نمایش نمایش

ID : 22001566

گلایه مبل سازان یزدی از رخنه تولیدات غیر بومی به بازار مبل یزد


تولید کننده مبل در یزد مشکل این حرفه را ورود مبل و ملزومات آن از استان های دیگر به خصوص تهران بیان کرد و گفت: اگر تدبیری اندیشیده می شد که واردات مبل از دیگر استان ها محدود می شد کار ما رونق بیشتری به خود می گرفت.

به گزارش عصر فرهنگ، بازار مبل یزد را، مبل های تولیدی دیگر استان ها مانند تهران احاطه کرده و همین امر سبب گلایه تولید کنندگان مبل در این استان شده است.

حسن وحدتی جوان با ارداه مهریزی که کارگاه کوچکش در کنار حسینیه باغ بهار مهریز است، مدت 8 سال است که وارد این عرصه و از کار خود نیز راضی است، راضی از جان بخشیدن به تکه های بی جان چوب.

حسن وحدتی جوان 29 ساله مهریزی در گفتگو با خبرنگار یزدندا گفت: تا دوم راهنمایی درس خواندم و به دلیل علاقه زیاد به کار های فنی، مدت دو سال نزد یک تولید کننده مبل این حرفه را آموختم و بعد از فراگیری، در کارگاه 200 متری مشغول تولید مبل شدم.

وی اظهار کرد: به دلیل خرابی بازار و رکود حاکم، مردم دیگر نقدی خرید نمی کنند و چک ها نیز به موقع پاس نمی شود و این مشکل امروز تولید کنندگان است.

وحدتی دیگر مشکل این حرفه را ورود مبل و ملزومات آن از استان های دیگر به خصوص تهران بیان کرد و گفت: اگر تدبیری اندیشیده می شد که واردات مبل از دیگر استان ها محدود می شد کار ما رونق بیشتری به خود می گرفت، مبل های تولید خود استان کیفیت دارند اما بازار مبل توسط تولیدات دیگر استان ها و مبل های خارجی احاطه شده است.

وی اذعان کرد: خیلی دوست دارم کارم را توسعه داده و اشتغالزایی کنم اما نیاز به سرمایه دارم، تنها بسیج سازندگی با درخواست وام من موافقت کرد که چد وسیله مورد نیاز کارگاه را تهیه کردم، برای توسعه بیشتر نیاز به وام های کم بهره است که متاسفانه هیچ گونه حمایتی صورت نمی گیرد.

وحدتی اکنون در کنار کارگاهش نمایگاه نیز دارد و در آنجا تولیدات خود را می فروشد.

باید تدبیری اندیشیده شود تا این تولید کنندگان بتوانند کار خود را توسعه داده و با تولیدات غیر بومی رقابت کنند.
انتهای پیام/س*






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها