نمایش نمایش

ID : 12023645
مورکیان خبر داد

توقيف 18 تن شيريني غيربهداشتي و جعلي در يزد


مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد از توقيف بيش از 18 تن شيريني غيربهداشتي و جعلي در جريان طرح تشديد نظارت نوروزي خبر داد.

به گزارش عصر فرهنگ، مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد از توقيف بيش از 18 تن شيريني غيربهداشتي و جعلي در جريان طرح تشديد نظارت نوروزي خبر داد.

 

"رضا موركيان" در اين باره تصريح كرد: با توجه به طرح تشديد نظارت نوروزي كه در اسفندماه 93 و فروردين 94 انجام شد، از 60 شيريني‎‌سازي استان بازديد بعمل آمد كه 14 شيريني‌‌سازي اقدام به توليد و فروش شيريني يزدي در شرايط غير بهداشتي و با استفاده از مواد اوليه نامرغوب بدون مجوز از وزارت بهداشت مي‎‎نمودند.

 

وي افزود: در برخورد با اين واحدهاي متخلف، ضمن پلمپ و توقيف خط توليد، محصولات آنها كه بالغ بر 18 تن انواع شيريني يزدي به ارزش 74 ميليون تومان بود نيز توقيف و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

 

موركيان خاطرنشان كرد: طرح برخورد با شيريني‌‌فروشي‌‌ها و شيريني‎‎سازي‎‎هاي غير مجاز به صورت مقطعي نيست و با سياست هاي جديد معاونت غذا و دارو در طول سال با همكاري معاونت بهداشتي انجام خواهد شد.

 

وي تاكيد كرد: كارگاه‎‎هاي مشمول شناسه نظارت علاوه بر اين كه بايستي از مسئول فني دائم جهت نظارت بر خط توليد خود استفاده كنند، در صورت استفاده از رنگ مصنوعي و مواد اوليه بدون پروانه ساخت، توقيف و به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي استان در پايان نيز از مردم خواست در هنگام خريد شيريني يزدي حتما به شماره شناسه نظارت بهداشتي، تاريخ توليد و انقضا و كيفيت ظاهري و شرايط نگهداري محصول كه بايستي در مكان خشك و خنك نكهداري شود، دقت كنند و در صورت خريد محصول داراي شناسه نظارت كه داراي مشكل بهداشتي است، موارد را با شماره تلفن 37264644 داخلي 21 واحد شكايات مواد غذايي و بهداشتي معاونت غذا و دارو جهت رسيدگي گزارش كنند.

 

موركيان همچنين يادآور شد: مردم مي‎‎توانند جهت آگاهي از شناسه نظارت‎‌‎هاي معتبر و غيرمعتبر به سايت معاونت غذا و دارو به نشاني www.ssu.ac.ir/yazdfdo، قسمت اطلاع‏‏رساني، مراجعه كنند.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها