ID : 9432005
فرماندار تفت:

باید مردم را با کتاب مانوس کنیم/ هفته کتاب فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ مطالعه است


فرماندار تفت در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: هفته کتاب فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید است و باید از این فرصت ارزشمند با برنامه ریزی های جذاب و خلاقانه بهره برد.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

فرماندار تفت در این نشست با تجلیل از شور و شعور حسینی مردم شهرستان در برگزاری باشکوه مراسم های سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) گفت: به لطف خداوند متعال و تلاش خالصانه همه دستگاههای مرتبط این مراسم ها، همچون همیشه با شکوه هر چه تمام تر و آرامش و امنیت لازم برگزار شد که جای قدردانی دارد.

«محمود زارع» در بخش دیگری از سخنانش یکی از اسماء قرآن را کتاب ا... عنوان کرد و گفت: این معجزه الهی، خود کامل ترین و عالی ترین کتاب است لذا باید تا می توانیم با این کتاب آسمانی مانوس شویم.

زارع با بیان این که کتاب یک مونس و هم دم صمیمی برای انسان است اظهار داشت: توجه خاص و ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به مقوله کتاب الگویی برای همگان است و این سیره ارزشمند رهبر انقلاب باید مورد استفاده و بهره همگان باشد.

فرماندار تفت با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش مهم فرهنگ اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد و رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در این رابطه کمک شایانی به توسعه فرهنگ مطالعه مفید در جامعه خواهد داشت.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی تفت با بیان این که باید ظرفیت های لازم برای حضور فعالانه مردم در عرصه کتابخوانی فراهم شود ادامه داد: باید با برنامه ریزی جامع و آگاهانه، شرایط لازم برای دسترسی مردم به کتاب به ویژه در مراکز شلوغ و پررفت و آمد فراهم آید.

وی بر توجه به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها، توسعه فرهنگی این مناطق را در پی خواهد داشت.

فرماندار با اشاره به گستردگی روستاهای شهرستان تفت ادامه داد: این موضوع وظیفه دست اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان را خطیرتر می سازد چرا که باید با تلاش مضاعف مشکلات کتابخوانی در مناطق روستایی را رفع و امکانات و کتب موردنیاز را برای علاقه مندان به این حوزه ارزشمند فرهنگی در روستاها فراهم آورد.

فرماندار تفت با تاکید بر نقش معلمین و آموزگاران بر ترویج فرهنگ کتاب اظهار داشت: مدارس می توانند پایگاه مهمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند و دانش آموزان را بیش از پیش به مانوس شدن با کتاب ترغیب کند. وی همچنین بر نقش سلسله روحانیان معظم در این رابطه تاکید کرد.

وی با یادی از آذریزدی از وی به عنوان یکی از نویسندگان موفق و ماندگار عرصه کتاب کودک و نوجوان یاد کرد و اظهار داشت: کتاب های این زنده یاد، مجموعه ای اصیل، پرمغز و آموزنده است که می تواند در ترغیب و جذب نوجوانان به کتاب و افزایش علاقه آنان به کتابخوانی موثر و کارآمد باشد.

زارع با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب خاطرنشان کرد: هفته کتاب فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید است و باید از این فرصت ارزشمند با برنامه ریزی های جذاب و خلاقانه بهره برد.

در ادامه این نشست رئیس کتابخانه های عمومی تفت نیز با اشاره به برنامه های شهرستان تفت در هفته کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کاریکاتور کتاب در محل مصلی نماز جمعه، دیدار کتابداران با فرماندار، توزیع بروشرهای تبلیغاتی کتاب در نماز جمعه، برگزاری شب شعر کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب، رونمایی از کتاب پاییز دیوانه نوشته علیرضا علی حمزه افتتاح کتابخانه دهشیر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی از مهم ترین برنامه های هفته کتاب در سطح شهرستان تفت است. 

هادی قاسمی همچنین گزارشی از پیگیری حل مشکلات آب برخی کتابخانه های روستایی، پیگیری ورود خیرین به مقوله ترویج کتاب و کتابخوانی، صدور کارت عضویت سراسری مدیران شهرستان، بهره گیری از ظرفیت دهستانها برای راه اندازی کتابخانه، راه اندازی کتابخانه سیار در مراکز پررفت و آمد و... گزارشی ارائه کرد. 

 






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.