما فرزندان انقلابی مان را حمایت می کنیم تا دشمن بهانه نداشته باشد که بن بست مذاکرات را به ترک مذاکرات نسبت دهد و بخواهد ما را متهم نماید و مسئولین کشور عزیزمان را مقصر قلمداد نماید.

 

منبع:بسیج کارمندان سپاه الغدیر استان یزد






آخرین اخبار آخرین اخبار