نمایش نمایش

ID : 23643334
مسئول گروه جهادی خبر داد

ویزیت رایگان بیش از 500 بیمار توسط دانشجویان جهادگر مستقر در شهرستان خاتم


مسئول گروه جهادی کانون دانشجویی سها گفت: گروه جهادی درمانی بیش از 500 نفر از روستاییان خاتم را تحت پوشش ویزیت رایگان، خدمات درمانی، مشاوره‌های بهداشتی و درمان دهان و دندان قرار دادند.

به گزارش عصرفرهنگ؛  مسئول گروه جهادی کانون دانشجویی سها گفت: هدف اردوهای جهادی خدمت به محرومان جامعه است.

دکتر علی حسین زاده درباره علت انتخاب روستای بختیاری و روستاهای تابع شهرستان خاتم برای اعزام پزشک و متخصص اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی این منطقه، دسترسی اهالی به پزشک و متخصص با دشواری و صرف هزینه زیاد همراه است و به همین دلیل این منطقه توسط شورای بسیج جامعه پزشکی استان جهت خدمات رسانی رایگان در قالب اردوهای جهادی انتخاب شد.

وی افزود: تیم جهادی پزشکی در شب هفتم مهر در منطقه ساکن و از روز هشتم استارت کار با ویزیت رایگان روستاییان آغاز شد.

دکتر حسین زاده خاطر نشان کرد: در روز هشتم 270 نفر ویزیت عمومی و تخصصی و 140 نفر در زمینه دندانپزشکی ویزیت شدند .همچنین در روز نهم نیز 200 نفر ویزیت داشتیم.

وی گفت: غربالگری دقیق در زمینه دیابت در کل روستاهای تابع بختیاری نظیر(باغ معدن،چالمه،شورو سعدیه) به صورت رایگان انجام شد.

مسئول اردوهای جهادی اظهار داشت: در مجموع کادر پزشکی در این دو روز به 75 درصد مردم روستا خدمات رایگان ارائه کردند.

وی مشکلات تغذیه ای (اختلال رشد در بین کودکان) دیسک کمر در بین زنان ،بهداشت زنان و بیماری پوستی نظیر سالک را مهمترین مشکلات بهداشتی این منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: اختلال رشد در بین کودکان روستا بسیار شدید بود و اگر برای آن کاری انجام نشود در آینده به فاجعه تبدیل خواهد شد.

دکتر حسین زاده افزود: 90 درصد زنان روستا دیسک کمر و 85 درصد مشکلات بهداشتی زنانگی دارند و همگی از عفونت رحم رنج میبرند.

وی گفت: با توجه به معاینات صورت گرفته از طرف همکاران به این نتیجه رسیدیم سطح بهداشت در این منطقه پایین است و باید اقداماتی در این زمینه برای رفاه حال روستاییان صورت گیرد.

مسئول اردوهای جهادی خاطر نشان کرد: اگر مسئولین استان در زمینه بودجه بهداشتی به مسئولین شهرستان کمک کنند شاید بتوان به آینده بهداشتی منطقه امیدوارم بود زیرا علت همه این مشکلات سرمنشا آن نبود بودجه مناسب در این زمینه است.

دکتر حسین زاده افزود: اگر تعداد دفعات مراجعه دکتر و متخصصین شهرستان به مراکز روستاها افزیش پیدا کند و ماما هر هفته زنان را ویزیت کند و داروی واقعی در اختیار بیماران قرار گیرد درصد کمی از مردم روستا دچار مشکلات بهداشتی می شوند .

وی بزرگترین معضل این منطقه را همکاری نکردن خیرین در زمینه بهداشت و درمان بیان و اظهار داشت: متاسفانه بعضی از خیرین منطقه در زمینه های کار میکنند که امکان دیده شدن دارند ولی در بحث دارویی و درمان مسئولین و مردم را یاری نمیکنند. و البته باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

مسئول اردوهای جهادی در پایان گفت:  از خانم زارعیان مسئول کانون SOHA استان یزد که مسئول اجرایی این اردو بودند و تیمشان که 2 ماه زحمت اماده سازی نیازهای این اردو را بر دوش داشتند، محمد حسین رحمانی پور مسول امنیت و پشتیبانی اردوهمچنین از تمامی مسولین محترم استانی ازجمله دکتر موسوی مسول شبکه بهداشت و درمان منطقه و فرمانده محترم سپاه شهرستان خاتم که بعد از جلساتی که با آن ها داشتیم واقعا سنگ تمام گذاشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها