ID : 23511443
در گفتگو با عضو انجمن حجامت ایران مطرح شد

حجامت مانعی برای اهدای خون ندارد


عضو انجم حجامت ایران گفت: حجامت هیچ ممانعتی برای خون دهی ایجاد نمی کند اما مردم قبل از رفتن به مراکز انتقال خون از سلامت خود در خصوص عدم ابتلا به بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز آگاه باشند.

به گزارش یزد رسا، حجامت یکی از روش‌های توصیه شدۀ اکید در دین اسلام است که آثار اعجاب انگیزی در سلامت دارد.

احادیث زیادی در خصوص فواید و اثرات حجامت وارده شده که در یک حدیث از امام علی(ع) نقل شده است:« به درستي كه حجامت بدن را سالم و عقل را نيرومند مي گرداند.»

دکتر محمد حسین رحیمی نسب در خصوص فواید حجامت و بهترین زمان ها برای عمل به این توصیه اسلامی به خبرنگار یزدندا گفت: حجامت یکی از ابزارهای درمان در طب سنتی و اسلامی است و در کتاب ابو علی سینا در خصوص روش ها، مزایا و محل های حجامت مطالبی آمده است.

وی اظهار کرد: حجامت علاوه بر درمان، یک روش پیشگیری و حفظ سلامت نیز محسوب می شود و بهترین زمان ها برای انجام حجامت فصل ها بهار و پاییز است و البته روزهای خاصی هم مثل وقتی که روز بیست و یکم ماه قمری یکشنبه و سه شنبه باشد سفارش زیادی در این روز به حجامت شده است.

رحیمی نسب  بابیان اینکه دو نوع حجامت از قبیل حجامت بادکش یا خشک و حجامت تر یا خون گیری داریم افزود: قبل از حجامت پزشک باید از بیمار شرح حال بگیرد و بر اساس شرح حال و مزاج های چهار گانه عمل حجامت که در 20 نقطه خاص از بدن قابل اجراست انجام گیرد.

وی اذعان کرد: بسیاری از بیماری ها مانند میگرن، دردهای عضلانی، جوش های صورت، حساسیت های پوستی با حجامت درمان می شوند و این روش سنتی در درمان 80 نوع بیماری موثر و در برخی بیماری ها تضمینی است.

 رحیمی نسب گفت: حجامت هیچ ممانعتی برای خون دهی ایجاد نمی کند اما مردم قبل از رفتن به مراکز انتقال خون از سلامت خود در خصوص عدم ابتلا به بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز آگاه باشند و همچنین حتما در محل هایی که از وسایل یک بار مصرف برای انجام حجامت استفاده می شود حجامت کنند.

وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، ژاپن، انگلیس و ایران بیشترین مقالات را در خصوص حجامت دارند و همچنین بیش از 4  هزار پزشک عمومی عضو انجمن حجامت ایران هستند.
انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.