ID : 3602498
امام جمعه ابرکوه در واکنش به اتفاقات اخیر استان یزد:

هر حرکتی در تقابل با جریان انقلاب،«منکر» و در دفاع از ارزش ها«معروف» است


امام جمعه ابرکوه گفت: اگر کسی خواسته باشد به نوعی در تقابل با ماهیت انقلاب موضع، حرکت یا نظری داشته باشد باید جریان انقلاب در تقابل با او قیام کند و موضع بگیرد، این حرف اصلی ماست و مصداق نهی از منکر است.

به گزارش یزد رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه ضمن اشاره به بیانات غلامعلی رجایی مشاور رئیس جمهور در دانشگاه یزد گفت: اگر کسی خواسته باشد به نوعی در تقابل با ماهیت انقلاب موضع، حرکت یا نظری داشته باشد باید جریان انقلاب در تقابل با او قیام کند و موضع بگیرد، این حرف اصلی ماست و مصداق نهی از منکر است.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای دینی است که انجام آن محدود به حدود زمان و مکان نیست و اگر تکلیف ایجاب کرد باید مسئولین در حکومت اسلامی حامی انجام و اجرای آن باشد، بنابراین ما در بخش های مختلف، وسیع و گسترده ای که مرتبط با حدود و ثغور جامعه اسلامی است باید مروج معروف و فضیلت های اخلاقی و عملی باشیم.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: آزادی در انقلاب اسلامی به این معنا نیست که عده ای فضای فرهنگی و آرام سیاسی دانشگاه ها را برهم زده، جوسازی کرده، مقابل مواضع ارزشی نظام و ملت بایستند و حرف های نامربوط بگویند؛ که این با ماهیت انقلاب همخوانی ندارد.

وی گفت: آیا باید بشینیم و تماشاچی باشیم یا وظیفه ما اعتراض به این جریان باشد. طرف و گوینده هر کس می خواهد باشد و هر مقامی داشته باشد، اگر برخلاف انقلاب می رود مماشات با او معنایی ندارد و باید امر به معروف و نهی از منکر شود چرا که دامنه امر به معروف و نهی از منکر به گستره همه ارزش های انقلاب در سطح کشور و حتی جهان است.

حسینی افزود: در این خصوص باید اشاره کنم که چون ماهیت انقلاب و نظام ما، اسلامی است هر گونه تعرض به این ماهیت انقلابی، منکر است، حال از ناحیه هرکس نسبت به انقلاب و نظام تضعیفی صورت گیرد چه در پخش شایعات و نشر اکاذیب، و چه در پخش امور مرتبط با شئونات انقلاب! باید همه حساسیت به خرج داده و در قبال منکر بایستیم.

وی گفت: هر حرکتی در راستای تقابل با جریان انقلاب چه قولا و چه فعلا منکر می شود و هر حرکتی که از ارزش ها دفاع کند معروف حساب می شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.