Navigation Navigation

محتوا محتوا


یزد با بیشترین جمعیت اما کمترین سرانه فضای ورزش


عدم اولویت سنجی با نگاه کارشناسی در توزیع اعتبارات سرانه فضای ورزشی در سالهای متوالی، از گذشته تا به امروز، باعث شده مرکز استان با بیش از نیمی از جمعیت با کمترین سرانه فضای ورزشی، آن هم با اختلافی فاحش در قیاس با دیگر شهرستانهاروبرو شود.

به گزارش یزدامروز، امید حسین مرشدی مجری، تهیه کننده، گوینده و گزارشگر صدا و سیمای مرکز تابان در یادداشتی نوشت: مرکز استان با ۲۴ سانتی متر مربع کمترین و اشکذر با ۲/۰۹ متر مربع بیشترین سرانه را دارا هستند.

▫️سرانه دیگر شهرستانها:
ابرکوه ۱/۱۳ اردکان ۷۳ بهاباد ۱/۱۷
تفت ۱/۳۳ خاتم ۱/۶۸ مهریز ۷۲ میبد ۸۱
بافق ۱ (مترمربع)

عدم اولویت سنجی با نگاه کارشناسی در توزیع اعتبارات سرانه فضای ورزشی در سالهای متوالی، از گذشته تا به امروز، باعث شده مرکز استان با بیش از نیمی از جمعیت با کمترین سرانه فضای ورزشی، آن هم با اختلافی فاحش در قیاس با دیگر شهرستانهاروبرو شود.

این در حالی است که با توجه به تمرکز فرودگاه، هتل‌ها و کیفیت امکاناتی که برای میزبانی رقابتها در سطوح مختلف در مرکز استان مهیا است، از نظر کارشناسی انتظار دیگری می‌رفت.

سرانه فضای ورزشی مجموعه‌های متعلق به سازمان ورزش در کشور ۷۸ سانتی متر مربع است و با احتساب دیگر سازمانها به بیش از یک مترمربع می‌رسد.

ورزش یزد همچنان محدود و محصور به مجموعه فرسوده شهید پاکنژاد (کلوپ کوچه حنا) با بیش از نیم قرن قدمت است و تکمیل مجموعه بزرگ ورزشی یزد هم با وسعت تقریبی ۱۵۰ هکتار با کم توجهی امروز مسئولان و اعتبارات امروز حرف امروز و فردا نیست!!

انتهای پیام/س*






آخرین اخبار آخرین اخبار