ID : 10238630

پادوهای فتنه ۸۸ مانعی برای پیشرفت علمی دانشگاه‌ها


پس از به بن‌بست رسیدن گروهک‌های چپ و منافقان در ایران اسلامی و فرار آنها به خارج از کشور عرصه خودنمایی گروهک‌های غرب‌زده، استحاله شده، نئومنافقان، ‌ملی‌گراها و پادوهای غرب بیشتر شد تا جایی که همین عوامل پادو و استحاله شد حوادث تیرماه ۷۸ را رقم زدند و در ادامه در فتنه ۸۸ میدان‌داری کردند.

به گزارش یزد آوا به نقل از فارس، معمولاً دانشگاه‌ها محل مناظره و ابراز سلایق مختلف هستند به ویژه در آستانه انتخابات‌ها این نشست‌ها رونق بیشتری به خود می‌گیرد.

مسئولان دانشگاه‌ شهید باهنر کرمان معمولا برای پوشش خبری اغلب جلسات سخنرانی و مناظره از اصحاب رسانه دعوت نمی‌کنند و رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها با هماهنگی خبرنگاران دانشجو که عده‌اشان هم کم نیست، مبادرت به پوشش این جلسات می‌کنند.

بر همین راستا و با عنایت به نقش دیده‌بانی رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها در جامعه، تحولات و حوادث جامعه به ویژه دانشگاه زیر ذره‌بین اصحاب مطبوعات قرار دارد.

چهارشنبه شب ۱۹ آذر ماه جاری پخش فیلم قصه‌های مجید با شرکت کیومرث پوراحمد کارگردان این فیلم با دعوت امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر در تالار وحدت اکران شد و در دقایق ابتدایی نمایش فیلم، کارگردان به نحوه تدوین این فیلم اعتراض و قصد ترک سالن جلسه را داشت که با وساطت مسئولان فرهنگی دانشگاه پوراحمد پشت تریبون قرار گرفت.

کیومرث پوراحمد بدترین هجمه‌ها، هتاکی‌ها و… را نسبت مسئولان صدا و سیما، نمایندگان مجلس و مسئولان سابق وزارت ارشاد و… روا داشت.

یکی از دانشجویان متعهد و دوست‌دار خبرگزاری فارس گزارش این نشست را ارسال و در صفحه اول خبرگزاری فارس و صفحه شمال کرمان منتشر شد.

دلجویی مسئولان امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر از کارگردان هتاک

انتشار صحبت‌های کیومرث پوراحمد در خبرگزاری فارس واکنش‌های زیادی را در بر داشت و کامنت‌های زیادی از بازدید کنندگان این خبر منتشر شد، متعاقب انتشار این نشست پنجشنبه شب مسئول امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر ضمن تماس با خبرگزاری فارس از انتشار این خبر گلایه‌مند شد.

این مسئول بیان داشت که دانشگاه شهید باهنر پوراحمد را از تهران دعوت نکرده است، بلکه ایشان با سینماگران کرمان جلسه داشته و با توجه به همزمانی اکران فیلم قصه‌های مجید از ایشان برای حضور در دانشگاه دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: بنده با ۹۰ درصد از مسائلی که پوراحمد مطرح کرده موافق نیستم و چون مهمان ما بود و سالن را می‌خواست ترک کند به منظور دلجویی از ایشان درخواست کردیم که سالن را ترک نکند.

عدم پاسخگویی مسئولان فرهنگی دانشگاه شهید باهنر

در ادامه تماس این مسئول فرهنگی دانشگاه شهید باهنر با خبرگزاری فارس مقرر شد، ایشان صبح شنبه مورخ ۲۲ آذرماه جاری در تماس تلفنی با خبرگزاری فارس پیرامون نشست پوراحمد مصاحبه‌ای را ترتیب دهد، اما با گذشت شش روز از آن تاریخ خبری از مصاحبه مسئول امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر نشد.

در رابطه با اظهارات این مسئول فرهنگی چند نکته حائز اهمیت است، اول اینکه پوراحمد به فیلم قصه‌های مجید اعتراض داشت، پس چرا همه مدیران صدا و سیما جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داد، دوم اینکه توهین به مسئولان سابق وزارت ارشاد چه ارتباطی با فیلم قصه‌های مجید دارد.

سوم اینکه هجمه به نمایندگان مجلس و رئیس جمهور سابق چه ارتباطی به مشکل تدوین فیلم قصه‌های مجید توسط موسسه سروش دارد، چهارم اینکه پوراحمد دانشجویان را تحریک به اعتراض و تشنج در دانشگاه کرد و…

شبهه هماهنگی مسئولان دانشگاه شهید باهنر با پوراحمد

اما این سئوال مطرح است، مسئولان امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر به چه دلیل قصد دلجویی از پوراحمد را داشتند، وقتی که اعلام می‌کنند با ۹۰ درصد از صحبت‌های ایشان موافق نیستند، آیا دلجویی از پوراحمد شبهه حمایت و هماهنگی قبلی با ایشان را در ذهن‌ها تداعی نمی‌کند و…

اما ادامه ماجرا جالب‌تر می‌شود، وقتی یکی از مسئولان دانشگاه با یکی از خبرنگاران فارس در دانشگاه تماس می‌گیرد و با برخوردی تحکم‌آمیز به ایشان می‌گوید، نشست پوراحمد را شما پوشش دادید و با بی‌اطلاعی از قانون مطبوعات، رسالت رسانه و… اعلام می‌کند از خبرگزاری فارس به دلیل پوشش این جلسه شکایت می‌کنیم.

برخی از مسئولان دانشگاه که سعه صدر خود را به دلیل پوشش نشست پوراحمد در دانشگاه از دست داده‌اند در اقدامی تامل‌برانگیز و با شبهه جناحی از رسانه‌های همسو با دولت و جریان اصلاحات برای پوشش سخنرانی صادق زیباکلام در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر دعوت به عمل می‌آوردند، روندی که تاکنون سابقه نداشته‌، اما از خبرگزاری فارس دعوت به عمل نمی‌آید.

میدان‌داری پادوهای غرب در حوادث سال ۷۸ و فتنه ۸۸

از طرفی در همان تاریخ و بعد از سخنرانی زیباکلام سخنرانی صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود که دعوتی از رسانه‌ها برای پوشش سخنرانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت نگرفته است.

همواره طی سال‌های حاکمیت جمهوری اسلامی دانشگاه‌ها مورد تهاجم و جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفتند در ابتدای پیروزی انقلاب گروهک‌های مارکسیستی، غرب‌زده، منافق و… دانشگاه را جولانگاه خود قرار دادند به عنوان خانه تیمی سنگربندی در دانشگاه‌ها ایجاد کردند و جنگ مسلحانه خیابانی را با نیروهای انقلاب از دانشگاه‌ها آغاز کردند.

پس از به بن‌بست رسیدن گروهک‌های چپ و منافقان در ایران اسلامی و فرار آنها به خارج از کشور عرصه خودنمایی گروهک‌های غرب‌زده، استحاله شده، نئومنافقان، ‌ملی‌گراها و پادوهای غرب بیشتر شد تا جایی که همین عوامل پادو و استحاله شد حوادث تیرماه ۷۸ را رقم زدند و در ادامه در فتنه ۸۸ میدان‌داری کردند.

پادوهای غرب مانعی برای پیشرفت علمی دانشگاه‌ها

با روی کارآمدن دولت یازدهم جریانات غرب‌زاده برای پادویی غرب و آمریکا به وجد آمدند و از لانه‌های زمستانی خود سر بر آوردند و دانشگاه‌ها را جولانگاه خود کردند، رای نیاوردن و استیضاح وزرایی که شبهه حمایت و حضور آنان در فتنه ۸۸ برای نمایندگان مجلس بود، فرصت مغتنمی برای دولت اعتدال شد تا با معرفی فردی مخالف جریان فتنه و معتقد با جهاد علمی در دانشگاه‌ها پادوهای استعمارگران نو را مایوس کند.

با رای مجلس به دکتر فرهادی و برائت ایشان در مجلس از جریان فتنه نیروهای دلسوز انقلاب و ارزش‌ها احساس امیدواری کردند، اما صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه فرهادی ادامه دهنده راه نیلی، توفیقی و… است، دانشجویان بسیجی و انقلابی را هوشیارتر کرد.

اگر نگاهی به مدعوین روز ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها داشته باشیم، مسجل می‌شود که جریانات مسئله‌دار همچنان امیدوار به جولان در دانشگاه‌ها هستند از طرفی قرار بود، رئیس جمهور تعادل در بین مسئولان اصولگرا و اصلاح‌طلب در دولت اعتدال را ایجاد کند و این تعهد و نطق انتخاباتی ایشان بود.

لغو سخنرانی همسر دانشمند هسته‌ای شهید در دانشگاه

سخنرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان اصولگرا، نماینده ولی‌فقیه در موسسه کیهان، همسر دانشمند هسته‌ای شهید علی‌محمدی و… در دانشگاه‌ها لغو و میدان دادن به حامیان دولت و برخی از عوامل فتنه در دانشگاه‌ها در روز ۱۶ آذر صورت گرفت.

در ادامه سئوال خبرنگاری از وزیر فرهنگ و آموزش عالی در مورد سخنرانان ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها قابل تامل است و ایشان اظهار داشتند، من دخالت نمی‌کنم و تصمیم گیرنده در این زمینه هیئت امنا و مسئولان دانشگاه‌ها هستند، آب سردی بر دستان دلسوزان انقلاب اسلامی و حامیان تولید علم در دانشگاه‌ها ریخته شد.

لذا دانشجویان بسیجی، متعهد، عاشقان ارتقای علمی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی در منطقه و… باید هوشیارتر از همیشه در میدان دفاع از انقلاب و ارزش‌ها گام بردارند و مواظب پادوهای غرب و عوامل فتنه در آستانه انتخاب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ باشند.

هرچند کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها تلویحاً صحبت‌های خود را در دانشگاه شهید باهنر تایید کرد، اما بار دیگر متن صحبت‌های کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون را در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برای تنویر افکار عمومی منتشر و قضاوت را بر عهده وجدان‌های بیدار و آگاه می‌گذاریم.

پخش فیلم قصه‌های مجید با عنوان «میگو» که قرار بود چهارشنبه شب ۱۹ آذرماه جاری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با حضور کیومرث پوراحمد کارگردان این فیلم پخش شود با اعتراض وی نیمه‌تمام ماند.

کیومرث پوراحمد در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر ابتدا با ترک جلسه و سپس با اصرار به قطع پخش ادامه فیلم، به پخش ناقص آن اعتراض کرد.

تحریک دانشجویان توسط پوراحمد

وی در ادامه پشت تریبون رفت و خطاب به دانشجویان اظهار داشت: شما دانشجویان باید به پخش ناقص فیلم اعتراض می‌کردید و می‌رفتید، شما نباید ساکت بنشینید، زیرا طبیعی‌ترین حق شما دیدن فیلم بدون هر نوع سانسور است.

فیلم از اواسط آن بدون هر نوع تیتراژ پخش شد، من برای ساخت پلان به پلان این فیلم خون دل خوردم و زحمت کشیدم، «قصه‌های مجید» نتیجه سه سال عمر من است و این درست نیست که از این فیلم فقط ۴۰ دقیقه آن پخش شود.

حمایت از فیلم‌های مسئله‌دار

کارگردان فیلم قصه‌های مجید با انتقاد شدید از سانسور فیلم و کارهای هنری مدعی شد: عده‌ای با زخم سانسور فیلم را نابود می‌کنند و هر بلایی دوست دارند سر یک فیلم می‌آورند. ۴۰ سال کار کردم اما هنوز به زخم سانسور عادت نکرده و تا آخر پای حرفم می‌مانم.

وی با ادعای دخالت نمایندگان مجلس به پخش برخی فیلم‌های سینمایی از جمله آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد، افزود: عده‌ای تحت عنوان امنیت ملی، جلوی اکران فیلم‌های هنری از کارگردانان بزرگ ایران را می‌گیرند.

پوراحمد، رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری را از ستون‌های سینمای ایران برشمرد و بدون ارائه مصداقی گفت: برای من جای سئوال است به این بزرگان گفته می‌شود بروند از ده‌نمکی یاد بگیرند.

این کارگردان ادامه داد: فیلم «قصه‌های مجید» فیلم بسازبفروشی نیست که سه ماهه جمع شده باشد. یک سال نوشتن، یک سال فیلمبرداری و یک سال دیگر کارهای فنی روی این قصه انجام گرفته تا «قصه‌های مجید» تولید شود.

قصه‌های مجید از من پیشی گرفت

کارگردان قصه‌های مجید گفت: بعد از قصه‌های مجید، فیلم‌های ماندگاری چون «اتوبوس شب»، «شب یلدا» و… را ساختم اما قصه‌های مجید از من هم پیشی گرفت و بعد از ۲۰ سال هنوز هم می‌درخشد.

وی با تاکید بر اینکه قصه‌های مجید نقطه عطف کارنامه ۴۰ ساله من است، عنوان کرد: این موضوع را مرهون داستان‌های مرادی‌کرمانی هستم.

‌پوراحمد یادآور شد: قصه‌های هوشنگ مرادی‌کرمانی، قصه‌های یک نسل است که با خاطرات نوجوانی من تلفیق شد.

وی با بیان اینکه فیلمبردار قصه‌های مجید «عظیم جوانروح» هفته گذشته درگذشت، تصریح کرد: عظیم جوانروح آن موقع می‌گفت «فیلم قصه‌های مجید خوراک ۵۰ ساله تلویزیون است» و من آن موقع مضمون این حرف را نمی‌فهمیدم که اکنون به آن رسیده‌ام.

کارگردان قصه‌های مجید درباره علت ساخته نشدن قصه‌های مجید در کرمان تصریح کرد: مشکلات بسیاری مانع کار در کرمان بود؛ دوری راه و مهمتر از آن پیدا کردن این همه نابازیگر بسیار سخت بود.

پوراحمد تاکید کرد: مدت‌ها در کرمان به دنبال پیرزن خانه‌داری بودیم، حتی یک نفر حاضر به دادن تست نشد اما در اصفهان ۴۰ زن خانه‌دار برای حضور در این فیلم تست دادند که در نهایت مادرم انتخاب شد.

همنوایی مسئول امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر با پوراحمد

مسئول امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر نیز با دادن جانب حق به کارگردان قصه‌های مجید اظهار داشت: طبیعی است سانسور کار هنری شما به هر دلیلی چه شخصی و سلیقه‌ای و چه مباحث دیگر موجب ناراحتی شود.

حامد حسین‌خانی با بیان اینکه پخش از نیمه فیلم برای من هم سئوال بود، تصریح کرد: نگاه رسانه‌ها و موسسات به کارهای هنری سامان‌یافته و دلسوزانه نیست و به همین دلیل آن حساسیتی که باید درباره آثار هنری وجود داشته باشد، وجود ندارد.

وی سانسور را یک نقص ملی دانست و افزود: نگرانی شما که در فضای هنری فعالیت می‌کنید، به‌جا و درست است.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر ادامه داد: قصه‌های مجید نه‌تنها برای نسل من، بلکه برای نسل‌ها و جوانان بعد از من هم لحظات خوبی خلق کرد، قصه‌های مجید قصه‌های ماندگاری است که فقط جنبه سرگرمی نداشت، بلکه با یک نوع آموختن و راه و رسم زندگی همراه بود.

حسین‌خانی خاطرنشان کرد: هنر مایه زندگی است و این هنرمندان هستند که زندگی را به نسل‌های آینده می‌آموزند.

«۵۰ قدم آخر» فیلم من نیست

پوراحمد در پاسخ به این سئوال که چرا فیلم «۵۰ قدم آخر» با واکنش‌های متفاوت روبه‌رو شد و چه پروژه‌هایی در دست کار دارید، ابراز داشت: این فیلم با حب و بغض‌هایی همراه شد، سه سکانس آن حذف شد و پایان آن تغییر کرد، طوری اکران شد که خودشان می‌خواستند و مجبور شدم آن را از کارنامه زندگی خود حذف کنم، چون این فیلم، فیلم من نیست.

وی گفت: فیلم «۵۰ قدم آخر» سخت‌ترین فیلم زندگی من بود اما به دلایلی نخواستند این فیلم مطرح شود و چون از آن فیلم خوششان نیامد، زدند توی سرش.

انتقاد از فیلم «شیار ۱۴۳»

این کارگردان در پاسخ به سئوال یک دانشجو که نظرتان درباره فیلم «شیار ۱۴۳» چیست، افزود: شیار ۱۴۳ ظرافت‌ها و محاسن بسیاری دارد اما فیلم شلوغ و بی‌در و پیکری است و انسجام لازم را ندارد. پایانش ملودرامی است که به نظر من نازل شده و می‌توانست خیلی بهتر از این تمام شود؛ البته به عنوان نخستین فیلم نرگس آبیار فیلم قابل تاملی است.

پوراحمد عنوان کرد: این فیلم، فیلمی است که حشو و زوائد زیادی دارد و واقع‌گرایی آن تبدیل به شلختگی شده است.

کارگردان «قصه‌های مجید» درباره چگونگی ساخت فیلم قصه‌های مجید پاسخ داد: قصه‌های مجید در گروه کودک و نوجوان به دو سه کارگردان کرمانی پیشنهاد داده شده بود که در نهایت من با خواندن قصه‌های آن کار را به عهده گرفتم و جذابیت آن موجب شد که ساخت این اثر را قبول کنم.

وی گفت: این فیلم را با پایین‌ترین قیمت یعنی دقیقه‌ای ۲۰ هزار تومان ساختم. قصه‌های مجید با ۱۶ میلیون تومان ساخته شد و این برای تلویزیون کمترین هزینه را در برداشت.

این کارگردان با بیان اینکه هوشنگ مرادی‌کرمانی تنها نویسنده‌ای است که بسیاری از قصه‌هایش به فیلم تبدیل شده، عنوان کرد: علتش این است که هوشنگ تفاوت ادبیات و سینما را می‌فهمد و با سعه صدر برخورد می‌کند.

فیلم «گل یخ» من احمقانه بود

پوراحمد در پاسخ به اینکه کدام فیلم‌هایتان را خودتان می‌پسندید، بیان داشت: شب یلدا، به خاطر هانیه، اتوبوس شب و خواهران غریب.

وی تصریح کرد: من فیلم‌های بسیاری دارم که اکنون دیگر حاضر نیستم حتی یک بار هم آن را ببینم و از جمله آنها می‌توان به «تاتوره» و «گل یخ» اشاره کرد.

پوراحمد تاکید کرد: برای فیلم احمقانه گل یخ یک سال زحمت کشیدم اما نشد و من از تاریخ سینمای آن زمان به خاطر ساخت این فیلم عذرخواهی کردم.

کارگردان قصه‌های مجید درباره فیلم «نان و شعر» گفت: «نان و شعر» در ایران شکست خورد به این دلیل که مجید قصه‌های ما دیگر آن شیرینی کودکانه را نداشت و گوشت‌تلخی بلوغ نوجوانی موجب شد مردم او را نپذیرند.

توهین پوراحمد به مسئولان سابق وزارت ارشاد

وی درباره اینکه فیلم جدیدی برای کودک و نوجوان خواهد ساخت یا خیر، افزود: قهرمان آخرین پروژه در دست تولید من، یک نوجوان است. ما چهار سال جهنمی داشتیم که تمام بودجه سینما را جارو کردند و رفتند. در این زمان فیلم‌های احمقانه یکبار مصرفی ساخته شد که باید در زباله‌دان تاریخ انداخته شود.

حمایت از فیلم‌ها و کارگردان‌های مسئله‌دار

این کارگردان با بیان اینکه به مجلس چه ربطی دارد که در کار وزارت ارشاد دخالت کند، اضافه کرد: چرا با اصغر فرهادی که موفق به گرفتن جایزه اسکار شد این‌گونه رفتار می‌شود یا اینکه چرا رخشان بنی‌اعتماد باید اسم فیلم‌هایش را عوض کند.

پوراحمد درباره فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری که با مشارکت ناجا ساخته شده، یادآور شد: این فیلم، فیلم بسیار درخشان و زیبایی است اما به خاطر یک پلان تاثیرگذار که او حاضر به حذف آن نشده، توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان دنیای سیاست‌بازی را نمی‌فهمند، چرا که دنیای ما از هم متفاوت است. در مملکتی که مجلسش جلوی پروانه وزارت ارشاد را می‌گیرد و برای این پروانه تره خرد نمی‌کند، چیزی جز بی‌قانونی حاکم نیست.

فحاشی پوراحمد به مسئولان صدا و سیما

پوراحمد ادامه داد: یک عده در موسسه سروش برای مردم تصمیم می‌گیرند و معلوم نمی‌شود یارو آن لحظه خمار و نشئه بوده که این طور زده فیلم را نابود کرده، معلوم نیست احمق چه مصرف کرده و می‌زند همه چیز را خراب می‌کند.

وی افزود: در فیلم ۵۰ قدم مانده به آخر یکی از همین سرداران آمد و فیلم را قبل از اکران دید و خودش به من گفت این فیلم زلال‌ترین و پاک‌ترین فیلم دفاع مقدس است، پس از اکران منکر همه چیز شد و گفت، نباید این فیلم اکران می‌شد و فیلم را احمقانه و… توصیف کرد، اینها فیلم بساز بفروش می‌خواهند که سه ماهه عین زباله جمعش کنند.

تلویزیون ایران بی‌شرم است

پوراحمد در ادامه سخنان هتاکانه خود با زیر سئوال بردن رسانه ملی یادآور شد: قصه‌های مجید که من با آن قیمت قبول کردم، بعدها متوجه شدم من کارگردان مهمی نبودم، بلکه مجانی برای تلویزیون بی‌شرم کار کردم، چراکه فیلمی که علاوه بر استفاده ۲۰ ساله تلویزیون، فروش به چند کشور را هم داشت، چون توی قرارداد نیامده بود من دیگر حقی بر آن نداشتم.

یک مشت سیاست‌باز ۸ سال صدا و سیما را در دست گرفتند

وی عنوان کرد: در حال حاضر آدم‌های شایسته‌ای بر سر کارند، اما اینها نمی‌گذارند، هشت سال دولت احمدی‌نژاد دزدی و فساد و سیاست‌بازی بر صدا و سیما حاکم بود.

پوراحمد در حالی که با عصبانیت سخن می‌راند بدون ارائه سندی برای سخنان خود گفت: در مملکتی که قانون ندارد و مجلس آن برای پروانه ارشاد تره خرد نمی‌کند، این قوه آن یکی را رد و نقض می‌کند، این فضای شیر تو شیر است، باید شانس بیاوری که سانسور نشوی.

تمجید پوراحمد از شاه ملعون

وی همچنین با اشاره به خاطراتی از شاه و رفتنش با ثریا متذکر شد: در آن زمان شاه گفت، زنده باد آزادی و آزادی همین لحظه با تو بودن است و پشت پا بر همه چیز زد.

روابط عمومی دانشگاه باهنر در جوابیه ای به طور تحقیر آمیز نشریات دو تشکل این دانشگاه را مورد نقد قرار داد

در ادامه این ماجرا دو تشکل دانشگاه شهید باهنر به نمایندگی از دانشجویانی که از این اقدامات رنجیده خاطر شده بودند در نشریه خود مطالب انتقادی را منتشر کردند که با نقد صریح و تند روابط عمومی دانشگاه مواجه شدند .

در این جوابیه که به نحوی نوشته شده تا چهره ای بد از تشکل های انقلابی دانشگاه را نشان دهد ، حرفی از کنسل شدن پی در پی برنامه های دانشگاه به میان نیاورده و فقط با نگاه غیر منصفانه ای این تشکل ها را محکوم به عدم تحمل فضای باز دانشگاه کرده است .

روابط عمومی دانشگاه با لحنی تحقیر آمیز نسبت به یک نویسنده دانشجو ، که شاید مشکلی در درس خود دارد بیان داشته : تعجب می­کنیم دانشجویی که مشکل آموزشی دارد و دانشگاه با دیده اغماض و با اخذ تعهد از او فعلا اخراجش را به حالت تعلیق درآورده است به جای اینکه عقب افتادگی درسی­اش را جبران کند در نشریات شما مطلبی می نویسد که نه با شرع می­خواند نه با اخلاق نه با انصاف ونه باقانون !

در صورتی که دانشگاه راز نگهدار دانشجو ها می باشد و چنین کاری مایه تاسف دارد .




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.