Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد خبر داد

وجود کتابخانه‌های غیراستاندارد در استان یزد


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد از ضعف کیفی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گزارش یزد امروز، رقیه دوست‌فاطمی‌ها  با اشاره به وضعیت کمی و کیفی کتابخانه‌های استان اظهار داشت: ضعف کیفی کتابخانه‌های عمومی استان یزد از نظر فضاهای ساختمانی مشهود است.

وی با بیان اینکه یزد در شاخص‌های کمی، رتبه خوبی در سطح کشور دارد و تقریبا در جایگاه نخست ایستاده است، ادامه داد: از نظر کیفی کتابخانه‌هایی در سطح استان داریم که غیر استاندارد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به اینکه تلاشمان بر استانداردسازی فضاهای موجود کتابخانه‌های استان معطوف شده است اضافه کرد: متاسفانه به لحاظ تامین اعتبارات و بودجه‌های مورد نیاز برای انجام امور زیربنایی در کتابخانه‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بودجه کتابخانه‌ها وابسته به درآمد شهرداری‌ها شده است، عنوان کرد: عدم همکاری شهرداری‌ها در پرداخت سهم خود به نهاد کتابخانه‌ها، مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند که میزان بودجه نیز قابل پیش‌بینی نیست.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای توسعه منابع اعتباری و بودجه کتابخانه‌ها اظهار داشت: مباحث و مشکلات پیش‌روی نهاد کتابخانه‌ها به اطلاع نمایندگان و مسئولان استان رسیده است و لازم است تا برای داشتن بودجه پایدار، پیگیری‌هایی از جانب نمایندگان در سطح مجلس داشته باشیم.

دوست‌فاطمی‌ها بیان داشت: هریک از دستگاه‌ها باید در این زمینه نقشی داشته باشند و پیشنهاد داریم تا نمایندگان استان پیگیر اختصاص سهمیه‌ای از هر دستگاه برای این نهاد باشند.

منبع: فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار