ID : 39090175
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

نگران تبدیل گردشگری یزد به گردشگری غیرمجاز و زیرزمینی هستیم


فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: نگران تبدیل گردشگری یزد به گردشگری غیرمجاز و زیرزمینی هستیم.

به گزارش یزدرسا، سید مصطفی فاطمی ظهر امروز در دورهمی رسانه‌ای با اشاره به اینکه بازاریابی و تبلیغات میراث فرهنگی یزد به صفر رسید، گفت: در شرایط کرونایی که شرایط گردشگری و میراث فرهنگی با مشکلات عدیده مواجه شده و برخی از استان‌ها در بحث بازاریابی و تبلیغات میراث فرهنگی دو میلیارد تومان برایشان در نظر گرفته شده، متأسفانه این عدد برای یزد به صفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد به جایگاه برتر استان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: ازنظر ارزیابی‌های وزارت میراث و وب‌سایت‌های تخصصی گردشگری مشخص شد که استان یزد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در سطح کشور دارای رتبه‌های برتر بوده است.

وی حضور یزد در رتبه‌های برتر کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری را به چند دلیل اعلام و اشاره کرد: رفتار مردم یزد و مهمان‌نوازی آن‌ها و فعالیت علاقه‌مندان و خبرنگاران و بخش خصوصی در حوزه گردشگری و تولید محتوا، معرفی یزد، معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری علی‌رغم کمبود بودجه‌ای که وجود داشت، ازجمله مواردی بود که سبب شد یزد در طول سال‌های گذشته جزو استان‌های برتر باشد.

فاطمی با اشاره به ایجاد 20 کمیته در میراث فرهنگی یزد طی سالیان اخیر، اذعان داشت: بسیاری از کمیته‌ها توانستند جنبه‌های مغفول مانده یزد در حوزه گردشگری را به‌خوبی معرفی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: اگر امروز یزد در جهان و ایران شناخته شده است به خاطر خبرها و تصاویری تهیه و انتشار یافته توسط خبرنگاران استان یزد و این تلاش‌ها سبب ترغیب مردم برای حضور در یزد و انتخاب این شهر به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگری در ایران شده است.

وی عنوان کرد: نگاه مردم به یزد به‌عنوان یک شهر کویری بود و معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان سبب شد تا بتوانیم طی سالیان اخیر جایگاه مناسبی را در حوزه گردشگری در سطح کشور پیدا کنیم.

فاطمی با بیان اینکه تولید محتوا در خصوص گردشگری و میراث فرهنگی یزد در سالیان اخیر بسیار خوب بوده است، افزود: این فعالیت‌های رسانه‌های سبب تغییر نگرش مردم نسبت به یزد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با تأکید بر اینکه اگر امسال برنامه نوروزی نداشته باشیم، گردشگری ورشکست خواهد شد، گفت: ما امسال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و با همکاری تمام دستگاه‌ها به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که هم پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت و اینکه گردشگری یزد ادامه پیدا کند.

وی نگرانی خود را تبدیل گردشگری یزد به گردشگری غیرمجاز و زیرزمینی اعلام و اضافه کرد: فشارهایی که بر برخی از گردشگری مجاز آورده‌ایم سبب شده تا مراکز غیرمجاز به وجود آید و نگرانی جدی ما در میراث فرهنگی در برهه کنونی این‌گونه مسائل است.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.