نمایش نمایش

ID : 12982424
پارکینگ اختصاصی هم به یزد رسید

«تصرف عدوانی» توسط یک اداره دولتی


هر چند پدیده «پارکینگ اختصاصی» هنوز به یک رسم در شهر یزد بدل نشده است ولی خطر ایجاد این پارکینگ ها در سرتاسر شهر در نتیجه چشم و هم چشمی ادارات و سازمان های دولتی احساس می شود.

به گزارش عصر فرهنگ، سال ها پیش پایتخت درگیر مشکلی به نام «پاركينگ اختصاصي» بود. به این صورت که ادرات و سازمان های دولتی با نصب تابلویی بخشی از خیابان را تحت تصرف خود در آورده و مانع از توقف وسایل نقلیه عادی در آن محدوده می شدند. البته  مشکلاتی که چنین رفتاری برای شهروندان و همسایگان ایجاد می کرد باعث واکنش راهنمائی و رانندگی هم شد.

 

سرهنگ سيدهادي‌هاشمي،رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در سال 87(؟!) با اشاره به تخصيص بخشي از محل پارك مقابل ادارات، سازمان ها و واحدهاي تجاري به پاركينگ اختصاصي گفت: اين اقدام غيرقانوني است و پاركينگ اختصاصي سازمان ها تصرف عدواني معابر عمومي محسوب مي‌شود. ‌

 

حالا با گذشت 7 سال ظاهراً رسم غلطی که در پایتخت ریشه کن شد، اکنون به شهر یزد رسیده است. کافی است در یکی از خیابان های پر تردد سطح شهر به دنبال «جای پارک» بوده باشید، تا بدانید پیدا کردن محلی برای پارک خودرو شخصی چه نعمتی است.

 

ولی امان از وقتی که با تابلوی پارکینگ اختصاصی مواجه شوید.

 

عکس های فوق مربوط به «پارکینگ اختصاصی» یکی از ادارات دولتی در یکی از خیابان های پر تردد شهر یزد است. اداره ای که به گفته سرهنگ هاشمی مرتکب تصرف عدوانی شده است.

 

هر چند این پدیده هنوز به یک رسم در شهر یزد بدل نشده است ولی خطر ایجاد این پارکینگ های اختصاصی در سرتاسر شهر در نتیجه چشم و هم چشمی ادارات و سازمان های دولتی احساس می شود. خطری که امیدواریم با توجه اداره راهنمایی و رانندگی شهر یزد همچنین مساعدت اداره فوق الذکر برطرف شود و این سنت نامیمون در همین ابتدا منسوخ شود.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها