ID : 22338505
جاده یک طرفه رونق اقتصادی خاتم به سمت کاهش!

درآمد مردم خاتم را در جیب کاسبان شهرهای مجاور بیابید!


امروزه که تمامی مردم به آسانی انجام شدن امور روزمره خود اهمیت بسیاری می‌دهند و گذر زمان برایشان مهم است، همیشه به دنبال مکانی قابل دسترس با تمامی امکانات هستند که بتوانند در حداقل زمان حداکثر استفاده را ببرند.

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم؛امروزه که تمامی مردم به آسانی انجام شدن امور روزمره خود اهمیت بسیاری می‌دهند و گذر زمان برایشان مهم است، همیشه به دنبال مکانی قابل دسترس با تمامی امکانات هستنند که بتوانند در حداقل زمان حداکثر استفاده را ببرند و خرید روزانه خویش را به انجام برسانند.

مردم به دنبال اجناس با کیفیتی خوب و قیمت مناسب هستند،این دو شاخصه برای همه افراد جامعه در سطوح مختلف فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت است.

مردمان شهرستان خاتم هم از این قاعده مستثنی نیستند،به علت اینکه خاتم از دو بخش مرکزی و مروست تشکیل شده و جمعیت کثیری در نقاط مختلف سکونت دارند و فاصله زیادی با مرکز استان دارند. مردم ترجیح میدهند به جای خرید در شهر خودشان به مرکز استان یا شهرهای مجاور مراجعه کنند.و شاید جای تعجب باشد که مردم فاصله و زمان صرف شده را نادیده می‌گیرند.

دلیل اکثرشان این است که مرکز استان و شهرستان های همجوار مراکز خرید بیشتر با تنوع کالای بیشتری وجود دارد، در صورتی‌که به عینه مشاهده شده که برخی کالاها در شهرستان ارزانتر و مرغوب‌تر از مکان‌های دیگر است.

یکی از همشهریان خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم در پاسخ به این سوال که چرا به جای خرید از مغازه های و مراکز خرید شهرستان به مرکز استان مراجعه می کنند؟ می گوید: تنوع کالاها در خاتم زیاد نبوده و امکان انتخاب مناسب برای مشتری فراهم نیست.

وی افزود: اکثر کالاهایی نیز که در شهر وجود دارند، تفاوت قیمت قابل توجهی با کالاهای مشابه در خارج از شهر دارند و همین عامل سبب شده تا خرید همشهریان به شهرهای همجوار هدایت شود.

در ادامه به سراغ یکی از کسبه های شهرستان رفیتم .

م. ف  می گوید: شهروندان خاتم  نقدینگی خود را در خارج از شهر خرج می کنند و آنهایی که قصد خریدن اجناس به طور نسیه را دارند به مغازه های شهرستان مراجعه می کنند  که این هم البته جای تامل دارد!

طنین خاتم؛ چند سالی است درآمد مردم شهرستان خاتم به دلیل خرید از شهرهای همجوار در جیب کاسبان و مغازه داران این شهرها است.

به دلیل بروز برخی مشکلات از جمله گرانی کالا و و نبود یک مرکز خرید ایده آل استقبال مردم این دیار از شهرهای همجوار افزایش یافته و مردم برای خرید مایحتاج خود از جمله مواد غذایی و پوشاک و سایر محصولات به شهرهایی همچون یزد و شهربابک و نی ریز رفت و آمد می کنند.

حضور مردم در بازارهای شهرهای همجوار موجب شده تا درآمد همشریان عزیز خاتم در جیب کاسبان این مناطق باشد.

باید بگوییم پیشرفت هر مکانی به دست مردم همان منطقه اتفاق می‌افتد و نباید انتظار داشت دولت و یا هر کس دیگری بیاید و شهر و شهرستان ما را آباد کند، باید توجه داشت که در وحله اول این خود مردم هستند که باید فعل خواستن را صرف کنند، شاید یکی از مقدمات اولیه پیشرفت شهرستان رونق اقتصادی آن باشد که آن هم در گرو حمایت از کسبه و مغازه داران شهر است.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.