نمایش نمایش

ID : 31763737

آقای استاندار! این گوی و این میدان


سرانجام استاندار جدید یزد پس از کش و قوس‌های فراوان بین وزارت کشور و مجمع نمایندگان اصلاح طلب استان و یزدی‌نشینان پایتخت، با گزینه موردنظر وزارت کشور معرفی و این قائله به نوعی ختم به خیر شد!

به گزارش عصرفرهنگ؛ سرانجام استاندار جدید یزد پس از کش و قوس‌های فراوان بین وزارت کشور و مجمع نمایندگان اصلاح طلب استان و یزدی‌نشینان پایتخت، با گزینه موردنظر وزارت کشور معرفی و این قائله به نوعی ختم به خیر شد!

زمانی قمی استاندار جدید یزد از یک استان صنعتی یعنی استان مرکزی به مدیریت ارشد یزد نقل مکان کرده است. با توجه به تجربه چهارساله آقای زمانی قمی در اراک، بدون شک ایشان باید به خوبی آگاه باشند که چرا صنایع در حال حاضر، در حال رکود، تعطیلی و یا نیمه‌فعال  هستند و تجربه خود را برای احیای دوباره صنعت استان یزد که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند، به کار گیرد. این استان که در خصوص اشتغال در سال‌های نه‌چندان دور سرآمد کشور بود امروز به رشد بیکاری بالای 13 درصد رسیده است؟!

مهم‌ترین چالش در استان یزد بی‌آبی است. در چهار سال گذشته توجه جدی در این مقوله حیاتی و زیربنایی صورت نگرفت و اختلاف استاندار قبل با نماینده اصلاح طلب مردم در مجلس به چالش تامین آب این استان افزود و امید داریم، استاندار جدید تمام هم و غم خود را برای تامین آب استان یزد از منابع موجود معطوف دارد. شهر یزد در حالی نام‌جهانی به خود گرفته است که هیچگونه امکانات و زیرساخت لازم را در این حوزه ندارد و این باید یکی از برنامه‌های چشم‌انداز استان یزد برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری و جذب توریست باشد!

جناب استاندار، شما با یک چالش جدی دیگر به نام ضعف مدیریت در استان روبه‌رو هستید که باید از این مانع بزرگ گذر کرده و آن را به یک نقطه قوت برای استان مبدل سازید.

شما همچنین در استان یزد با چالشی دیگر به نام اصلاح‌طلبانی روبه‌رو خواهید بود که صاحبان پول و قدرت هستند و باید به نوعی منافعشان تامین شود که این منافع یا مهره‌چینی در مدیریت‌های اجرایی و یا درخواست‌ها و امتیازهای فراوان است که ان‌شاءالله در این زمینه نیز بتوانید استقامت و مدیریت شایسته‌ای را به نمایش بگذارید؟

این استان با مشکلات عدیده و فراوان دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کند که در این مقال کوتاه نمی‌شود به تمامی آن پرداخت اما نکته آخر اینکه تقسیم اعتبارات شهرستان‌ها در یزد سالیان متمادی است که براساس بی‌عدالتی و قدرت طلبی برخی افراد تقسیم می‌شود و یک شهرستان در این استان اکثر اعتبارات را می‌بلعد و مابقی شهرستان‌ها در فقر و رنج بی‌اعتباری، فریادشان به جایی نمی‌رسد؟!

محمدرضاحایری زاده






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها