Navigation Navigation

محتوا محتوا

نویسنده کتاب «تندیس پارسایی»:

ماحصل برگزاری کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی افزایش معنویت در جامعه است


کاظمینی برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج غلامرضا یزدی را نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت توأم باصداقت، اخلاص و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: ماحصل آن افزایش معنویت در جامعه خواهد بود.

میرزا محمد کاظمینی نویسنده کتاب «تندیس پارسایی» در مصاحبه با یزدامروز؛ در خصوص ویژگی‌های شخصیتی حاج غلامرضا یزدی اظهار داشت: حاج شیخ فردی صادق و با اخلاص بود که باگذشت 60 سال از درگذشت ایشان همچنان نام و یادش در خاطره مردم زنده است و استان یزد به داشتن عالمانی چون وی به خود می‌بالد.

نویسنده کتاب زندگی‌نامه حاج شیخ غلامرضا یزدی در ادامه با اشاره به فضایل اخلاقی و عرفانی این شخصیت برجسته علمی خاطرنشان کرد: در محضر آیت‌الله بهجت (ره) بودیم که فرمودند خداوند قدرت دارد تا افرادی را همچون حاج غلامرضا یزدی تربیت کند و در روایت دیگری بیان نمودند که ما کجا و شیخ غلامرضا کجا؟

کاظمینی تصریح کرد: شیخ حاج غلامرضا یزدی به همراه سید جمال‌الدین گلپایگانی و 20 تن دیگر در نجف اشرف به مرجعیت دینی رسیدند اما ایشان مرجعیت را رها کرده و در روستاها و شهرها به تبلیغ اسلام پرداخت.

وی با تأکید بر الگو قرار گرفتن رفتار، نحوه سلوک و زندگانی حاج غلامرضا یزدی در بین آحاد مردم، اظهار داشت: سلوک این عبد صالح خدا مردم‌پسند بوده و غنی و فقیر از رفتار و گفتار وی بهره می‌بردند.

این هنرمند یزدی ادامه داد: از این عالم ربانی در دارالعباده یزد به‌عنوان الگو یاد می‌شود نام نیک وی زبان زد خاص و عام بوده و حجتی برای مردمان قدرشناس و مومن این دیار است.

کاظمینی در پایان ضمن اظهار تأسف از سوءاستفاده برخی از فضای مجازی و تأثیرات مخرب آن بر فرهنگ مردم، برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج غلامرضا یزدی را در بهبود آسیب‌های ایجادشده مؤثر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری این کنگره نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت توأم باصداقت، اخلاص و سبک زندگی اسلامی است و ماحصل آن افزایش معنویت در جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار