نمایش نمایش

ID : 26791079
دکتر مهرمحمدی در جلسه هم اندیشی هیات رئیسه با نمایندگان مجلس:

دانشگاه فرهنگیان پیوست فرهنگی استراتژیک نظام است


سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جلسه هم اندیشی هیات رئیسه با نمایندگان مجلس، دانشگاه فرهنگیان را به عنوان پیوست فرهنگی استراتژیک نظام دانست و افزود: این تعبیر شعار نیست و با واقعیت تطبیق می‌کند.

به گزارش عصرفرهنگ، دکتر مهر محمدی در نخستین روز اولین هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش و استان های شمال کشور، با بیان این مطلب اظهار داشت: "ماموریت فوق حساس تربیت معلم در این دانشگاه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب"، آن را دانشگاهی فوق العاده ساخته که می توان این دانشگاه را پیوست فرهنگی استراتژیک نظام تلقی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه می تواند از علل بقای انقلاب باشد خاطرنشان کرد:  دانشگاه فرهنگیان اگر ماموریت خود را به درستی ایفاء کند میتوان آن را از علل دوام، تداوم و استمرار انقلاب برشمرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشگاه کار خود را درست انجام دهد مجموعه مدیریت کشور با توجه به نقش پر اهمیت و حاکمیتی آن، باید از آن به مانند سلفش یعنی دانشگاه تربیت مدرس که به تعبیری اولین مولود انقلاب در آموزش عالی کشور است، حمایت شود.

وی دانشگاه فرهنگیان را دومین مولود انقلاب در زمینه کاری خود برشمرد و تصریح کرد: اگر این دانشگاه در سطح کلان از همان پشیبانی که تربیت مدرس داشت برخوردار شود، باید ماموریت خود را بدون عذر و بهانه محقق کند و در غیر اینصورت  تربیت معلمین آنچنان که انتظار می رود مشکل است.

دکتر مهر محمدی با اشاره به تشکیل هیات امناء استانی در دانشگاه با حضور مدیران  و نمایندگان استانی، آن را بستری برای برخورداری از ظرفیت مجلس و نمایندگان کل کشور به شکل سازمان دهی شده و هدفمند در قالب کمیته های استانی هیات امناء دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این کمیته ها آن چنان که باید فعال نیست و نیاز به پیگیری مجدانه تر مدیران برای فعال سازی آنها است.

وی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و تبیین راه های توسعه دانشگاه خاطرنشان کرد: در این برنامه توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان به منظور تاکید بر اهمیت کیفیت ممنوع اعلام شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تجربه پیشین توسعه کمی مراکز تربیت معلم در استان ها گفت: اگر به دنبال کیفیت هستیم توسعه کمی اتفاق مناسبی در تربیت معلم نیست.

وی ضمن بیان پرداختن به طرح آمایش دانشگاه، آن را نقشه جامع آموزش و از ضروریات زیر ساختی برشمرد و افزود: این نقشه راه کمک می کند تا در پردیس ها و مراکز توزیع موزونی از رشته ها براساس موازین اصولی تعریف و اجرا شود.

تدوین نقشه جامع آموزش، به ارتقاء کیفی دانشگاه فرهنگیان کمک می‌کند

دکتر مهر محمدی به ایجاد قطب های علمی در استان های کشور اشاره و اظهار کرد: تدوین نقشه جامع آموزش به رغم زحمت جابجایی فیزیکی برای دانشجو معلمان می تواند مدیریت دانشگاه را در رسیدن به هدف تعالی و ارتقاء کیفیت کمک کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اجرای طرح اصلح را برای دانشگاه پر اهمیت عنوان و تصریح کرد: برای دانشگاه فرهنگیان مهم است که اطمینان یابد دانشجو معلم به اجتهاد اولیه در حرفه معلمی رسیده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این زمینه به قانون متعهدین خدمت اشاره کرد و افزود: از نمایندگان مجلس می خواهیم تا در این راه ما را یاری کنند تا کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده اجازه حضور در کلاس درس داده نشود.

وی با بیان عدم تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری 95، بر ناگزیری جابه جایی و تجمیع دانشجویان به منظور ایجاد حد نصاب دانشجو برای تشکیل کلاس در پردیس ها  اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر مهر محمدی در پایان با اشاره به روش های تربیت مستقیم معلم در دانشگاه و مشارکت سایر دانشگاه ها با مدیریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم بر وحدت فرماندهی در این دانشگاه در عین کثرت نهادهای مجری با استفاده از ظرفیت سایر مراکز آموزش عالی برای تامین نیازهای آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام

 





فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها