مخالف جمهوری اسلامی، سخنران مراسم شب قدر اصلاح طلبان!
به گزارش یزدرسا ، طیف سیاسی اصلاح طلبان با نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، میتینگ ها و جلسات متعددی را با حضور سرشناس ها یا منسوبین به این طیف ، برگزار نموده و خود را برای این ماراتن سخت آماده می کنند.
اما جای تعجب اینجاست که این اقدامات سیاسی به برنامه ها و مناسبت های مذهبی کشیده شده و به مرور وقایع ناگوار دوران اصلاحات در زیر سوال بردن اعتقادات و توهین به مقدسات را در اذهان متبادر می کند.
با نگاهی به مدعوین این برنامه ها دلیل این نگرانی مشخص می شود. اکثرا سخنرانان و مدعوین ویژه این برنامه ها افرادی هستند که یدی طولانی در فتنه 88 و همچنین در اشاعه فرهنگ جدایی دین از سیاست داشته اند. در شب های قدر که همواره شب انس با معبود و استفاده عالمان دینی برای شناخت خود و هستی است، اصلاح طلبان آذربایجان شرقی از احسان شریعتی ، مقصود فراستخواه ، فاطمه راکعی و حبیب الله پیمان جهت سخنرانی در این شب ها با موضوتع روشنفکری دینی دعوت بعمل آورده اند.
این طور به نظر می رسد که طیف اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی با دست به دامان شدن فتنه گران قصد دارند این جریان را دوباره زنده کرده و در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهد. این موضوع با بررسی سوابق برخی از سخنرانان به دست می آید. از طرفی جایگزینی اینگونه افراد که سابقه مشخصی دارند با روحانیت و عالمان دینی چه دلیلی می تواند داشته باشد تا جایی که حتی در اوج دولت اصلاحات نیز اینگونه اتفاقات رقم نخورده است.
شواهد حاکیست با توجه به سابقه این افراد، حضور و سخنرانی آنها، با حمایت مستقیم برخی مسئولین دولتی بوده و به نظر می رسد اصلاح طلبان و اعتدالیون قصد دارند با استناد به سخنان فتنه گرانه این افراد بازهم آبی در کوزه رای های خاکستری بریزند.
این برنامه ها از ١۴ تا ١٨ تیر ماه در منزل شخصی تعدادی از فعلان اصلاح طلب استان برگزار شده و صرفا مناسبت آن لیالی قدر اعلام شده است. گفتنی است برنامه مقصود فراستخواه و احسان شریعتی با حاشیه های فراوانی همراه بود تا جایی که به دستور دادستانی انقلاب تبریز جلسه سخنرانی فراستخواه لغو شد، ولی با فشار سیاسیون و رایزنی های برخی مقامات دولتی در استان تاکنون این برنامه ها برگزار شده است.
گفتنی است امروز چهارشنبه فاطمه راکعی در خانه کارگر تبریز و فردا نیز حبیب الله پیمان در خانه یکی از فعالان اصلاح طلب سخن رانی خواهند داشت.
همانطور که گفته شد بررسی سابقه این افراد نشان می دهد که سخنان این تفکر با عنوان روشنفکری دینی از دید این نفرات هزینه های بسیاری را برای جمهوری اسلامی رقم زده است . لذا بد نیست نگاهی گذرا به سوابق این افراد داشت:
مقصود فراستخواه
ایدئولوژی های وی در رابطه با روشنفکری دینی و تفکرات علیه رهبری مشهور است. فراستخواه که یکی از معتقدین به جد حضور دین جدای سیاست است اعلام می دارد که اکنون زمان روشنفکری دینی است و باید دین دچار تغییر و تحولات گردد. وی در یکی از روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب اینگونه بیان داشته است : "عواملی مانند تقدیس مذهبی، مشروعیت انقلابی و ایدئولوژیک، زمینه های پوپولیسم سیاسی است و این تصور که هر چه رهبران نظام تشخیص دهند، مطلقاً درست است، باعث شد که فرهنگ مفاهمه و مذاکره نخبگان حکومت جمهوری اسلامی با مخالفان بالفعل خود، شکل نگیرد و مخالفت ها به عنوان توطئه و دسیسه تلقی شود و مخالفان از درون مرزها به بیرون آن بگریزند."
روزنامه فتح، (18/1/79)، ص2
احسان شریعتی
فرزند دکتر علی شریعتی که همواره یکی از پر حاشیه ترین سخنرانان جناح اصلاح طلب است. وی صراحتا خود را انقلابی ندانسته و همواره از آن انتقاد می کند . او یکی از پیروان اصلی خط روشنفکری دینی است. احسان شریعتی نیز معتقد به جدایی دین از سیاست بوده و حتی دموکراسی و مردم سالاری را مغایر با اسلام و دوران غیبت می داند. یکی از نظرات وی در رابطه با روشنفکری دینی که در گفت و گو با انتخاب مطرح شد :"اسلام با فلسفه سیاسی کلاسیک غربی متفاوت است. و بعد هم در تشیع این دورهها گذرانده شده و البته اجتهادی که کرد و دستاورد بزرگ این کتاب هست، این است که دوره غیبت که ما وارد میشویم، دوره دموکراسی است، دوره مردم سالاری است."
فاطمه راکعی
فاطمه راکعی نمایندهٔ مجلس ششم شورای اسلامی بوده و از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی است. وی اکنون دبیرکل حزب اصلاح طلب زنان نواندیش است. فاطمه راکعی در انتخابات 88 به شدت از موسوی حمایت کرده و بعد از وقوع جریان فتنه نیز بر موضع خود پافشاری نمود. وی در رابطه با سران فتنه در دانشگاه آزاد ورامین اذعان داشته است :
"حتی اگر به من بگویند فتنهگر، بگذارید هرآنچه که لایق خودشان است بگویند. متاسفانه 30 سال مسوولین و شخصیتهای نظام را با اتهامزنی زیر سوال بردند و برای خودنمایی به دروغ متوسل شدند. برای همین تاکید دارم حفظ احترام دیگران بدون انگزنی واجب است."
حبیب الله پیمان
شاید پر حاشیه ترین مدعو اصلاح طلبان حبیب الله پیمان باشد . در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی وی یک چپ گرای به تمام معنا شناخته شده و استاد میر حسین موسوی است که همین عامل باعث اصرار شهید آیت به عدم حضور موسوی در عرصه سیاسی بود. عموی وی نیز در سالهای میانی دهه بیست، از سمپاتهای حزب توده بوده است. پیمان در ۱۱ سالگی از طریق وی به محفل حزب توده راه مییابد و در ۱۴سالگی به عضویت نهضت "خداپرستان سوسیالیست" درمی آید.
در سال ۱۳۳۲ و بعد از کودتای ۲۸ مرداد، پیمان در سن ۱۸سالگی به جرگه زندانیان سیاسی می پیوندد. او در اینباره میگوید: "در مدت زندان در قلعه کریمخانی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ما و سایر زندانیان سیاسی تصور نمیکردیم که وضعیت استبدادی ایجاد شده تا بیست و پنج سال ادامه پیدا کند؛ بلکه به آینده نزدیک و پیروزی نهضت مقاومت ملی خوشبین بودیم»
البته پیمان در این سخنان، تلویحا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان "پیروزی نهضت مقاومت ملی" یاد میکند.
او از اعضای کمیته رهبری شورای فعالان ملی مذهبی و از اعضای مؤسس جنبش مسلمانان مبارز است که قبل از انقلاب با هدف مبازه مسلحانه علیه رژیم پهلوی ایجاد شد.
در سالهای اخیر، علاقهمندان پیمان از او به عنوان کسی یاد میکنند که "معتقد به عدالت و آزادی بر اساس یک جهان بینی توحیدی" است.
جلالالدین فارسی هم درباره عقاید و افکار پیمان نزد امام و اعضای حزب جمهوری اسلامی به شبکه ایرانگفت: "آقا او (میرحسین موسوی) را آوردند و سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی کردند اما در حالی که پیمان در نظر امام(ره) و مجتهدین یک شبه کمونیست و مارکسیست تلقی میشد٬ میرحسین با انتشار سرمقاله ای با عنوان "دکتر حبیب الله پیمان٬ متفکر بزرگ اسلامی"، از او تمجید کرد که این موضوع مورد انتقاد شدید اعضای شورای مرکزی حزب قرار گرفت.... به همین دلیل از شهیدان بهشتی و باهنر گرفته تا آقایان اردبیلی٬ عسگراولادی و بادامچیان شدیدا در حضور آقا به میرحسین انتقاد کردند و تماما حرفشان کناره گیری او از روزنامه بود".
پس از برگزاری انتخابات 88 و اعلام نتایج، پیمان به همراه موسوی از پذیرش رای و نظر مردم سرباز زد و حامیان جبهه اصلاحات را به ایجاد درگیری و آشوبهای خیابانی فراخواند. او در یکی از مصاحبههایش با رسانههای ضدانقلاب، ضمن توهین به شعور سیاسی مردم،جمهوری اسلامی را "یک جامعه گرفتار استبداد های گوناگون" نامید!
با این حال، حبیبالله پیمان کماکان به اظهارت خود در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه میدهد. وی پس از حضور دهها میلیونی مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و ابراز نفرت از سران فتنه، در گفتگو با سایت اپوزوسیون "روزآنلاین"، در سخنانی جالب مدعی شد که حضور مخالفان نظام بسیار پررنگ بوده است ولی به دلیل حضور نیروهای انتظامی، امکان ابراز وجود نداشتهاند!
اکنون سوال اینجاست که اولاً چرا اصلاح طلبان آذربایجان شرقی قصد مطرح کردن روشنفکری دینی را به جای تفکر اسلام ناب محمدی (ص) داشته و دوماً چرا در این خط روشنفکری دینی از تمامی حامیان فتنه و منسوبین آن دعوت نموده اند.
جای تعجب است که تیم دولت همچنان در مقابل حضور فتنه گران در تبریز سکوت کرده و حتی بعضا اعتدالیون استان به شدت از این وضع موجود حمایت می نمایند.
منبع:دانا
انتهای پیام/ص
Related Assets:
- نگاهی به رشد علمی ایران در گذشته و کارنامه ضعیف اصلاح طلبان! +سند
- حضور مغرضانه و تعبیر وارونه «بی طرفی» توسط مسئولین انتخابات استان یزد!
- حضور پررنگ فرمانداران در میتینگهای انتخاباتی اصلاحطلبان
- نگاهی به ابهام در خصوص مشخص نبودن شب قدر
- شبهای قدر تیم هستهای را دعا کنید/لزوم ساخت مدرسه امامت در یزد
- بهترین عمل درشب قدر دعا وحسابرسی خود به اعمال/شب بیست وسوم آخرین فرصت
- احیاء شب قدر به بیدار بودن شب تا سحر خلاصه نمی شود
- قیم مابی و لابی؛ عامل اختلاف، شکست و حذف/خودزنی به سبک اصلاح طلبان