نمایش نمایش

ID : 12695504
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

آیت الله ابوترابی؛ عنایت و توجه خاصی نسبت به شهدا داشت


این عالم مردمی و متواضع، عنایت و توجه خاصی نسبت به شهدا داشت و در جبهه های جنگ هم پیشتاز بود. حتی بعد از دفاع مقدس هم ایشان علی رغم وضعیت جسمانی و سن زیادشان در محافل و مراسمات مختص شهدا یادواره ها و کنگره ها حضور می یافت.

احمد ابراهیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار عصر فرهنگ ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی «آیت الله میرزاحسن ابوترابی»، گفت: این مجاهد نستوه در تمام زمینه ها شاخص بود.


وی با اشاره به خدمات عالم بصیر دارالعباده در راه انقلاب افزود: آیت الله ابوترابی در پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند و همچنین نقش بسیار خوبی را هم در مردمی کردن این انقلاب در یزد ایفا کرد. ایشان در کنار بزرگانی نظیر آیت الله شهید صدوقی چهره و شاکله انقلاب را در یزد بنا نهادند و بعد از این شهید بزرگوار هم وفادارانه راه ایشان را ادامه دادند.

 

ابراهیمی نقش مرحوم ابوترابی در زمان دفاع مقدس و بعد از آن در پشتیبانی از ولایت فقیه را بی بدیل توصیف کرد و اظهار داشت: آیت الله ابوترابی این سخن امام راحل (ره) که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» را به خوبی درک کرده بود و انصافاً ایشان همیشه در خط ولایت بود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، ادامه داد:  این عالم  مردمی و متواضع، عنایت و توجه خاصی نسبت به شهدا داشت و در جبهه های جنگ هم پیشتاز بود. حتی بعد از دفاع مقدس هم ایشان علی رغم وضعیت جسمانی و سن زیادشان در محافل و مراسمات مختص شهدا یادواره ها و کنگره ها حضور می یافت.


این مقام مسئول بیان داشت: مرحوم ابوترابی عالمی بی نظیر بود و چهره ای شاخص، بی ریا و بی تکبر داشت که با همه مردم در ارتباط بود. انشالله چهره مردمی ایشان بتواند الگویی برای سایر مردم در استان یزد باشد. برای ایشان علو درجات را مسئلت می کنیم.

 





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها