ID : 17169711
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد:

سخت گیری بر دانشجویان انقلابی، جنبش دانشجویی را در دانشگاه ها کم رنگ کرده است


مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: در انتخابات پیش رو تشکل های دانشجویی این وظیفه را بر عهده دارند که چهره ی واقعی کاندیدای نمایندگی مجلس را به سایر دانشجویان و به طور غیر مستقیم به عوام بشناسانند.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در مصاحبه یزد رسا با گرامیداشت سالگرد 16 آذر گفت: شاخصه اصلی دانشجو بودن و ماندن در این است که رسالت خود را که همان انقلابی مومن متدین بودن است را حفظ کند،که در این باره شهید بهشتی می فرماید: «دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز یک امت قضا می شود.»

محمدرضا زارع شهرآبادی افزود: حال با این گفته ها دانشجوی مؤمن انقلابی و آینده سازان این مرز و بوم باید باعث پیشرفت کشور در همه زمینه ها نه تنها علمی که وظیفه اصلی ماست بلکه سیاسی،فرهنگی و اقتصادی فعالیت مفیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه جنبش دانشجویی در سطح دانشگاه ها کم رنگ تر شده است تصریح کرد: یکی از این عوامل، سخت گیری مسئولین بر فعالیت های دانشجویان انقلابی که در این باره حضرت آقا در صحبت های خود به این موضوع اشاره می کنند که بر تشکل های انقلابی و فعالیت دانشجو های انقلابی سخت نگیرید اما فایده ای نداشت که همین می تواند یکی از راه ها و سیاست های غیر مستقیم جلوگیری از آزادی بیان باشد.

زارع شهرآبادی ادامه داد: این راه ها شامل بروکراسی اداری که برای دانشجویان به وجود آوردند؛ بالا بردن اجاره ی سالن ها، سرویس ها، کم کردن بودجه ی تشکل ها و سخت گیری در دادن مجوز به برنامه ها می باشد.

وی عامل دیگر ، کم رنگ شدن جنبش های دانشجویی را جنگ نرم دشمنان اسلام علیه مسلمانان و به ویژه قشر جوان جامعه دانست و ابراز کرد: یکی از اهداف اصلی جنگ نرم بی دغدغه کردن جوانان نسبت به مسائل سیاسی روز و امور مملکتی است از طریق سرگرم کردن به بازی های اعتیاد آور هم چون clash of clans، روابط دختر و پسر، شبکه های اجتماعی و ... که باعث از بین رفتن استعدادهای نخبگان این کشور می شود.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری عنوان کرد: از جمله وظایف تشکل های دانشجویی، اولا با توجه به اینکه قشر دانشجو مهمترین و تاثیر گذارترین قشر یک کشور بوده و رای بسیاری از عوام تابع رای دانشجو است لذا تشکل های دانشجویی این وظیفه را بر عهده دارند که چهره ی واقعی کاندیدای نمایندگی مجلس را به سایر دانشجویان و به طور غیر مستقیم به عوام بشناسانند که این شناساندن می تواند از طریق برنامه هایی چون سخنرانی کاندیداها، گذاشتن مناظره بین تمام کاندیداهای شهر، پخش رزومه هر یک از کاندیداها در سطح دانشگاه و شهر و ... می باشد. دوما ایجاد انگیزه در بین اشخاصی که هیچ امیدی نسبت به تاثیر گذاری رایشان در آینده ی این کشور ندارند.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.