نمایش نمایش

ID : 12831531
حجت الاسلام و المسلمین مدرسی:

مرحوم ابوترابی «رساله سیار» دارالعباده بود


حجت الاسلام و المسلمین مدرسی، اظهار داشت: ایشان رساله سیار شهر و استان ما بودند. مرحوم ابوترابی جامع المسائل متحرک استان ما به حساب می آمدند. ایشان اهل تحقیق و پژوهش بود تا حرفی را مستند نمی کرد بدان عمل نمی کرد.

هفته گذشته دارالعباده با چشمانی اشکبار با مرحوم آیت الله میرزا حسن ابوترابی وداع کرد. هر چند مرحوم ابوترابی به ظاهر در میان ما نیست اما خاطراتش تا ابد از ذهن مردم قدر شناس یزد نخواهد رفت.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در گفت و گو با خبرنگار عصر فرهنگ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره عالم بصیر دارالعباده، بیان کرد: آیت الله ابوترابی، حقاً و حقیقتاً نسبت به اسلام در استان یزد بسیار حساس بود و در راه دین خدمت ها کرد مشقت ها دید. ایشان به تمام تعهدات خود که دین مبین اسلام بر عهده اش گذاشته بود وفا کرد.

 

خطیب جمعه محمد آباد، ادامه داد: ایشان دارای ویژگی های خاص فراوانی نظیر سخت کوشی، تلاش و دقت در مسائل بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی، با اشاره به رتبه بالای علمی این عالم انقلابی، افزود: ایشان رساله سیار شهر و استان ما بودند. مرحوم ابوترابی جامع المسائل متحرک استان ما به حساب می آمدند. ایشان اهل تحقیق و پژوهش بود تا حرفی را مستند نمی کرد بدان عمل نمی کرد.

 

مدرسی، گفت: آیت الله فریادگر اسلام ناب در تمام عرصه های زندگی  بود. وی پشتوانه بسیجیان و همگام با خانواده ایثارگران بود.

 

وی در پایان یادی هم از اقدامات انقلابی آیت الله ابوترابی کرد و خاطر نشان کرد: مرحوم ابوترابی همراه با نظام و انقلاب و مدافع ارزش های امام ، رهبری و شهیدان بود. خدایش رحمت کند و او را غریق بحار غفران خویش نماید.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها