نمایش نمایش

ID : 15973296
رئیس شورای شهر یزد پاسخ می دهد

چرا دارندگان کارت شهروندی، کرایه کمتری می پردازند؟


اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده باشید حتما می دانید که کسانی که کرایه خود را با کارت الکترونیکی یا همان کارت های شهروندی پرداخت می کنند می بایست مبلغ کمتری هزینه کنند.

اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده باشید حتما می دانید که کسانی که کرایه خود را با کارت الکترونیکی یا همان کارت های شهروندی  پرداخت می کنند می بایست مبلغ کمتری هزینه کنند. این طرح که کم و بیش در تمام شهرهای کشور انجام می شود در یزد نیز به اجرا در آمده است.

 

 

اما سوال اینجاست که سازمان اتوبوسرانی با این کار به تشویق دارندگان کارت های الکترونیکی می پردازند یا کسانی که هنوز از پول نقد استفاده می کنند جریمه می کند. سوالی که خبرنگار عصرفرهنگ بنا به در خواست کاربران از مسئولین پرسید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به این سوال گفت: این کار جهت تشویق دارندگان کارت های الکترونیک انجام می شود چرا که فردی که کارت تهیه نکرده باشد جرمی مرتکب نشده که سزاوار تنبیه و جریمه باشد.

حجت الاسلام عباس زارع اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی با مجوز شورای اسلامی شهر یزد این کار را انجام می دهد. اتخاذ این تصمیم از سوی شورای شهر نیز دو دلیل عمده دارد. اولاً پرداخت ما بقی پول مسافران کار دشوار و هزینه بری است و دادن پول خرد برای رانندگان اتوبوس مشکل است. ثانیاً افرادی که کارت تهیه می کنند در واقع سرمایه گذاری کرده و به تدریج از پولی که قبلا پرداخت شده استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: پائین تر بودن نرخ کرایه دارندگان کارت های الکترونیک امتیازی است برای کسانی که کارت تهیه کرده اند تا بدین وسیله دیگر شهروندان نیز به استفاده از کارت شهروندی ترغیب و تشویق شوند.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها