ID : 11599240
عضو شورای شهر ندوشن در نشست خبری:

نظارت ضعیف منابع طبیعی در ندوشن/ریزگردها سهم کشاورزان ندوشن از معادن/زمان رسیدن آب کوهرنگ به ندوشن


عضو شورای شهر ندوشن با اشاره به اینکه نظارت منابع طبیعی در شهر ندوشن بسیار ضعیف است گفت: ازدیاد استخراج معادن باعث شده تا مراتعی که هزاران سال اجداد ما از آن استفاده می کردند از بین برود و ریزگردهای حاصل از استخراج معدن نیز که حاصل بهره برداری بی رویه معادن است به زمین ها و مراتع کشاورزان هجوم آورد که...

به گزارش یزد رسا به نقل از ندای ندوشن، نشست خبری رئیس و مسئولین شوراهای شهرستان میبد در محل این شورا با حضور آقای داورپور رئیس و اعضای شوراهای بخشهای میبد در حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 

هزینه 10 میلیارد تومانی عملیات لوله گذاری گاز در ندوشن/ بهره برداری به زودی 

عابدینی عضو شورای  شهر ندوشن با اشاره به اینکه  ندوشن دارای کمبودهای جدی در بخش های مختلف می باشد افزود: پیگیری هایی بابت امور زیربنایی از جمله آب، راه و جاده سازی و عملیات لوله گذاری گاز در بخش ندوشن به طول ۲۸ کیلومتر با هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان، انجام شده است که به زودی بهره برداری می‌شود.

 

 

آب کوهرنگ تا سال 94 به ندوشن می رسد

وی همچنین از لوله گذاری و انتقال آب کوهرنگ به بخش ندوشن خبر داد و گفت: برای انتقال آب آشامیدنی مناسب به ندوشن پنجاه و چهار کیلومتر از خلیل آباد تا ندوشن لوله گذاری شده است و امید است تا پایان سال نود و چهار به بهره برداری برسد تا مشکل آب شرب این محل حل شود.

 

عابدینی یکی از معضلات بخش ندوشن را راه ها و جاده ها عنوان کرد و افزود: راه ورزنه به ندوشن که حدود نود کیلومتر است بخش عمده ای از آن که در حوزه استحفاظی استان یزد و شهرستان میبد واقع شده است فاقد زیرسازی و آسفالت می باشد که مسئولین باید به این مهم رسیدگی کنند.

 

 

پتانسیل گردشگری در ندوشن مغفول مانده است

ایشان توجه به بحث گردشگری در منطقه ندوشن را خواستار شد و گفت: ندوشن دارای بافت تاریخی و طبیعت بکر و جذاب می باشد و بیش از ده آثار باستانی که ثبت ملی شده است در این بخش قرار دارد با توجه به این پتانسیل بالا می توان با صرف هزینه در حوزه گردشگری ورود کرد ودر کنار آن اشتغالزایی نیز بوجود آورد.

 

وی عدم وجود زیرساخت‌های لازم از جمله هتل و اقامت گاه‌های مناسب را مانع رونق گرفتن مبحث گردشگری در این شهر عنوان کرد و افزود: امیدواریم با الحاق ندوشن به شهرستان تاریخی میبد، اقدامات لازم درخصوص هدایت تورهای گردشگری به این منطقه صورت گیرد و مشکلات پیش روی ندوشن در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی مرتفع شود و اشتغالزایی پاکی در این راستا فراهم و بافت سنتی و طبیعت منطقه حفظ شود.

 

 

 نظارت بسیار ضعیف منابع طبیعی در ندوشن/ ریزگردها سهم کشاورزان ندوشن از معادن

این عضو شوراهای شهرستان اصلی ترین شغل مردم ندوشن را دامداری و کشاورزی عنوان کرد و افزود: بهره برداری بی رویه از معادن این منطقه، بسیاری از مراتع هزاران ساله دامداران را از بین برده و به محل مناسبی برای ایجاد ریزگردها تبدیل شده است.

 

عابدینی با بیان اینکه نظارت منابع طبیعی در شهر ندوشن بسیار ضعیف است افزود: ازدیاد استخراج معادن باعث شده تا مراتعی که هزاران سال اجداد ما از آن استفاده می کردند از بین برود و ریزگردهای حاصل از استخراج معدن نیز که حاصل بهره برداری بی رویه معادن است به زمین ها و مراتع کشاورزان هجوم آورد که برای کشاورزان و محصول آنها بسیار مضر است و برای جلوگیری از این معضل باید از طریق نهادهای ذیربط جلوی استخراج این معادن گرفته شود و در ارائه مجوز به آنها کارشناسانه برخورد شود.

 

 

حمایت های خوب مسئولین میبد از ندوشن پس از الحاق/از نظر امکانات ورزشی این بخش بسیار فقیر است

 

وی در ادامه ضمن گلایه از مسئولین ورزشی شهرستان گفت: از نظر امکانات ورزشی این بخش بسیار فقیر است به طوریکه فقط یک سالن ورزشی در این شهر وجود دارد و از طرف اداره تربیت بدنی هیچ کمکی به بخش ندوشن نشده است.

 

در ادامه آقای موسوی از اعضای شورای بخش ندوشن ضمن تشکر از آیت الله اعرافی و فرماندار میبد عنوان کرد: از وقتی که ندوشن به میبد ملحق شده است انصافا مسئولین میبد حمایت های خوبی از این بخش کرده اند و جلسات زیادی تشکیل شده و مصوباتی طرح گردیده که بیشتر آنها نیز نهایی شده است.

 

 

ندوشن پتانسیل کاشت زعفران را داراست/ 2رویکرد پاک و بومی بودن در اشتغال پایدار ندوشن لحاظ شود

وی بستر سازی برای اشتغال جوانان را در این بخش بسیار حیاتی دانست و افزود: از نظر کشاورزی پتانسیل های بسیاری در ندوشن نهاده شده است که می توان با صرف هزینه های مناسب زمینه اشتغال مردم را بوجود آورد مثلا کاشت زعفران در ندوشن امکانپذیر است که می توان در این حوزه فعالیت کرد و علاوه بر درآمد زایی زمینه اشتغال را نیز فراهم کرد.

 

وی ایجاد اشتغال پایدار را با دو رویکرد پاک بودن و بومی بودن را در این منطقه خواستار شد و گفت: باید با بوجود آوردن حرفه های مناسب زمینه کار و اشتغال مردم این بخش را فراهم کنیم تا بدین طریق جلوی مهاجرت مردم ندوشن و ورود نیروی کارغیربومی جلوگیری شود

 

 

ایجاد فضاهای مناسب ورزشی و تفریحی در ندوشن از راهکارهای جلوگیری از مهاجرت

وی ایجاد فضاهای مناسب ورزشی و تفریحی را یکی از راههای جلوگیری از مهاجرت مردم ندوشن دانست و گفت: باید امکانات ورزشی و رفاهی مناسب و استاندارد در این بخش ایجاد گردد تا مردم مجبور نشوند برای رفع نیازهای اجتماعیشان به شهرستان میبد و یا شهرستانهای دیگر کوچ کنند.

 

IMG_7349 IMG_7351 IMG_7354 IMG_7358 IMG_7366 IMG_7367

انتهای پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.