نمایش نمایش

ID : 13244061
گزارش/

ملاک‌های حذف یارانه نقدی


درپی گشایش سامانه اعتراض به حذف یارانه نقدی، معترضین باید به پرسش‌هایی در ارتباط با شغل، ملک، خودرو، معاملات و ... پاسخ دهند.

به گزارش عصر فرهنگ، همان‌طور که قبلاً وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، افرادی که نسبت به حذف یارانه نقدی‌شان اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را از امروز (سه‌شنبه 5 خرداد ماه) در سامانه "http://www.yaraneh10.ir" ثبت کنند.


به گزارش تسنیم،معترضان به حذف یارانه نقدی باید بعد از مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور شماره ملی سرپرست و شماره حساب بانکی را (حسابی که برای یارانه ثبت نام شده بود) برای استعلام وضعیت خود وارد کنند.


پس از این مرحله در صورتی که جزو حذف شدگان باشید صفحه ای باز می شود که در آن اطلاعات خانوار از جمله تعداد و شماره ملی افراد خانواده وجود دارد و در مقابل هر یک از اعضا وضعیت دریافت یارانه که همان عبارت "حذف شده است"،وجود دارد.


در پایین همین صفحه قید شده که "با توجه به بررسی های انجام شده بر روی اطلاعات موجود، خانوار شما شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن یارانه نقدی را ندارد از این رو برخی از اعضای خانوار شما از دریافت یارانه نقدی حذف شده است".


بعد از این قسمت درصورتی که یارانه سرپرست خانوار حذف شده و نسبت به آن اعتراض داشته باشد، فرد باید چند گزینه را تکمیل کند که گزینه اول مربوط به شغل فرد می‌باشد.


در این قسمت اعلام شده که اگر از اول مهر 93 بیکار یا بازنشسته شده‌اید گزینه مربوطه را پر کنید؛ در زیر این عبارت دو گزینه بیکار و بازنشسته وجود دارد که متقاضی در صورتی که بیکار یا بازنشسته باشد باید آن را تکمیل کند در غیر این‌صورت به مرحله بعد می‌رود.


در قسمت دوم پرسش‌نامه که به خوداظهاری هم شباهت دارد؛ نام هریک از اعضای خانواده مشاهده می‌شود که زیر نام آنها گزینه خودروی شخصی "دارد"، "ندارد" قرار گرفته است.


در این مرحله اگر هریک از اعضای خانواده خودروی شخصی داشته باشند باید گزینه دارد را انتخاب کنند و بعد از آن ارزش تقریبی خودرو را نیز در سامانه ثبت نمایند.


در گام سوم گزینه‌ای پیش روی معترض به حذف یارانه نقدی مشاهده می‌شود که در آن نوشته شده معاملات "داشته است" و "نداشته است".


بعد از تکمیل این مرحله، نوبت به پرسش چهارم آن هم درباره دارایی (املاک و مستغلات) می‌رسد؛ در این قسمت هم دو گزینه "دارد" و"ندارد" مشاهده می‌شود. در صورتی که فردی گزینه "دارد" را تکمیل کند باید کد پستی ملک، ارزش برابری ملک به تومان و کاربری آن نیز قید شود.


در نهایت و بعد از آنکه فرد به تمام گزینه‌های بالا پاسخ داد سامانه دو پیام به وی نشان می‌دهد که در پیام اول آمده "پس از بررسی، درخواست شما، جهت اقدامات بعدی نگه‌داری می‌شود".


در پیام دوم نیز آمده "پس از بررسی اطلاعات اظهار شده از طریق پیامک به شماره موبایل سرپرست خانوار جهت حضور در دفتر پیشخوان اطلاع رسانی خواهد شد".


در پایان نیز شماره موبایل سرپرست خانوار به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از آن گزینه خروج قرار دارد.
انتهای پیام/ع






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها