ID : 10033086
به منا سبت روز جهانی معلولان؛

جشن بزرگ معلولان بهابادی در مدرسه استثنائی طلوع برگزار شد +تصاویر


به منا سبت روز جهانی معلولان مراسم جشنی با حضور خوش خوش آبادی بخشدار مرکزی بهاباد و جمعی از مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و آموزش و پرورش و با شرکت دانش آموزان آموزشگاه استثنایی طلوع و مددجویان مرکز توانبخشی معلولان پونه بهاباد در نمازخانه آموزشگاه استثنائی طلوع بهاباد بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بهاباد، این فرشته های آسمانی با اجرای برنامه های مختلف از قبیل قرائت قرآن ،شعر، مقاله و اجرای سرود ثابت کردند که در کنار معلولیت ظاهری و جسمی دارای استعداد و توان خدادادی فراوانی هستند که در صورت توجه و آموزش مناسب می تواند شکوفا شود.
لازم به ذکر است دانش آموزان آموزشگاه غیر انتفاعی افق و دبیرستان دخترانه ریحانه نیز میهمان این مراسم بوده و با توانایی های همسالان خود در آموزشگاه استثنایی طلوع آشنا شدند
در این مراسم عباس کاظمیان معاون آموزش و پرورش شهرستان بهاباد در سخنانی با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان اظهار کرد: این روز به عنوان یادآوری و فرصتی است که مردم و بویژه مسوولان را نسبت به قشری که نیازمند بررسی مشکلات، مساعدت و برخورداری از حقوق شهروندی هستند آگاه کند. 
وی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، افزود: معلولان با باور توانمندیها و استعدادهای خود می توانند زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.
وی تاکید کرد: همه افراد جامعه وظیفه دارند در کمک به رشد استعدادهای معلولان تلاش کنند، فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی برای حضور بیشتر افراد معلول باید در جامعه فراهم شود تا شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر این افراد در زمینه‌های مختلف باشیم.
معاون آموزش وپرورش بهاباد گفت: معلولان جزیی از جامعه هستند و باید همانند سایر اقشار جامعه به امکانات مناسب دسترسی داشته باشند.
در پایان این مراسم نیز از دانش آموزان و مربیان آموزشگاه استثنایی طلوع و مرکز توانبخشی معلولان پونه تجلیل شد.
 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.