ID : 7400693
مدیرکل دامپزشکی استان یزد خبر داد

شناسایی و کشتار دام‌های مبتلا به سل در یزد


مدیرکل دامپزشکی استان یزد از شناسایی و کشتار دام‌های مبتلا به سل در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزد رسا،علی‌اکبر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد  امروز در گفت‌وگو فارس با اشاره به اجرای طرح تست سل در استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: در این طرح با مراجعه به دامداری‌ها، دام‌های آلوده به بیماری سل شناسایی شدند و با هماهنگی‌های انجام شده، نسبت به کشتار و معدوم سازی دام‌های آلوده و پاکسازی کانون‌های بیماری اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه سل از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، بیان کرد: این بیماری می‌تواند به سرعت منتشر شود و خسارت‌های مالی بسیاری به دامداران وارد کند.

حدادزاده، گاوهای آلوده را مخزن باکتری سل اعلام کرد و افزود: دام آلوده بیماری را از طریق شیر و ترشحات تنفسی دفع می‌کند و سبب انتقال بیماری به سایر دام‌ها و انسان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: اداره کل دامپزشکی در راستای مسئولیت‌های ذاتی خود، از ابتدای سال جاری اقدام به تست 5هزار راس دام در مورد بیماری سل کرده و برای دام‌هایی که به این بیماری مبتلا نبوده‌اند، گواهی تست سل صادر کرده است.

وی عنوان کرد: در استان یزد هشت راس دام آلوده شناسایی شدند که نسبت به کشتار و معدوم سازی آنها اقدام شد و غرامت دام‌ها نیز با صاحبان آنها پرداخت شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مردم خواست: اگر قصد خرید دام دارند، از خرید دام‌هایی که فاقد گواهی تست سل هستند، خودداری کنند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.