نمایش نمایش

ID : 20680506
حوادث استان یزد؛

کشف 104 هزار نخ سيگار قاچاق/ فروشنده 100 کیلو ماهي فاسد، دستگير شد


فرمانده انتظامي شهرستان «خاتم» گفت: فردي که قصد داشت 100 کيلو ماهي فاسد را در سطح شهر «هرات» اين شهرستان به فروش برساند قبل از فروش، توسط ماموران دستگير و تحويل مراجع قانوني شد.

 عصر فرهنگ؛


کشف 104 هزار نخ سيگار قاچاق در عمليات ماموران کلانتري بفروئيه
ماموران کلانتري بفروئيه شهرستان ميبد با انجام يک کار اطلاعاتي و عملياتي موفق به کشف 104 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق شدند.
سرهنگ «سيدمحمدطاهرموسوي» فرمانده انتظامي شهرستان ميبد در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران کلانتري بفروئيه از خبري مبني بر دپو انواع سيگارهاي خارجي توسط فردي به هويت «م.ن» مطلع شده و به همين منظور هماهنگي قضائي را به عمل آوردند.
موسوي ادامه داد: ماموران انتظامي با انجام کار اطلاعاتي انبار موردنظر را شناسايي کرده و در يک عمليات ضربتي، متهم را دستگير و در بازرسي از انبار وي 104 هزار نخ انواع سيگار هاي خارجي قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ موسوي افزود: سيگارهاي کشف شده که در مارک هاي «وينستون، کنت و مور» مي باشد به اداره دخانيات استان يزد تحويل داده شد.

فروشنده ماهي فاسد، دستگير شد
فرمانده انتظامي شهرستان «خاتم» گفت: فردي که قصد داشت 100 کيلو ماهي فاسد را در سطح شهر «هرات» اين شهرستان به فروش برساند قبل از فروش، توسط ماموران دستگير و تحويل مراجع قانوني شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «عليرضا صالحي» در تشريح جزئيات اين خبر گفت: ماموران کلانتري مرکز، هنگام گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، به يک دستگاه خودرو «مزدا» يخچالدار که در حال فروش ماهي بود مشکوک شدند.
صالحي افزود: با بررسي مدارک فروشنده مشخص شد، ماهي هاي وي فاقد مجوز بهداشتي مي باشد به همين منظور ماموران پس از هماهنگي با دادستان، جهت بررسي سلامت ماهي ها، خودرو را به مرکز بهداشت شهرستان هدايت کردند.
اين مقام انتظامي گفت: پس از بررسي وضعيت ماهي ها توسط عوامل مرکز بهداشت، مشخص شد که تمامي ماهي ها فاسد شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان «خاتم» در پايان گفت: متهم که قصد فروش بيش از 100 کيلو ماهي فاسد شده را داشت، قبل از فروش دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

زوج قاچاقچي با يک کيلو و 810 گرم هروئين و شيشه دستگير شدند
يک زوج قاچاقچي که قصد انتقال يک کيلو و 120 گرم هروئين و 690 گرم شيشه را از شرق کشور به شهرهاي شمالي را داشتند توسط ماموران پليس شهرستان بافق دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «فرهادبيگلري» اظهار داشت: روز گذشته ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان هنگام کنترل محورهاي مواصلاتي، يکدستگاه سواري پژو پارس را با دو سرنشين (زن و شوهر) که از شرق کشور عازم شهرهاي شمالي بود متوقف کردند.
بيگلري گفت: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو بيش از يک کيلو و 800 گرم انواع موادمخدر صنعتي و سنتي شامل، يک کيلو و 120 گرم هروئين و 690 گرم شيشه را کشف کردند.
وي ضمن اشاره به دستگيري اين زوج قاچاقچي قاچاقچي و معرفي آنها به دادسرا خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضائي، متهمان روانه زندان شدند.

کشف بيش از 10 ميليارد کولر گازي قاچاق از تريلي «دانگ فنگ»
فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي در بازرسي از يک دستگاه تريلي کانتينردار «دانگ فنگ»، موفق به کشف 272 دستگاه کولر گازي خارجي به ارزش 10 ميليارد و 880 ميليون ريال شدند.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار «ايرج کاکاوند» گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا، روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي ضمن کنترل محورهاي مواصلاتي، يک دستگاه تريلي کانتينردار «دانگ فنگ» را براي بازرسي متوقف کردند.
وي، ادامه داد: در بازرسي از اين تريلي، 272 دستگاه کولر گازي خارجي قاچاق به ارزش 10 ميليارد و 880 ميليون ريال کشف و دو متهم نيز دستگير شدند.
سردار کاکاوند خاطرنشان کرد: متهمان اين کولر¬هاي گازي خارجي را بدون مجوز گمرکي و به صورت قاچاق از جنوب کشور بارگيري و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران انتظامي استان يزد دستگير و به مراجع قانوني معرفي شدند.

کشف ميلياردي احشام قاچاق در خاتم
فرمانده انتظامي شهرستان «خاتم « از کشف 81 راس گوسفند قاچاق به ارزش يک ميليارد ريال از يکدستگاه کاميون در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «عليرضا صالحي» گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي اين شهرستان، هنگام کنترل خوردوهاي عبوري به يک دستگاه کاميون مشکوک شده و خودرو را جهت بازرسي متوقف کردند.
سرهنگ صالحي ادامه داد: ماموران در بازرسي از اين کاميون تعداد 81 راس گوسفند قاچاق فاقد مجوز گمرکي و دامپزشکي، به ارزش يک ميليارد ريال را کشف و يک متهم را نيز دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان «خاتم « در پايان افزود: متهم اين دام هاي قاچاق را از استان «فارس» بارگيري و قصد انتقال به استان «البرز» را داشت که توسط ماموران دستگير و تحويل مراجع قانوني شد.

پايان کار فروشندگان موادمخدر در ميبد
فرمانده انتظامي شهرستان ميبد از دستگيري سه نفر از فروشندگان موادمخدر صنعتي و کشف 140 گرم شيشه از آنها خبر داد.
سرهنگ «سيدمحمدطاهرموسوي» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر با انجام يک کار اطلاعاتي تعداد سه نفر از فروشندگان موادمخدر را در يکي از محلات ميبد دستگير کردند.
موسوي ادامه داد: ماموران انتظامي در بازرسي از اين افراد، 140 گرم ماده مخدر صنعتي از نوع شيشه را کشف و متهمان را به مقامات قضائي معرفي کردند.
سرهنگ موسوي خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از محل فعاليت تبهکاران، مراتب را از طريق تلفن 110 به اطلاع پليس برسانند.

درخواست دوستي در تلگرام با گوشي دزدي
فردي که با سرقت گوشي يک خانم به شبکه اجتماعي «تلگرام» وي دست پيدا کرده بود شناسايي و توسط کارآگاهان پليس فتا يزد دستگير شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، رئيس پليس فتا استان يزد گفت: چندي پيش بود که خانمي 24 ساله به اين پليس مراجعه و از سرقت گوشي تلفن همراهش و همچنين دسترسي سارق به شبکه اجتماعي تلفن همراه (تلگرام) وي طرح شکايت کرد.
شاکيه در اظهاراتش به افسر تحقيق گفت: «مدتي است که گوشي تلفن همراهم به سرقت رفته است و الان متوجه شدم سارق با هويت من وارد شبکه اجتماعي »تلگرام» شده و با دوستانم که اکثرا زن و کارمند شرکت هستند گفت و گو مي کند.«
رضايي گفت: تحقيقات کارآگاهان پليس فتا نشان مي داد که متهم پس از سرقت گوشي تلفن همراه، سيم کارت اصلي را از بين برده و با سيم کارت جديد و به نام شاکيه اقدام به گفت و گو با مخاطبان وي که خانم هستند کرده و درخواست قرار ملاقات نيز داشته است.
سرهنگ رضايي افزود: ماموران پليس فتا با انجام مهندسي اجتماعي شبکه تلفن همراه، موفق شدند متهم را شناسايي و پس از کسب مجوز قضائي وي را دستگير و به پليس فتا منتقل کردند.
وي ادامه داد: متهم به هويت «کامران .ب» که راننده اتوبوس شرکتي که شاکيه در آن کار مي کرده است در اداره پليس به سرقت تلفن همراه مالباخته و استفاده از شماره تلفن هاي داخل آن اعتراف کرد.
متهم به افسر پرونده گفت: «گوشي موردنظر را در زير صندلي اتوبوس پيدا کردم و به جاي بازگرداندن گوشي به صاحبش با استفاده از شماره هاي داخل گوشي به مخاطبان وي دسترسي پيدا کردم و با آنها ارتباط برقرار کردم.»
رئيس پليس فتا استان يزد در پايان با بيان اينکه متهم به مقامات قانوني معرفي شد خاطرنشان کرد: شهروندان براي گوشي تلفن همراه خود رمز گذاشته و در صورت مفقودي، مراتب را به اطلاع واحد هاي ذيربط برسانند.

سارق به 20 فقره سرقت تانکر سمپاش اعتراف کرد
با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان خاتم، سارقي که اقدام به سرقت 20 دستگاه تانکر سمپاش کشاورزي کرده بود شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «عليرضاصالحي» اظهار داشت: با توجه به سرقت هاي متعدد تانکرهاي سمپاش در سطح شهرستان بررسي موضوع و دستگيري سارق و يا سارقان به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت.
وي ادامه داد: با انجام تحقيقات توسط کارآگاهان پليس آگاهي اين نتيجه به دست آمد که سارق در ساعات پاياني شب دست به سرقت تانکرهاي سمپاش کشاورزان زده است.
صالحي گفت: در تحقيقات محلي ماموران پليس بود که يکي از اهالي، مشخصاتي در خصوص تردد يکدستگاه وانت پيکان سفيد رنگ را در اختيار آنها قرار داد و کارآگاهان پليس با کار اطلاعاتي توانستند مشخصات مالک خودرو را به دست بياورند.
وي افزود: مشخصات به دست آمده نشان مي داد که سارق در يکي از شهرستان هاي استان همجوار، ساکن مي باشد که بلافاصله مجوز قضائي اخذ و ماموران پليس به شهرستان موردنظر عزيمت و سارق را در منزلش دستگير و به شهرستان خاتم منتقل کردند.
صالحي ادامه داد: متهم 36 ساله در بازجويي هاي پليس به سرقت 20 دستگاه تانکر سمپاش از شهرستان خاتم و سپس فروش در شهري ديگر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم در پايان تصريح کرد: دستگيري اين سارق که با تلاش و کار اطلاعاتي ماموران پليس آگاهي انجام شد خشنودي شهروندان به ويژه کشاورزان را به همراه داشت.
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها