ID : 13339902
جوان نخبه یزدی:

مسئولین از نخبگان جوان به عنوان مشاورین خود بهره ببرند/تلاش و توکل دو بال پرواز به سوی موفقیت


جوان نخبه یزدی گفت: همانطور که حضرت آقا خطاب به مسئولین فرمودند که جوانان را دریابید و به آن ها بها دهید. از مسئولین عزیز می خواهم امکانات و زیرساخت های پیشرفت جوانان را در عرصه های مختلف مهیا ساخته و توجه ویژه به نخبگان داشته و از آنان به عنوان مشاوران جوان در دستگاه های اجرایی استان بهره گیرند.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزد امروز، جواني، دوره طوفاني عمر می باشد و اگرچه جوان  از مرحله نوجواني و دوره آشوب شديد بيرون آمده و به دنياي آرامش نسبي وارد شده، اما همچنان مثل آتش،‌ برافروخته و شعله وراست.

جوان، كانون شور و هيجان، مركز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمايه آينده يك ملت بوده و در عین حال از آسيب پذيرترين و حساس ترين نيروهاي هر کشور است.


جوانان، از گذشته هاي دور همچنان شكار خوبي براي دشمنان اسلام و انقلاب بوده اند. دشمنان انقلاب،‌ امروز به خوبي دريافته اند كه غارت و چپاول منابع مادي و معنوي ملل جهان سوم خصوصاً كشورهاي اسلامي، منوط به تحريف فرهنگ و ارزشهاي ملي و مذهبي و از سوي ديگر تحميل نگرش غربي و سرانجام اشاعه فساد و بي تفاوتي ميان مردم به ويژه نسل جوان است.


نسل جوان هميشه به دنبال الگوي مناسب خود بوده و براي يافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پيش رو قرار داده و به دنبال الگويي است كه به گفته هاي خودش جامه عمل بپوشاند.همچنان كه راز استقبال و روي آوردن جوانان به امام خميني (ره) را بايد در اهل عمل بودن ايشان جست و جو كرد؛ ‌چرا كه جوانان مي ديدند كه امام (ره) تنها سخن نمي گويد بلكه قبل از سخن گفتن خود به آن عمل مي كند.

از اين رو با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید  مسئولین و دست اندرکاران نظام دربرنامه ريزيها و سياستهاي فرهنگي و اجتماعي توجه ويژه اي به اين نسل داشته باشند.

یازدهم شعبان المرجب مصادف با میلاد جوان رعنای حضرت سیدالشهداء علی اکبر(ع) می باشد که روز جوان نیز نامگذاری شده است .

 

هر چند شکی نیست که، کم نیستند جوانانی که جای جای میهن عزیزمان دارای موفقیت های بسیاری در زندگانی خویش هستند واز منظر اطرافیان خود نشانه های موفقیت را دارا می باشنداما شاید اندکی از این جوانان به عنوان افراد شاخص معرفی شده اند.


سایت خبری - تحلیلی یزد امــــروزبه سراغ یکی از جوانان نخبه دیارمان رفته که با وجود افتخارات زیاد و کسب عناوین مختلف شاید آن گونه که باید به مردم معرفی نشده است اینک گفتگوی دوستانه و متفاوت این جوان نخبه یزدی را بخوانید؛

 

لطفا در ابتدای گفتگویمان خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

امین امیرحسینی متولد سال 1370در محله خیرآباد یزد هستم .تحصیلات ابتدایی را در دبستان خاتم الانبیاء،راهنمایی و سال اول دبیرستان در مدرسه نمونه شهید صدوقی از سال دوم دبیرستان به دلیل علاقه ام به رشته معارف در دبیرستان معارف شهید مطهری دنبال کردم.در سال 89با کسب رتبه 16کنکور سراسری در رشته حقوق دانشگاه امام صادق (ع) پذیرفته شدم و پس از اخذ مدرک کارشناسی به عنوان نفر برگزیده دانشگاه در رشته ارشد حقوق خصوصی در حال تحصیل هستم.


لطفا از عناوین ورتبه های کسب شده خودتان بفرمایید؟

بنده در چهار شاخه قرآنی،فرهنگی، ورزشی و علمی دارای رتبه هایی هستم که به اجمال بیان می کنم.

در شاخه قرآنی: کسب رتبه اول قرائت در استان،رتبه دوم حفظ در استان،رتبه دوم ترتیل در کشور،رتبه برگزیده مسابقات موضوعی مفهومی قرآنی در بین مدارس کشور

 

در شاخه ورزشی: درانده دان یک کیوکوشین و دارای  مدال طلای کاتای انفرادی و مدال نقره کاتای گروهی در کشور


در شاخه فرهنگی: نفر اول مسابقات استانی احکام و نفر برتر استان در مسابقات درس هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی


درشاخه علمی: صاحب مقاله برگزیده همایش کشوری پیامبراعظم(ص) با موضوع هتک حرمت به مقدسات در نظام حقوقی ایران،حقوق بین اللملل و حقوق بشر، صاحب مقاله برگزیده در همایش بین المللی حقوق زن با موضوع بررسی سهم الارث زن در نظام حقوقی ایران با نگاهی به فقه امامیه،صاحب مقاله برگزیده همایش بین المللی مسئولیت ناشی از آلودگی نفتی دریاها در نظام حقوقی ایران با نگاهی به کنوانسیون های بین المللی و چاپ در مجله مجله معتبر ISI و نگارش مقاله بررسی ابعاد حقوقی نخبگان در نظام حقوقی ایران با نگاهی به آرای دادگاه های آمریکا (خیلی از رتبه ها و عناوینی به دلیل خارج بودن از حوصله مخاطبان با اجازه این نخبه همه فن حریف فاکتور گرفته شده است).

 


یکی از ویژگی های نخبگان شناخت استعدادهای درونی خود و حرکت در جهت شکوفایی این استعدادهاست به نظر جنابعالی چگونه جوانان می توانند استعدادهای درونی خود را شناسایی کنند؟

شاید در جامعه این گونه تصور می شود که یک فرد نخبه درای استعداد ویژه ای است اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است شاخصه انسان های نخبه این است که استعدادهای خود را شناسایی وبر اساس علایق خود  اولویت بندی می کنند وبا هدف گذاری آن ها به موفقیت دست میابند. جوانان عزیز با کمک دوستان و پدر ومادر و کاوش در استعدادها می توانند توانایی های خود را شناسایی کنند.


فرمودید در زمینه های قرآنی هم صاحب عناوینی بوده اید به نظر شما نقش معنویات در موفقیت انسان ها چگونه است؟

یکی از معظلات امروز جهان فقر معنویات در زندگی انسان هاست.معنویات اثر فوق العاده ای در آرامش فرد داشته و انسان را به منبع لایزال احدیت نزدیک تر می کند. چنانکه امیرالمومنین(ع) می فرمایند: از انجام کارهای سخت نهراس و در انجام آنها به خدایت توکل کن.


نقش پدر ومادرتان را در کسب موفقیت هایتان چگونه ارزیابی می کنید؟

نقش پدر ومادر در زندگی هر فردی انکار ناپذیر است . خداراشاکرم که همیشه این دو بزرگوار مشوق و راهنما و دعاگوی بنده بوده اند و انسان به هر اندازه که به مدارج بالاتری دست پیدا می کند به دعای پدرومادرش محتاج تر می شود.

 


افق دید آقای امین امیرحسینی کجاست؟

بزرگترین هدفم قرب الهی است و تلاشم بر این مهم استوار است که هرلحظه به خدانزدیک تر شوم وبعد از آن تلاش برای فراهم کردن مقدمات حضرت صاحب الزمان چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با معرفی تمدن نوین به جهانیان زمینه ساز ظهور آن حضرت باشیم .


انتظار جنابعالی به عنوان یک جوان نخبه از مسئولین استان چیست؟

همانطور که حضرت آقا خطاب به مسئولین فرمودند که جوانان را دریابید و به آن ها بها دهید. از مسئولین عزیز می خواهم امکانات و زیرساخت های پیشرفت جوانان را در عرصه های مختلف مهیا ساخته و توجه ویژه به نخبگان داشته و از آنان به عنوان مشاوران جوان در دستگاه های اجرایی استان بهره گیرند.


حمایت های بنیاد نخبگان رضایت بخش بوده یا نه؟

در حال حاضر تنها نهاد حمایتی از نخبگان بنیاد نخبگان است و در برخی بخش ها عملکرد خوبی داشته و برخی بخش ها هم ضعیف بوده است.


به عنوان یک جوان موفق یزدی چه توصیه ای به جوانان دارید؟

از جوانان می خواهم امید خود را به خدا ازدست ندهند چرا که امید تلاش می آورد وتلاش موفقیت را به همراه دارد و مهمتر از این دو توکل است چرا که تلاش بدون توکل و توکل بدون تلاش اثری نخواهد داشت.و این دو دوبال پرواز به سوی موفقیت هستند.


احساس خود را نسبت به کلمات زیر عنوان بفرمایید؟

جوان: آینده ساز کشور

روز جوان: روز نشاط و امید

حضرت علی اکبر(ع):نماد یک جوان نخبه

حضرت سیدالشهداء: نماد بندگی


حضرت صاحب الزمان: گمشده قلب مردم


نخبه: دغدغه مند


بنیاد نخبگان: تنها نهاد حمایتی نخبگان


دانشگاه امام صادق(ع): مرجعیت علمی


آیت الله مهدوی کنی: نماد نخبه سیاسی و مذهبی




summary-address :
Your Rating
Average (9 Votes)
The average rating is 4.777777777777778 stars out of 5.


محمد
به نظرم بیش از استفاده باید غبطه خورد.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۴/۶ ۱۱:۳۰ in reply to حسين کرمي.
رضا
ایشان واقعا نخبه اند
من به واقع زندگیم را مدیون ایشان هستم.
انشالله زیر سایه والدین متدینشان سرافراز باشند.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۴/۶ ۱۱:۲۹.
امين محمدي
اميدوارم خداوند چنين جواناي را براي اين کشور حفظ کند
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۳/۲۳ ۱۴:۱۲.
حميد روشن
بسيار استفاده کردم
دم جووناي يزدي گرم
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۶:۱۹.
حسين کرمي
بسيار جالب بود
خيلي استفاده کردم
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۶:۱۴.