ID : 10385521
رییس مرکزتحقیقات،آموزش کشاورزی جهاد کشاورزی استان یزد:

میبد؛ اصلی ترین مرکز تولید و پرورش بلدرچین کشور با 600 تن گوشت و 30 تن تخم بلدرچین


رییس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی استان یزد گفت:شهرستان میبد در تولید و پرورش بلدرچین مقام اول کشور را داراست.

به گزارش یزد رسا، احمد علی زارع رییس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با ایرنا در میبد اظهار کرد: با توجه به وظایف مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان در زمینه تحقیقات فراورده های دامی و زراعی مقرر شد مرکز تحقیقات طیور خاص در میبد دائر شود .

زارع افزود:شهرستان میبد در تولید و پرورش بلدرچین مقام اول کشوری را دارد و تحقیقات فراوانی هم در زمینه این پرنده از سوی مرکز تحقیقات در سالهای گذشته انجام شده است.

وی افزود:به دلیل وجود مراکز متعدد تحقیقاتی بویژه مرکز تحقیقات ژنتیک در میبد و ارتباط این بخش های تحقیقاتی با همدیگر به دنبال ایجاد سایت تحقیقاتی وسیعی روی بلدرچین و سایر ماکیان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: 150 میلیون تومان به همت فرماندار شهرستان میبد جهت شروع فعالیت های مرکز تحقیقات میبد اختصاص یافته است.

زارع با تاکید بر اینکه سایت تحقیقاتی بلدرچین و طیور خاص شهرستان میبد در سطح کشور مطرح است اظهار امیدواری کرد:در سفر رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور به استان زمینه های همکاری وسیع تری را در این راستا داشته باشیم .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به تحقیقات انجام شده برای بلدرچین در شهرستان میبد گفت:طی یک فرایند تحقیقاتی لاشه بلدرچین را 70 گرم و وزن تخم بلدرچین را 3 گرم افزایش دادیم.

زارع افزود: با اختصاص 12 هکتار زمین و با احداث اولین بخش مرکز تحقیقات بلدرچین کشور در میبد زمینه توسعه تحقیقات فراهم می شود.

رئیس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت:هدف نهایی از احداث این سایت تحقیقاتی در شهرستان میبد افزایش وزن، کیفیت گوشت،تولید تخم این پرنده و پرندگان دیگر همچنین تسریع در انتقال این داده ها به واحدهای تولیدی است.

درحال حاضر 8 واحد پرورش بلدرچین در شهرستان میبد به صورت رسمی با ظرفیت 800 هزار و 500 قطعه با ظرفیت هزار و 360 تن گوشت و 40 تن تخم بلدرچین در سال در حال فعالیت هستند.

600 تن گوشت و 30 تن تخم بلدرچین در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

میبد در 50 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام /ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.