نمایش نمایش

ID : 20039970
حوادث استان یزد؛

دستگيري عامل انتشار اکاذيب در فضاي مجازي/ نجات شاهين زخمي توسط پليس بهاباد/کشف 70 تن برنج قاچاق در بافق


فرمانده انتظامي شهرستان بافق از توقيف سه دستگاه تريلي کشنده اسکانيا و کشف محموله چهار ميلياردي برنج خارجي قاچاق توسط ماموران پليس اين شهرستان خبر داد.

 عصر فرهنگ،

506کيلو ترياک و هروئين از سوداگران مرگ کشف شد
فرمانده انتظامي استان از کشف 292 کيلو ترياک، 214 کيلو هروئين و دستگيري هشت نفر از سوداگران مرگ در عمليات روز گذشته ماموران پليس اين استان خبر داد.
 
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "ايرج کاکاوند" درباره جزئيات اين خبر گفت: ماموران پليس اين استان از خبري در خصوص بارگيري يک محموله سنگين موادمخدر توسط سوداگران مرگ از شرق کشور مطلع شده و برخورد با اين باند واردکننده موادمخدر در دستور کار قرار گرفت.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به تشکيل تيم هاي عملياتي از ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان افزود: ماموران پليس در قالب تيم هاي عملياتي از پيش تعيين شده کنترل محورهاي مواصلاتي استان را مدنظر قرار دادند تا اين که روز گذشته قاچاقچيان با سه دستگاه خودرو سواري در محورهاي فرعي مشاهده شدند.
وي ادامه داد: سوداگران مرگ به محض مشاهده پليس اقدام به فرار از محل کرده که در عمليات ضربتي ماموران پليس، سه دستگاه خودرو سواري زانتيا و پژو 405 مربوط به قاچاقچيان (که دو دستگاه آن اسکورت خودروي حامل موادمخدر بود) متوقف شد.
اين مقام ارشد انتظامي گفت: در اين عمليات، 506 کيلو موادمخدر شامل؛ 292 کيلو ترياک و 214 کيلو هروئين کشف و هشت نفر از سوداگران مرگ نيز دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان يزد در پايان ضمن اشاره به جلوگيري از ورود اين محموله سنگين هروئين به سطح کشور تصريح کرد: در سال گذشته نيز ماموران پليس اين استان در عمليات¬هاي خود، موفق به کشف دو تن و 400 کيلو هروئين شدند.

23تن برنج قاچاق به مقصد نرسيد
فرمانده انتظامي شهرستان "ابرکوه" از توقيف يک دستگاه كاميون كشنده بنز و کشف يک محموله برنج خارجي قاچاق به ارزش يک ميليارد و 400 ميليون ريال خبر داد.
 
 سرهنگ "احمدکمالي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: ماموران ايستگاه بازرسي فراغه اين شهرستان هنگام کنترل خودروهاي عبوري، يک دستگاه کاميون كشنده بنز را که از جنوب کشور عازم مشهد بود براي بازرسي متوقف کردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو، 23 تن برنج خارجي قاچاق فاقد مدارک گمرکي به ارزش يک ميليارد و 400 ميليون ريال کشف شد.
سرهنگ کمالي ضمن اشاره به دستگيري يک متهم و معرفي او به مقامات قضائي تصريح کرد: متهم اين محموله را از جنوب کشور بارگيري و قصد انتقال به مشهد را داشت که توسط ماموران اين فرماندهي دستگير شد.
نجات شاهين زخمي توسط ماموران پليس بهاباد
ماموران پليس شهرستان "بهاباد" يک طوق شاهين شکاري را که به علت اصابت گلوله زخمي شده بود به اداره محيط زيست تحويل دادند.
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدي رحيم زاده" فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد اظهار داشت: روز گذشته ماموران گشت يگان امداد، هنگام گشت زني در محدوده "بقعه شيخ محمد" يك طوق شاهين شكاري را مشاهده کردند که يكي از بال هاي اين پرنده بر اثر اصابت گلوله دچار شكستگي شده بود.
وي در ادامه افزود: ماموران به محض مشاهده شاهين، نسبت به نجات اين پرنده اقدام و پرنده شكاري جهت مداوا و بازگرداندن به آغوش طبيعت تحويل عوامل محيط زيست اين شهرستان شد.


توقيف خودروهاي حادثه ساز در پارکينگ پليس راه يزد- طبس
ماموران پليس راه "يزد- طبس" هفت دستگاه خودرو سبک و سنگين را به علت تخلفات حادثه ساز توقيف و روانه پارکينگ کردند.

سرهنگ "احمدمظفري" رئيس پليس راه استان يزد درباره اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت آمد و شدي و همچنين برخورد با خودروهاي حادثه ساز، ماموران پليس راه "يزد- طبس" هفت دستگاه خودروي سبک و سنگين را به علت تخلفات حادثه ساز توقيف و رانندگان متخلف را نيز به مراجع قانوني معرفي کردند.
وي، تخلفات اصلي اين خودروها را سرعت و سبقت غيرمجاز بيان کرد و گفت: اين خودروها شامل؛ پنج دستگاه خودرو سواري و دو دستگاه کاميون کشنده است.
احمدمظفري در خاتمه از رانندگان خواست: هنگام رانندگي از انجام تخلفات حادثه ساز که منجربه خطر افتادن جان خود و ديگر رانندگان مي شود خودداري کنند.

توقيف 2 دستگاه موتورسنگين در تفت
ماموران انتظامي بخش نير شهرستان تفت دو دستگاه موتورسنگين غيرمجاز را توقيف و راکبان آن را به دادسرا معرفي کردند.
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان تفت گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت اجتماعي و برخورد با مزاحمان و مخلان نظم و امنيت شهروندان، ماموران انتظامي بخش نير دو دستگاه موتورسنگين "سي آر ام 250 سي سي" و "هوندا 1000 سي سي" را توقيف کردند.
سرهنگ "احمدغلامزاده" ضمن اشاره به دستگيري دو متهم و معرفي آنها به دادسرا خاطرنشان کرد: ارزش برآورد شده اين موتورسيکلت هاي قاچاق و غيرمجاز بيش از 400 ميليون ريال است.
غلامزاده تصريح کرد: راکبان اين موتورسيکلت ها با ايجاد جو رعب و وحشت آرامش و آسايش شهروندان را سلب کرده بودند که با تلاش ماموران پليس دستگير شدند.


شناسايي سارق سابقه دار در ميبد
فرمانده انتظامي شهرستان ميبد از شناسايي يک سارق سابقه دار و اعتراف وي به 6 فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان ميبد خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيدمحمدطاهرموسوي" درباره اين خبر گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان يک سارق حرفه اي را که در پرونده خود سابقه 18 فقره سرقت را به همراه دارد شناسايي و مورد بازجويي قرار دادند.
وي، ادامه داد: اين تبهکار حرفه اي که در زندان اردکان به سر مي برد به 6 فقره سرقت از مغازه هاي شهر ميبد اعتراف کرد و به مقامات قضائي معرفي شد.
موسوي گفت: کارآگاهان پليس آگاهي پس از بررسي صحنه هاي سرقت هاي انجام شده در شهر ميبد متوجه شدند متهمي که داراي سابقه چنين سرقت هايي مي باشد در زندان اردکان به سر مي برد و به همين منظور وي را مورد بازجويي قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان ميبد تصريح کرد: تلاش پليس براي شناسايي مالخر اين سرقت ها ادامه دارد.


مامور پليس يزد گوشي هاي 30 ميليوني را به صاحبش بازگرداند
رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان گفت: يکي از ماموران پليس اين استان هنگام گشت زني در پارک، دو دستگاه گوشي تلفن همراه را پيدا کرد و با تلاش فراوان به دست صاحبش رساند.
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمداعتمادي نسب" درباره جزئيات اين خبر گفت: يکي از ماموران پليس اين استان هنگام گشت زني در پارک هفتم تير يزد، دو دستگاه گوشي تلفن همراه با مارک هاي "سامسونگ و "هوآوي" را در کنار باغچه پارک پيدا مي¬کند.
وي، ادامه داد: سرگرد "علي سلماني" که از کارکنان پليس معاونت اجتماعي اين استان است با تلاش و پيگيري هاي فراوان، صاحب گوشي ها را که از مسافران عبوري بود پيدا کرده و تلفن هاي همراه 30 ميليون ريالي را به او بازگرداند.
سرهنگ اعتمادي نسب تصريح کرد: اين عمل به موقع و شايسته مامور پليس، موجبات خوشحالي و قدرداني فرد مالباخته را از پليس فراهم کرد.


دستگاه تريلي با 70 تن برنج قاچاق در بافق توقيف شد
فرمانده انتظامي شهرستان بافق از توقيف سه دستگاه تريلي کشنده اسکانيا و کشف محموله چهار ميلياردي برنج خارجي قاچاق توسط ماموران پليس اين شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ "فرهادبيگلري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: روز گذشته ماموران پليس اين شهرستان هنگام کنترل محورهاي مواصلاتي استان، متوجه تردد مشکوک سه دستگاه تريلي کشنده اسکانيا شده و خودروها را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.
وي گفت: در بازرسي از اين سه دستگاه تريلي، 70 تن برنج خارجي قاچاق فاقد مجوز گمرکي به ارزش چهار ميليارد ريال کشف و سه متهم نيز در اين رابطه دستگير شدند.
بيگلري تصريح کرد: قاچاقچيان قصد انتقال اين محموله برنج قاچاق از جنوب کشور به تهران را داشتند که توسط ماموران پليس اين شهرستان دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند.#

مسافر اتوبوس با يک کيلو و 200 گرم ترياک روانه زندان شد
فرمانده انتظامي شهرستان اردکان گفت: ماموران پليس اين شهرستان يک قاچاقچي موادمخدر را که يک کيلو و 200 گرم ترياک را در معده خود جاساز کرده بود دستگير کردند.
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيدرضاصادقيان" افزود: ماموران ايستگاه بازرسي اين شهرستان هنگام بازرسي از اتوبوس مسير "يزد-تهران" به يک مسافر 42 ساله اين اتوبوس مشکوک شده و وي را براي بازرسي به اداره پليس منتقل کردند.
سيدرضاصادقيان ادامه داد: در بازرسي از اين متهم، يک کيلو و 200 گرم ترياک در 86 بسته کوچک به صورت جاساز بلع و انباري از معده وي کشف شد.
سرهنگ صادقيان يادآور شد: با دستور مقام قضائي، متهم روانه زندان شد.

دستگيري عامل انتشار اکاذيب در فضاي مجازي
فردي که اقدام به انتشار اکاذيب در فضاي مجازي مي کرد توسط کارآگاهان پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، رئيس پليس فتا استان درباره اين خبر عنوان کرد: چندي پيش بود که فردي با در دست داشتن مرجوعه قضائي به اين پليس مراجعه و اعلام کرد که فرد ناشناسي اقدام به انتشار اکاذيب در فضاي مجازي به نام او کرده است.
سرهنگ "حسين رضايي" ادامه داد: کارآگاهان پليس فتا با انجام تحقيقات لازم متوجه شدند فردي در يکي از سايت هاي استاني مطالب کذبي را به نام شاکي انتشار داده است.
وي افزود: با مشخص شدن موضوع بلافاصله ماموران، اقدامات تخصصي خود را آغاز کرده و به سرنخ هايي در خصوص متهم رسيدند و پس از اخذ مجوز قضائي متهم را دستگير کردند.
رضايي گفت: متهم در اداره پليس به انتشار اکاذيب به نام شاکي اعتراف و علت و انگيزه خود را مسائل شخصي و انتقام جويي از وي بيان کرد.
سرهنگ رضايي خاطرنشان کرد: متهم براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شد.

کشف 3 تن کالاي قاچاق از يکدستگاه اتوبوس
ماموران پليس آگاهي شهرستان تفت در بازرسي از يکدستگاه اتوبوس مسافربري، سه تن کالاي قاچاق را کشف کردند.
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان تفت گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان در بازرسي از يکدستگاه اتوبوس مسافربري که از مسير بندرعباس عازم مشهد بود سه تن انواع کالاي قاچاق را کشف و يک متهم را نيز دستگير کردند.
سرهنگ "احمدغلامزاده" افزود: اين کالاهاي قاچاقا شامل برنج و شکر خارجي است که متهم بدون داشتن مجوز گمرکي قصد انتقال اين محموله قاچاق را به مشهد داشت.
غلامزاده يادآور شد: متهم به همراه کالاهاي کشف شده به گمرک استان يزد معرفي شد.


اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان يزد
فرمانده انتظامي شهرستان يزد از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح شهرستان با همکاري پليس هاي تخصصي خبر داد.
 
سرهنگ "منوچهر نصيري "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درباره جزئيات اين خبر گفت: بامداد امروز در راستاي ارتقاء نظم و امنيت اجتماعي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح شهرستان يزد برگزار شد كه در اين راست  نسبت به پاكسازي نقاط جرم خيز  و تفرجگاه ها اقدام و با عث دلگرمي هموطنان شد.
نصيري افزود: در اين طرح 13 نفر از متهمان سابقه دار شناسايي و دستگير و همچنين تعداد سه دستگاه خودرو توقيف و به پارکينگ انتقال داده شد.
وي افزود: به اميد خدا اين طرح با قدرت ادامه خواهد داشت و شهرستان يزد به هيچ وجه جايگاه امني براي خلاف كاران نخواهد بود.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها