Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

عدم توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی از دست دادن موقعیت استراتژیک نظام/اقتصاد؛اولویت اول مجلس آینده


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دنیای کفر به منظور آلوده کردن جوانان به ویژه قشر دانشگاهی، هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند.

به گزارش یزد امروز؛ دکتر قاسم جعفری در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید بپذیریم محیطی که در آن قرار گرفته ایم، مسیر هدف توطئه‌های اخلاقی و اجتماعی دنیای کفر، قرار گرفته و باید این مسئله را خیلی جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه احتمالاً اولویت اول مجلس آینده موضوع اقتصاد است، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند خیلی‌ها در تلاشند که دوام‌پذیری انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرند به همین منظور باید کاری کنیم که این دوام‌پذیری انقلاب ادامه پیدا کند و یکی از این راهکارهای تداوم انقلاب مسئله اقتصاد است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: اگر در موضوع اقتصاد بر توانمندی‌های داخلی تکیه نداشته باشیم و به این مسئله ضروری توجه نکنیم یک موقعیت استراتژیک نظام را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه باید از حرف زدن بکاهیم و به اقدام و عمل کردن بیافزایم، گفت: متأسفانه زیاد حرف می‌زنیم و کم عمل می کنیم و دائماً در برنامه‌هایمان از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.

دکتر جعفری در ادامه گفت: در اقتصاد مقاومتی همانگونه رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند باید نسبت به تولیدات ملی تعصب داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما ضمن استفاده از تجربه دیگران، باید افکار دانش‌بنیان هم داشته باشیم و این مسائل را باید در بودجه سالانه کشور هم لحاظ کنیم.

دکتر قاسم جعفری در پایان یادآور شد: در بودجه سال 94، مبلغ 4هزار میلیارد تومان اعتبار به بحث خوداشتغالی تخصیص داده شد که یک ریال از این مبلغ هم جذب نشده است.

وی همچنین ادامه داد: در بوجه سال 94 اعتباری به میزان  5هزار و 200میلیارد تومان برای یارانه تولید اختصاص یافت که این موضوع هم هدفمند توزیع نشد و موجب رکود اقتصادی در جامعه شده است.






آخرین اخبار آخرین اخبار