نمایش نمایش

ID : 30760353
تولید کننده نوشت افزار ایرانی:

باید دید منفی شبکه توزیع نسبت به تولیدات ایرانی اصلاح شود


تولید کننده نوشت افزار ایرانی اعلام کرد: مهمترین مشکل ما با شبکه توزیع است. عمده فروشان و حتی مغازه داران دیدی منفی نسبت به کالاهای ایرانی دارند و این دید منفی در قضاوت آن ها و در نتیجه القای بد بودن کالا به مشتریان اثر گذاشته است.

به گزارش عصرفرهنگ؛ در سال های اخیر چندین مجموعه در شهر یزد برای تولید نوشت افزار ایرانی، حمایت از تولید داخل و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مشغول به فعالیت شده اند. یکی از این مجموعه ها، مجموعه شهید سید جلیل ساداتی است که سرپرستی آن بر دوش طلبه ای است که احساس وظیفه در این راستا او را بر آن داشته که زحمت این کار را بر دوش بکشد.

سرپرست مجموعه شهید سید جلیل ساداتی در مورد فعالیت های این مجموعه گفت: مجموعه شهید ساداتی از سه سال قبل کار تولید نوشت افزار شامل دفتر و دفترچه های ایرانی و اسلامی را آغاز کرد. در آن زمان حدود سه هزار دفترچه با جلد مقوای کاهی و عکس و گراف سیاه قلم از شهدا و خود شهید ساداتی تولید شد. که برای اولین بار هم در یادواره شهید ساداتی اقدام به توزیع این محصولات کردیم.

محمد هادی ناظر زاده بیان داشت: در سال های 94 و 95 نیز این طرح با تولید وسیع دفترهای فانتزی و دفترچه های با طرح های ایرانی و اسلامی در استان یزد ادامه یافت و خوشبختانه امسال 17 هزار محصول با کیفیت بالا و قابلیت رقابت با محصولات مشابه  روانه بازار شده است.

 

 

وی اظهار کرد: بعضی از مجموعه تولیدات خود را در تهران و دیگر شهرستان ها چاپ کرده و در یزد به فروش می رسانند اما ما تمام کارهای مربوط به طراحی و چاپ این تولیدات را در خود استان یزد انجام می دهیم تا سود آن به جیب همشهریان خودمان برود. خوشبختانه اکنون  این مجموعه برای 5 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

 

 

ناظر زاده افزود: مهمترین مشکل ما با شبکه توزیع است. عمده فروشان و حتی مغازه داران دیدی منفی نسبت به کالاهای ایرانی دارند و این دید منفی در قضاوت آن ها و در نتیجه القای بد بودن کالا به مشتریان اثر گذاشته است. مثلاً یکی از عمده فروشان یک ایراد بسیار جزئی از یکی از محصولات ما گرفته بود، در حالی که همین تولید کننده دفترچه های تولید چین با کیفیت فوق العاده پائین تر را به فروش می رساند. خب این روحیه که افراد حاضر نیستند هموطنان و حتی همشهریان خود را در حد رقابت با تولیدات خارجی حمایت کنند، کار را بسیار سخت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که روحیه اعتماد به نفس در افراد ایجاد نشود و باور به تولید داخل در آنها شکل نگیرد مشکلی حل نمی شود. بسیاری از مغازه داران هم فکر می کنند اگر تولیدات ما را عرضه کنند، کسی این محصولات را از آنها نمی خرد. حتی گاهی مجبور می شویم به آنها اطمینان بدهیم که در صورت فروش نرفتن  حاضر به پس گرفتن محصولات هستیم. این در صورتی است که استقبال مردم بسیار بهتر است و سابقه نداشته که جنسی مرجوع شود و تمامی دفترهای تولید داخل به فروش رفته است.

ناظر زاده ابراز داشت: البته بعضی از مغازه داران هم در پخش و عرضه تولیدات ایرانی و اسلامی همکاری و همراهی داشتند که این اعتماد آنها قابل قدردانی است.

وی در پایان خواستار برنامه ریزی و انجام کار فرهنگی برای حمایت از تولیدات داخل و فرهنگ سازی در نسل های جدید شد.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها