نمایش نمایش

ID : 10349981
هشدار؛ خطر همچنان در کمین است

مراقب «آنفولانزای نیویورکی» باشید


با نگاهی به پیرامون خود ، براحتی در اکثر نزدیکان خود علایم ابتلا به ویروس «آنفولانزای نیویورکی» را مشاهده می کنید.

عصر فرهنگ، بعد از شدت گرفتن انتشار جوک های قومیتی، توهین به مسئولین و ارسال پیامک های بی محتوا  بازخوانی سخنرانی سال 86 دکتر «حسن عباسی» ضروری به نظر می رسد.

 

 

آنفولانزای نیویورکی چیست؟

آمریکا پس از بررسی در خصوص جنگ نظامی با ایران نیز به این نتیجه رسید که توان مقابله با ایران را ندارد، چرا که حتی در صورت پیروزی آمریکا و شکست ایران، آمریکا پس از جنگ نظامی نیازمند نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر نیروی نظامی برای سرکوب اعتراضات در ایران هستند. لذا در نهایت به این نتیجه رسیدند که آنان توانایی اشغال نظامی ایران را ندارند.

 

آنفولانزاي نيويورکي ششمين تئوری از تئوری هاي آمريکا عليه ايران از سال 1386 پس از مطرح شدن ايران ٬ عراق کره شمالي به عنوان محور شرارت مي باشد . زیرا پنج تئوری سابق یعنی تئوری هاي هويج و چماق ، پليس خوب پليس بد، مکانيسم ماشه ، شک و بهت و بالاخره تئوری قورباغه به نتیجه مورد نظر نرسید.

 

از دکترين آنفولانزاي نيويورکي به عنوان آخرين تير ترکش آمریکا ياد مي شود. کميسيون مالي کنگره آمريکا با دعوت از مسئول بخشِ ايرانِ وزارتِ امورِ خارجه آمريکا (معاون وزير امور خارجه ) آقاي نيکلاس بِرنز  از وي سئوال نمودند رفتار آينده آمريکا در برابر ايران چگونه خواهد بود؟

وي با اذعان به اين که اتحاد و انسجام و در صحنه بودن مردم ايران خنثي کننده تئوری هاي سابق ايالات متحده بوده تئوری جديد ايالات متحده را حمله به اين مسئله دانست و تاکيد کرد اين دکترين حاصل کاشته هاي ما در چند سال اخير در ايران بوده و مي بايست هم اکنون از اين امکان که در ايران فراهم آورده ايم استفاده نمائيم. لذا پاشیدن بذر نفرت در قلب مردم ايران توسط نيکلاس برنز، نام آنفولانزاي نيويورکي به خود گرفت.

 

 

سال 1386 كه دومين قطعنامه امريكا در سازمان ملل تصويب شد، آنان به دنبال تحقق يك نوع آنفلوانزاي نيويوركي در ايران بودند كه نفرت از اسلام (شماتت اسلام)، نفرت از ايرانيت (شماتت ايرانيت)، نفرت از نظام جمهوري اسلامي (شماتت نظام)،نفرت از رهبران (شماتت رهبران) و نفرت از همديگر(شماتت از همديگر) را دنبال مي‌كردند.

 

آنفولانزاي نيويورکي، چه می کند؟

آنفولانزاي نيويورکي يك ويروس پنج لايه اي است:

1- نفرت از مردم : نفرت مردم نسبت به قوميت ها يي كه در كنارشان هزاران سال زيسته اند، مانند قوميت هاي ترك ،‌ لر ،‌ عرب ، گيل ، فارس و ... است. كه اين بذر به راحتي با جوک ها و لطيفه ها كاشته مي شود.

 

2-  نفرت عليه مسئولين: كه در این حالت با پرداختن به يك پرونده فساد مالي يك شخصيت سياسي (که از این دست پرونده ها در کشورهای دیگر و خود امریکا جزو قضایای معمولیست) ،‌ به قدري يأس و نا اميدي در ميان  مردم ايجاد مي كنند كه همگان بر اين باور شوند كه تمام مسئولين(دقت کن! تمام مسئولین) كشور دزد و ناشي اند!واین تصور غلط را بوجود می آورند، درحالی که حقیقت غیر از این است...

 

3-نفرت عليه نظام : در اين لايه تلاش بر اين است كه مردم نسبط به نظام بي اعتماد شوند،به هر طریق و شکلی

مانند مقایسه های منفی بی خود سایر کشورها با ایران. جالب اینکه وقتی همین مقایسه ها، به نفع ایران تمام می شد همین مقایسه گر ها میگفتند ایران را با بقیه مقایسه نکنید!

 

4-  نفرت از ايراني بودن: با ساختن فيلم 300 توسط كمپاني صهيونيستي برادران وارنر و یا فیلم "آرگو" به اين موضوع  پرداختند كه ايرانيان مردماني جنگ طلب و برهم زننده آرامش جهاني اند تا ايراني از ايراني بودن خويش احساس شرمندگي كند.

 

5-  نفرت عليه اسلام : نفرت عليه ايدئولوژي اساسي جمهوري اسلامي ايران كه پنج سال است توسط غرب با جديت در ايران و جهان دنبال مي شود. به عنوان نمونه مي توان به كاريكاتورهايي كه در روزنامه هاي دانماركي و نيويوركي از چهره پيامبر جليل القدر اسلام (ص) به نمايش گذاشتند اشاره كرد . از موارد ديگر مي توان به ساخت فيلمهاي ضد اسلامي مانند فرار از فتنه ، ايجاد چهره هايي مانند القائده، ايجاد كمپين هايي در غرب موسوم به كمپين هاي امضاء ( پايگاهاي اينترنتي آن فراوان است)  كه در آن متني با چنين مفهوم نوشته شده: ...كه اي مردم جهان ما را به عنوان كسي كه مسلمان است و از كشورهاي پاكستان و عربستان و ايران و افغانستان و عراق و... آمده است نشناسيد و ندانيد بلكه ما را انسان بدانيد و بشناسيد ... و مردمان كشور هاي اسلامي به آنجا رفته و  زير اين طوق بندگي را امضاء مي كنند. و اين يك طرح بسيار خطرناك و آسيب پذير است.

 

اين استراتژي در موسسه آمریکن اینترپرایز (AmericanEnterprise Institute) توسط نو محافظه كاران در ايالات متحده طراحي و تدوين شده است. آن ها بر اين باورند كه اگر اين ويروس پنج لايه در ميان ايرانيان ايجاد شود انسجام و درهم تنيدگي آنان از هم خواهد پاشيد. براي انجام و شروع اين استراتژي آقاي نيكلاس برنز درخواست بودجه 125ميليون دلاري را از كمسيون خزانه داري كنگره آمريكا درخواست كرده بود كه با موافت نمايندگان در اختيار وي و مراجع ذيربط قرار گرفت.

 

 

امروز و با گذشت 9 سال از این واقعه، توانمندی این ویروس و فعالیت ناخواسته برخی جوانان در همین راستا بیش از پیش مشهود است.

 

 

 

 






محمد اکبری نژاد
ماجوانان ایران تمام سعی خود راخواهیم کرد که آمریکا نتواند به هدف خود برسد وباید بداند که ماهرگز همچین اجازه ای را به آنها نخواهیم داد
+2 (2 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۲۳:۵۳.

فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها